Lunatyk Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Jak w tytule. Przy rysowaniu 64 jednostek, gra zwalnia o połowę. Robię RTS tak dla jasności. Czy surface'y mogą pomóc w tym problemie? Jeśli tak to w jaki sposób? Bo ja stosując je obiekcie Player (głównym obiekcie) i Unit (przykładowej jednostce) to gra spowalnia jeszcze bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 dezaktywuj obiekty poza polem widzenia, poza tym pewnie masz tak obciążony kod i tyle rzeczy dlatego Ci tak spowalnia bo nie powinno. https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=21622 <- dezaktywowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 No właśnie widzę wszystkie obiekty, a kod nie wygląda na duży. Zaledwie kilka linijek w create, step i draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 W global game settings zmień użycie procesora na "high". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Pokaż kod to spróbujemy ci pomóc. E: Ehh... Spóźniłem się :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Dezaktywuj tylko nieruchome obiekty, bo jak zdezaktywujesz np idącą falę wroga to pojawi się ona tylko gdy będą w viewie. A i to nie zda egzaminu gdy po drodze są przeszkody które ma pokonać wędrująca jednostka. Co zatem? Zamiast mp_potential_step użyj mp_grid. Ruchomym jednostkom możesz odznaczać visible gdy są poza viewem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 @Pieter A nie pomyślałeś że mógł zrobić wieva wielkości room'a? Ustawienie priorytetu gry nic nie da, bo sam z tym próbowałem, a proces miał zajęte 3/4, a nie jak na low - 2/3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 View mam na razie wielkości mojego moniora 1440/900 ale to będzie do zmiany w opcjach(menu jeszcze nie zrobiłem), a room jest wiadomo większy niż view. Z tym motywem dezaktywacji obiektów nieruchomych zobaczę. Kod lub cały projekt zamieszczę po 16, bo teraz siędzę w sql. Wiem na pewno, że rysowanie hp i zaznaczenia jednostki zmiejsza wydajność (robię prosto na draw_line_color i draw_point_color). Może jeśli dodam "mgłę wojny" to zwiększę wydajność? @edit A może na surface rysować obiekty, które są nieruchome? I jeśli się obiekt poruszy to surface odświeża? Chyba, że to błędne myślenie? Mistrzem surface'ów nie jestem. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Motyw z surface jest dobry, tylko że jeśli walniesz go na cały room to przy "odświeżeniu" będzie lag. I nie zapomnij wtedy pododawać przeszkód w mp_grid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 możesz też rysować niepotrzebne rzeczy takie które służa dekoracji typu jakieś drzewo skała. rysować różne elementy interface' u gry typu jakiś pasek zaznaczone jednostki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Co do nie potrzebnych rzeczy graficznych to myślałem, że albo na backgroundzie albo na surface. Ale wracając do kodu: Projekt W pliku jest kod dla tych którzy muszą widzieć kod. Plik waży jakieś 18KB. Czarne kółko sprite'a to tylko próbna grafika. Grafik w teamie odpowiedzialny za sprite'y robi grafę tylko gdy dany obiekt (dla którego jest grafa) jest skończony. Mam też trudność z narysowaniem zaznaczenia jednostek (prostokąta) w sensie, że nie wiem jak zrobić x1 i y1 bo x2=mouse_x a y2=mouse_y. Tu też prosiłbym o pomoc. @edit A właśnie usunąłem połowę jednostek, żeby zobaczyć jak będzie więc tam jest tylko 32 jednostki. ps. Zielone kółko pod sprite'm to jest hp tak dla jasności. @edit2 Pomyłka ta czerwona kreska to hp. Zapomniałem, że zmieniłem hp do 0.1, bo im mniej hp to gra również płynniej chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się