Skocz do zawartości

Zablokowane ruszanie się duchów i pliki .exe


Rekomendowane odpowiedzi

hmm... nie wiem czy to wypali, jednak mozna zrobić myk ze speed i dir duchów.

Create

speed=2
direction=0

Step

if (speed=0) {
direction+=90;
}

Teoretycznie, na kazdej napotkanej przeszkodzie, na której sie zatrzyma, zmieni sie jego kierunek poruszania, co w efekcie zadziała tak jak w pacmanie (czysto teoretycznie, nie mam teraz gma =P)

 

Co do *.exe w Menu File masz coś takiego jak Create Executable (or smth l that)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mam jeszcze jedno pytanie.

Dałem, żeby w miejscu jakimśtam wyświetlało się sprite jakieśtam ale nic sie nie pokazuje. Czy wiecie co może być tego powodem?

-----

sorry za klopoty po prostu nie umiescilem obiektu na planszy.

------

http://cgsm.cal.pl/a.exe

prosze wykryć wszystkie błędy.

Widać od razu problem z duchami :).

Mam pytanie jeszcze jak zrobić, że jak się zje wszsytkie te kropki to żźeby do następnej rundy szedło?

i jak zrobić lepsze poruszanie się pacmana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zrobić przy zderzeniu się z obiektem(ścianą)?

bo teraz duchy idą poprostu w prawą strone i nic nie robią :\

Zaczynasz robić gry nie znając podstaw...

W COLISION ze ścianą daj klocek EXECUTE A PIECE OF CODE i wpisz:

 move_bounce_all(true);

Możesz to zrobić także za pomocą klocka BOUNCE AGAINST OBJECTS wtedy zaznaczasz PRECISE-precisley i AGAINST-all objects.

Mam pytanie jeszcze jak zrobić, że jak się zje wszsytkie te kropki to żźeby do następnej rundy szedło?

i jak zrobić lepsze poruszanie się pacmana?

Dajesz to w stepie:

if instance_number(tutaj nazwa obiektu)=0
room_goto_next()

Sadam i w colision

speed=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Step potwora daj klocek IF INSTANCE IS ALIGINED WITH GRID(w zakładce CONTROL) i ustaw:

SNAP HOR:32

SNAP VERT:32

Potem napisz skrypt:

{
  if (hspeed == 0)
  {
    if (random(3)<1 && place_free(x-4,y))
      { hspeed = -4; vspeed = 0;}
    if (random(3)<1 && place_free(x+4,y))
      { hspeed =  4; vspeed = 0;}
  }
  else
  {
    if (random(3)<1 && place_free(x,y-4))
      { hspeed = 0; vspeed = -4;}
    if (random(3)<1 && place_free(x,y+4))
      { hspeed = 0; vspeed =  4;}
  }
}

i nazwij go Skrypt1

W stepie potworka daj klocek EXECUTE SCRIPT i wybierz Skrypt 1

W COLISION ze ścianą daj 2 klocki REVERSE HORIZONTAL DIRECTION i REVERSE VERTICAL DIRECTION(są w zakładce MOVE).

Napisz skrypt:

{
  if (x < 0 && hspeed < 0) x = room_width + sprite_xoffset;
  if (x > room_width && hspeed > 0) x = -sprite_width + sprite_xoffset;
  if (y < 0 && vspeed < 0) y = room_height + sprite_yoffset;
  if (y > room_height && vspeed > 0) y = -sprite_height + sprite_yoffset;
}

Nazwij skrypt2 i wstaw W COLISION potworka ze ścianą.

I to Chyba tyle.

 

P.S-Ten kod jest w przykładzie Pacman dołonczonym z GM6.1 i 5.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to czemu on jest poto żebyś sie nauczył mniejwięcej w tym programie tworzyć ja wszystkie przykłady jakie zobacze poprawiam zazwyczaj zmieniam grafike na lepszą nic szczególnego ale zrób z tego gre w końcu pocoś gościu musiał to tam dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pocoś go zakładał jak już do zamkniecia ten temat ma nicały dzień.Chociarz no właściwie odpowiedziliśmy ci na pytanie więc niby można zamknąć ale później zapewne założysz nowy temat gdy bedziesz sie chciał o coś zapytać a tak tu napiszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja was nie rozumiem. Każecie mu przerabiać przykład, a potem go zjedziecie równo, że zgapił przykład. Niech sam się uczy, a my mu troche pomożemy. Co prawda, wielu rzeczy można się domyślić po nazwach klocków w parenaście sekund, ale nie odganiajcie użytkowników od forum. Tak gadając, to tylko ich zniechęcacie. Nie uważajcie się za jakichś mastah co wszystko "umią" (napisane specjalnie) i mogą dyrygować sobie wszystkim, odsyłając gościa do przykładu, a potem go opieprzając. Przykłady są po to, żeby przejrzeć, jak coś jest zrobione, różne akcje jak się robi, nie po to by je przerabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z BP Ultimatem.Kasmilus większość użytkowników robi gry samemu.Ty przerabiesz przykłady tak jak Crezzy (niby) przerobił silnik FoxEngine i podpisał sie jako autor.Ja zaglądam do przykładów jak czegoś nie wiem.

 

p.s ostatnio przegladałem przykład FPS ze strony gamemaker.nl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja przerabiam przykład i go nie publikuje chyba że dodam tam pare przydatnych rzeczy jeszcze mi się nie zdażyło opublikować czyjegoś przykładu tak samemu bo niby z kim?? ja też robie gry samemu a przykłady lepiej jest mi sie z nich uczyć przerabiając je w ten sposób wiem gdzie sie coś zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...