Skocz do zawartości

Zablokowane zatrzymywanie sie postaci


Mentoss

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak: mam sobie ludzika, i ide nim w korytarzu. nagle ludzik staje i nie chce isc dalej, tak jakby była tam niewidzialna ściana (sprawdzałem - nic tam nie ma) w dodatku, (zeby nie bylo ze to przez kolizje) wczesniej byly juz takie korytarze, a blad wytepuje w srodku korytarza.

 

Dokładnie to samo dzieje sięna środku pustego pola... nic nie ma a ludek sie zatrzymuje.

 

Pytania:

-dlaczego tak sie dzieje ?

-jak to zlikwidowac (bez koniecznosci usuwania np. scian) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ludku:

GML
/*strzalka w gore*/

 

if place_free(y-4,x)

{y-=4}

 

/*prawo*/

 

if place_free(x+4,y)

{x+=4}

 

/*lewo*/

 

if place_free(x-4,y)

{x-=4}

 

/*dol*/

 

if place_free(y+4,x)

{y+=4}

 

/*kolizja ze sciana*/

 

hspeed=0;vspeed=0;

 

/*wcześniej było*/move_contact_solid(270,4)

vspeed = 0 hspeed=0 /*i nie dało sie w korytarzze niektore wejsc*/

 

sciana ma solid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HAHAHHAHAHAHHA! DZIAŁA!

 

Wiecie, co zrobiłem?? Po przeczytaniu posta copoconaco, stwierdzilem, zesprzawdze roznice pomiedzy moim kodem, a tym, ktorego podał mi radio. I oto co odkryłem:

 

/*strzalka w gore*/

 

if place_free(y-4,x)

{y-=4}

/*dol*/

 

if place_free(y+4,x)

{y+=4}

wniosek jest taki ----> należy X z Y zamienic i wszystko jasne... :)

 

DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...