Skocz do zawartości

problem z other


Rekomendowane odpowiedzi

Bo kompilator niema kompletnie pojęcia czym jest other w tym przypadku. Dlatego musisz go o tym poinformować, dlatego też daj to w opcji kolizji obiektu, ale wtedy kod nie ma najmniejszego sensu xD

Najlepiej nie kombinować i dać po prostu to if(position_meeting(x,y,obj_asdasdas)) Tak jest prościej i wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wtedy będę musiał sprawdzać czy ta pozycja nie spotyka się z jescze innymi obiektami a jest ich dość dużo. Nie ma jakiegoś mniej pracochłonnego rozwiązania?

Jest. Tworzysz obiekt i nazywasz go na "Parent". Ten obiekt zostawiasz pusty. Włączasz obiekt który chcesz aby go używał. Jest taka opcja gdzieś tam po prawej stronie i nazywa się parent. Ustawiasz ten obiekt w tej opcji. Teraz w kolizji dasz coś w stylu if(position_meeting(x,y,Parent)). I po kolizji z obiektem "Dzieckiem" które ma parenta będzie się coś tam działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

No, potwierdzam to co mówi pan powyżej. Taki parent nie musi mieć żadnego eventu a wszystkie jego "dzieci" będą rozpoznawane pod dwoma nazwami obiektów - swoją i rodzica. Bardzo wygodnie rozwiązanie, sam z niego korzystam w zatrważających ilościach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...