Skocz do zawartości

Energia w grze.


Sasor

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę sobie z tym poradzić , w create obiekcie hero:

GML
Energia = 100

 

no i za każdym wystrzelonym pociskiem ubywa jej :

GML
Energia -=10

 

No i jak zrobić żeby energia ładowała się np. 1 sek = 1 energia

i jeszcze jedno po utraceniu całej energii żeby obiekt nie mógł strzelać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (Alarm0)
Energia+=1

alarm[0]=room_speed

 

GML (Create)
alarm[0]=room_speed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (Alarm0)
Energia+=1

alarm[0]=room_speed

if(Energy>100)Energy=100

Wystarczy sprawdzać czy energia jest większa niż 100, jak jest to obcinasz ją (dajesz jej wartość 100)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mentos, nie wprowadzaj ludzi w błąd to raz, a dwa że nie ucz ojca dzieci robić. obie formy poprawne na szczęście (poza tym "IF").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dla tego mówię: nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie pouczaj lepszych od siebie, bo de facto nie wyszło Ci :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (Alarm0)
Energia+=1

alarm[0]=room_speed

if(Energy>100)Energy=100

Wystarczy sprawdzać czy energia jest większa niż 100, jak jest to obcinasz ją (dajesz jej wartość 100)

A nie lepiej byłyby

GML
if( Energy < 100 )

{

Energia +=1;

alarm[0] = room_speed;

}

Nie wyjdzie lepiej jeżeli najpierw sprawdzimy warunek a potem to co jest w środku czy na jedno wychodzi? Rozchodzi mi się głównie o to, czy nie lepiej jest sprawdzać warunek a nie cały alarm, czy i tak nawet warunek będzie nie spełniony cały kod w alarmie pod if'em będzie "przeczytany" przez komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...