saper Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Obj_kasa : kasa = 50000 Obj_kup: cena = 500000 Po klinięciu obj_kup: if kasa=cena { kasa -= 500000 } else show_message("nie stać cię na ten samochód"); Create obj_kup: cena= 500000 No i gdy kliknę kup wyskakuję błąd taki o to: rror in code at line 1: if kasa=cena ^ at position 4: Unknown variable kasa 2. A po kupieniu tego samochodu żeby pojawił się w garażu zamiast locked: http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/lp8482_garaz.JPG (screen tego garażu) No i żeby później można było nim jeździć po torach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Z tego co widać nie zdefiniowałeś zmiennej kasa. Albo użyj zmiennych globalnych, czyli wtedy zamiast kasa masz global.kasa :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Chodzi o to, że nie zmienna kasa jest zdefiniowana tylko w Obj_kasa. Klikając Obj_kup chcesz pewnie się odwołać do zmiennej kasa w obj_kasa. W takim razie musisz w obj_kup wszędzie zamienić "kasa" na "Obj_kup.kasa". Zamieniłbym jeszcze warunek: zamiast "==" dałbym ">=". Dzięki temu będziesz mógł kupować nawet gdy masz więcej kasy niż jest to wymagane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saper Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 teraz problem z draw obj_kasa , kod taki o to mam : GML draw_text(x-80,y-80,'Kasa: ' + string(obj_kup_s1.kasa)) A w create obj_kasa: GML obj_kup_s1.kasa = 50000 I wyskakuje takie info : ERROR in action number 1 of Draw Event for object obj_kasa: Error in code at line 1: draw_text(x-80,y-80,'Kasa: ' + string(obj_kup_s1.kasa)) ^ at position 50: Unknown variable kasa Z jakiego powodu mu kasa nie pasi jak w create obj_kasa jest kasa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 GML draw_text(x-80,y-80,'Kasa: ' + string(obj_kup_s1.kasa)) A w create obj_kasa: GML obj_kup_s1.kasa = 50000 Przypisujesz wartość do zmiennej kasa w obj_kup_s1. Spróbuj kasa=obj_kup_s1.kasa Wydaję mi się jednak, że lepiej byłoby tutaj użyć zmiennych globalnych, tak jak proponował Ingen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 to 'kasa=50000' wrzuc do create obiektu obj_kup_s1 ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saper Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 nic to nie daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 A możesz napisać dokładnie co chcesz zrobić, będzie łatwiej Ci potem pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 nic to nie daje. Bo źle robisz... Wyślij projekt na PW to Ci to zrobię bo widzę, że inaczej z Tobą nie można;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Najlepiej, zamień wsystko na global., i wsadź w controler, i operuj z kontrolera, a nie z kasa i nie kasa. if kasa>cena... to samo zrób z create: wszystkie zmienne w kontroler. draw_text([...]) też w kontrolerze! ja robiłem sklep na laptopie kolegi podczas oglądania WWE, to wiem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się