abaddon666s Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 potrzeebny mi jakas formulka lub jakis przykład. 1. mam dwa obiekty i gdy nastempuje miedzy nimi kolizja jest odtwarzany dziwiek 2.W tym kłpot ze jak obiekt znajduje sie na obiekcie cały czas jest powtarzany proces odtwazamnia. 3. a ja chce zeby był tylko jeden sygnal 4. zaden z obiektów nie może zniknąc 5.gdy obiekt opusci obiekt a potem znowu sie nanim pojawi z nowu jest odtwazany tylko jeden ra BARDZO PROSZE O POMOC :( :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Z tym twoim "dziwienkiem" musisz pokombinować, sam miałem kiedyś podobną zasadę w jednej grze ale niestety już jej nie mam, sorry (gry) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Robisz event, jeden obiekt ma kolizje z drugim. GML if(!sound_isplaying(dzwiek))//jak dzwiek nie jest odtwarzany, to ma go odtworzyc; jak jest, to nic sie nie dzieje sound_play(dzwiek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Ale chodzi Ci żeby wg raz? Czy żeby kilka razy ale nie naraz ;p? Bo możesz zrobić zmienną odpowiadającą za odtwarzanie dźwięku i ustawić ją na true podczas kolizji, a kiedy się oddalisz to na false. GML Create: dzwiek=0; STEP: if (distance_to_object(o_costam)) <= 10 { dzwiek=1; } else { dzwiek=0; } STEP2: if (dzwiek==1) { dzwiek=0; sound_play(dzwiek) } Może będzie działać ale nie jestem pewien ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Egzekutor, Twój kod spowoduje zapętlenie. Jeżeli odległość będzie <=10, to zawsze dzwiek=1 i sound_play() będzie się ciągle wykonywało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 zablokuj to zmienną jesli jest kolizja zmienna przyjmuje wartosc prawda i odtwarza się dzwięk a następnie ją erujesz i sie nie odtwarza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Candy Twój także się zapętli w trakcie kolizji :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 s = false//nie odtwarzamy dzwieku first= true//raz if (distance_to_object(x) > 10) { s = false; first = true; } else { s=true; } if (s and first) { sound_play(sound); first = false; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 W kolizji trzeba dać najprościej w świecie zmienną która się zmieni jak zacznie odtwarzać dźwięk. I po oddaleniu się na pewną odległość ta zmienna zmieni się na poprzednią wartość, żeby mógł odtworzyć się jeszcze raz przy kolejnej kolizji. GML //Create: Boo = 0 //STEP: if(Boo = 0) if(sound_isplaying(dzwiek)) {Boo = 1} if distance_to_object(obj) > 10 {Boo = 0} E:Spóźniłem się, ale mój prostszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abaddon666s Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 albo ja nie umiem czegos zrobic albo co? ale cały czas jest to samo może łatwiej będzie zlikwidować obiekt ale jest jeden warunek obiekt ziszczony musi wróć na poprzednie miejsce gdy te miejsce będzie już zwolnione przez drugi obiekt może tak cos wyjdzie pozdrawiam Już se poradziłem :rolleyes: :lol2: !!! strasznie się ciesze.Dzięki za prube pomocy!! kolejny raz se w zyciu udowadniam że najlepsza metoda na kłopoty to metoda prób i błendów WIELCE polecam tą odwieczną metode (sprawdzona) Double Post i błędy ort. Warn leci w górę. Niech na przyszłość TO będzie Twoją biblią! Marek.S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się