Sasor Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Nie mogę sobie z tym poradzić , w create obiekcie hero: GML Energia = 100 no i za każdym wystrzelonym pociskiem ubywa jej : GML Energia -=10 No i jak zrobić żeby energia ładowała się np. 1 sek = 1 energia i jeszcze jedno po utraceniu całej energii żeby obiekt nie mógł strzelać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 GML (Alarm0) Energia+=1 alarm[0]=room_speed GML (Create) alarm[0]=room_speed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 i jeszcze jedno po utraceniu całej energii żeby obiekt nie mógł strzelać. w miejscu gdzie masz strzelanie daj warunek GML if energia>0 { //dalej to strzelanie co masz } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasor Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 @ΨΧΞ ładnie z tym kodem , no ale jak zrobić aby był limit tej energii do 100 , czyli jak jest 100 to już tej energii nie przybywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 GML (Alarm0) Energia+=1 alarm[0]=room_speed if(Energy>100)Energy=100 Wystarczy sprawdzać czy energia jest większa niż 100, jak jest to obcinasz ją (dajesz jej wartość 100) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 tutaj maly bląd: GML if(Energy>100)Energy=100 lepiej tak: GML if energia>100 {energia=100} inaczej bedzie bląd o nieodpowiedniej liczbie argumentow, bo wzor jest taki: GML IF /*warunek*/ { /*akcja*/ } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 mentos, nie wprowadzaj ludzi w błąd to raz, a dwa że nie ucz ojca dzieci robić. obie formy poprawne na szczęście (poza tym "IF"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 "IF" źle, bo dużymi ??? zrobiłem tak, żeby można było łatwo rozróżnić mus od opcji... poza tym to był tylko wzór tego, jak wygląda warunek w GML'u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 i dla tego mówię: nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie pouczaj lepszych od siebie, bo de facto nie wyszło Ci :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 a twoje poprawiłem, bo się jeszcze z takim nie spotkałem... i tak przy okazji radę mogłbyś mi jedną dać::: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Regeneracja: Daj w alarm0 15, a w alarmie0: energia+=1 i znowu alarm0 wynosi 15. Strzał: If energia>0 i akcja tworząca pocisk else show_message('Nie mozna strzelac') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 GML (Alarm0) Energia+=1 alarm[0]=room_speed if(Energy>100)Energy=100 Wystarczy sprawdzać czy energia jest większa niż 100, jak jest to obcinasz ją (dajesz jej wartość 100) A nie lepiej byłyby GML if( Energy < 100 ) { Energia +=1; alarm[0] = room_speed; } Nie wyjdzie lepiej jeżeli najpierw sprawdzimy warunek a potem to co jest w środku czy na jedno wychodzi? Rozchodzi mi się głównie o to, czy nie lepiej jest sprawdzać warunek a nie cały alarm, czy i tak nawet warunek będzie nie spełniony cały kod w alarmie pod if'em będzie "przeczytany" przez komputer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 hudy, jak już to alarm[0] = room_speed powinno znajdować się poza blokiem, inaczej później by już nie ładowało energii :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Masz rację , ale w sumie jeszcze inaczej można to zrobić. GML (create) time = room_speed; energia = 100; GML (step) if( energia < 100 ) { time -= 1; if( time <= 0 ); { time = room_speed; energia += 1; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Najkrótszy sposób: /Alarm0/: GML if(Energy < 100) Energy += 1 alarm[0]=room_speed @up: gratuluję, może najpierw sprawdź kod, zanim coś napiszesz? niech to, teraz to ja się wygłupiłem... tak też może być... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 i w create GML alarm[0]=room_speed bo inaczej nie zacznie liczyć sekund... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się