Mentoss Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 więc... chciałbym zrobić, aby gra przy starcie wczytywała sobie dźwięki, obrazki, i inne tego typu zmienne z plików. Na taki świetny pomysł wpadłem, gdy podczas wczytywania gry udało mi się zaparzyć herbatę. Przejrzałem forum za pomocą naszej wspaniałej wyszukiwarki, która przy wpisaniu "wczytywanie plik" twierdzi, że do mojego tekstu pasuje "w jaką gierkę pykacie" Dodatkowo chyba 20 razy próbowałem zmienne zapisać w .ini (z poziomu gry, oczywiście), a później odczytać, ale mi zwieszało grę(windows działał, a gra nie :( ). Powstaje pytanie - co robić dalej? Z góry dzięki. P.S.: Prosiłbym jednak nie odsyłać mnie do dokumentacji o .ini albo pisać w odpowiedzi suchej komendy add_sprite, bo niewiele mi to mówi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Przykład ładowania spritesów, soundów i bg :) (chyba tam są tylko spritesy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Właśnie odpowiedzi typu 'add_sprite' są dobre - wpisujesz w gm i pokazuje Ci co i jak, w helpie lub w edytorze kodu. Tylko angielski się kłania wtedy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 W przypadku dużych backgroundów polecam podzielić go na mniejsze fragmenty i wczytywać do tablicy i następnie wyświetlenie jej pętlą for. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 https://gmclan.org/index.php?plik=86 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 eee... pętla for... nie mam bg'sa dużego. i nie wiem o co w petli for chodzi. a co do przykładu, to później zobacze, bo teraz na kompie taty jestem. edit: wiem że add_sprite jest dobre, ale angielskiego perfekcyjnie nie znam, sucha komenda mi nic nie mówi, a tłumacz wujka google nadaje się do spłukania "z siłą wodospadu"... jeżeli mógłbyś przetłumaczyć, albo wyjaśnić, to byłbym ci wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Jak to nie wiesz co? GML for (i=1; i<ilość klatek; i+=1) { back=background_add("img"+string(i)+".jpg",0,0,0) } //to wczyta wszystkie klatki do tablicy. Muszą się nazywać img1, img2...itd.</span> wyświetlenie polega na: GML a=1 for (i=0; i<ilość w kolumnie; i+=1) { for(u=0; u<ilość w wierszu; u+=1) { draw_background(back[a], szerokość klatki*u, wysokość klatki*i) a+=1 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 pętla fajna, ale i tak nie kumam nic z tego co napisałeś... chociaż jestem pewien że kioedyś by mi się jeszcze przydało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 For (wartość początkowa; warunek; zwiększanie) na początku jest sobie zmienna i ma jakąś wartość. Jeżeli warunek po środku jest prawdziwy, wykonuje się instrukcja w klamrach i zmienna zwiększa się w sposób "zwiększanie" np i+=1. Kod wykona się określoną liczbę razy, dodatkowo można się posłużyć zwiększaną zmienną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 O! I od razu lepiej :)) dzięx... tylko jeszcze addy musze skumać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 superwypasnetlo=background_add(nazwa pliku, czy przezroczysty, czy gładkie krawędzie, czy przeładować do pamięci) wczytuje z pliku background. Czy przezroczysty ustala czy ma traktować kolor piksela w lewym dolnym rogu jako przezroczysty, czy gładkie krawędzie zmiękcza krawędzie, przeładowanie do pamięci oznacza że plik jest w ramie zanim się go wyświetli, inaczej tuż przed wyświetleniem się załaduje. Jeżeli nie było błędów możesz użyć draw_background(superwypasnetlo,0,0). A jak sprawdzić czy nie ma błędów? Po wartości zmiennej. Jeżeli wynosi ona jakąś tam liczbę dodatnią wtedy jest ok. Jeżeli ma -1 to wtedy cuś nie halo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 i to samo ze sprite'ami ?? Edit: A jeżeli mam sprite'y w innym folderze, to w filename mam podać pełną ścieżkę?? np.: D:/mojegry/gra51/zasoby/sprite003 ?? Edit 2: "THIS FUNCTION IS AVALIBE ONLY IN PRO EDITION" Grrrrrrrrrr... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Nie pełną tylko względną, jeśli sprite jest w folderze 'grafa' i on znajduje się tam gdzie exe z grą to przy nazwie pliku dajesz 'grafa/plik.jotpegie'. Ścieżek bezwzględnych nigdy się nie podaje bo jak ktoś ściągnie gre i rozpakuje na pulpicie to będzie kiszka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Ścieżkę relative wskazuje "./" (dot & slash), lecz tak jak napisał Makary155 też jest poprawnie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się