dyzmek Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 jak zrobić żeby w roomie pokazywał się obj_duch w danym momencie i na określony czas,z góry dziękuje bo i tak mi pomogliście już xD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 6 Marca 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Ach ty draniu... ładnie to tak graczy duchem straszyć? Dobra, do rzeczy: Po temacie wnioskuję, iż chcesz, by duch raz na jakiś czas się pojawiał. Otóż należałoby wykorzystać alarmy. Sposób A: Masz niewidzialny obiekt np. obj_kontrola, w którym ustawiasz alarm 0 na np. 400 (to jest czas, po jakim duch się zjawi.) W evencie "Alarm 0" tworzysz obj_duch oraz ustawiasz alarm 1 na np. 200 (to czas, po jakim zniknie). W evencie "Alarm 1" niszczysz obj_duch i ustawiasz alarm 0 na 400. (można też wykorzystać tylko alarm 0 - obiekt "obj_kontrola" będzie w evencie "Alarm 0" sprawdzał, czy obj_duch jest, czy go nie ma i w zależności od tego podejmował inne działanie.) Sposób B: Obj_duch jest cały czas w pokoju, tyle że niewidzialny. Podobnie jak w sposobie A używasz alarmów 0 i 1. Alarm 0 w chwili wykonania się czyni ducha widzialnym i ewentualnie wywołuje inne efekty (straszne dźwięki itp.) Alarm 1 czyni ducha niewidzialnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 dziekuje ale nie moge zrozumiec tego sposobu,może są jakieś inne ? np kodem że się zbliże do obj_dziewczynka na tyle i tyle to ona znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 GML (Steep) if distance_to_object(obj_dziewczynka)<minimalna odległość w pikselach { with(obj_dziewczynka)instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Użyj distance_to_object :). EDIT: Markar szybszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 dziekuje ale nie moge zrozumiec tego sposobu Bo trzeba niestety trochę pogłówkować GML //create jakiegoś obiektu, np. gracza alarm[0]=room_speed*10 //po 10 sekundach się pojawi //alarm 0: if !instance_exists(o_duch) { instance_create(random(room_width),random(room_height),o_duch) alarm[0]=room_speed*20 //po 20 sek zniknie } else { with(o_duch) instance_destroy() alarm[0]=room_speed*10 //jeżeli dalej ma się pojawiać to stworzy się ponownie za 10 sek } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 heh... chyba półgłówkować... jak tylko obejrzy ten temat to zapyta dlaczego jest bład. a co to znaczy, że error minimalna odległość w pikselach wyskakuje... powiem ci, że musisz wsadzić tam liczbe, np 30, co sprawi że w odległości 30 px stworzy sie duch czy coś... rozumiesz ten cały kod? i zanim napiszesz temat, sprawdź czy potrafisz to zrobić sam... Pozdrowionka dla modów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się