pacman Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 chodzi mi o to, żeby duchy w grze poruszały się tak jak w pacmanie wgranym od razudo game makera. Prosze o podanie jakiegos skryptu. Mam tez pytanie jak zmienic plik game makera na plik .exe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 hmm... nie wiem czy to wypali, jednak mozna zrobić myk ze speed i dir duchów. Create speed=2 direction=0 Step if (speed=0) { direction+=90; } Teoretycznie, na kazdej napotkanej przeszkodzie, na której sie zatrzyma, zmieni sie jego kierunek poruszania, co w efekcie zadziała tak jak w pacmanie (czysto teoretycznie, nie mam teraz gma =P) Co do *.exe w Menu File masz coś takiego jak Create Executable (or smth l that) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 a co zrobić przy zderzeniu się z obiektem(ścianą)? bo teraz duchy idą poprostu w prawą strone i nic nie robią :\ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 i mam jeszcze jedno pytanie. Dałem, żeby w miejscu jakimśtam wyświetlało się sprite jakieśtam ale nic sie nie pokazuje. Czy wiecie co może być tego powodem? ----- sorry za klopoty po prostu nie umiescilem obiektu na planszy. ------ http://cgsm.cal.pl/a.exe prosze wykryć wszystkie błędy. Widać od razu problem z duchami :). Mam pytanie jeszcze jak zrobić, że jak się zje wszsytkie te kropki to żźeby do następnej rundy szedło? i jak zrobić lepsze poruszanie się pacmana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 a co zrobić przy zderzeniu się z obiektem(ścianą)? bo teraz duchy idą poprostu w prawą strone i nic nie robią :\ Zaczynasz robić gry nie znając podstaw... W COLISION ze ścianą daj klocek EXECUTE A PIECE OF CODE i wpisz: move_bounce_all(true); Możesz to zrobić także za pomocą klocka BOUNCE AGAINST OBJECTS wtedy zaznaczasz PRECISE-precisley i AGAINST-all objects. Mam pytanie jeszcze jak zrobić, że jak się zje wszsytkie te kropki to żźeby do następnej rundy szedło? i jak zrobić lepsze poruszanie się pacmana? Dajesz to w stepie: if instance_number(tutaj nazwa obiektu)=0 room_goto_next() Sadam i w colision speed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Heh, nie rozumiem skąd te pytania, przecież można po prostu odpalić przykład pacmana i tam masz wszystko zrobione ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 teraz duch poruszają się w jednym miejscu :\ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 http://cgsm.cal.pl/a.exe tu jest to pokazane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 W Step potwora daj klocek IF INSTANCE IS ALIGINED WITH GRID(w zakładce CONTROL) i ustaw: SNAP HOR:32 SNAP VERT:32 Potem napisz skrypt: { if (hspeed == 0) { if (random(3)<1 && place_free(x-4,y)) { hspeed = -4; vspeed = 0;} if (random(3)<1 && place_free(x+4,y)) { hspeed = 4; vspeed = 0;} } else { if (random(3)<1 && place_free(x,y-4)) { hspeed = 0; vspeed = -4;} if (random(3)<1 && place_free(x,y+4)) { hspeed = 0; vspeed = 4;} } } i nazwij go Skrypt1 W stepie potworka daj klocek EXECUTE SCRIPT i wybierz Skrypt 1 W COLISION ze ścianą daj 2 klocki REVERSE HORIZONTAL DIRECTION i REVERSE VERTICAL DIRECTION(są w zakładce MOVE). Napisz skrypt: { if (x < 0 && hspeed < 0) x = room_width + sprite_xoffset; if (x > room_width && hspeed > 0) x = -sprite_width + sprite_xoffset; if (y < 0 && vspeed < 0) y = room_height + sprite_yoffset; if (y > room_height && vspeed > 0) y = -sprite_height + sprite_yoffset; } Nazwij skrypt2 i wstaw W COLISION potworka ze ścianą. I to Chyba tyle. P.S-Ten kod jest w przykładzie Pacman dołonczonym z GM6.1 i 5.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 teraz duchy przechodzą przez ściany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 tera\z po prostu przestały rzechodzić przez ściany ale po paru sekundach chodzenia zatrzymuja sie w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Kurcze przerób przykład który jest już w game makerze chyba że koniecznie chcesz mieć inny system chodzenia tych duchów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 nie chce przerabiać przykłądu :\ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 A co to czemu on jest poto żebyś sie nauczył mniejwięcej w tym programie tworzyć ja wszystkie przykłady jakie zobacze poprawiam zazwyczaj zmieniam grafike na lepszą nic szczególnego ale zrób z tego gre w końcu pocoś gościu musiał to tam dać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 no dobra :\ Temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 To pocoś go zakładał jak już do zamkniecia ten temat ma nicały dzień.Chociarz no właściwie odpowiedziliśmy ci na pytanie więc niby można zamknąć ale później zapewne założysz nowy temat gdy bedziesz sie chciał o coś zapytać a tak tu napiszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Temat ty możesz zamknąć ,na dole jest takie coś Opcje moderowania i wybierasz Zamnij temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Ale ja was nie rozumiem. Każecie mu przerabiać przykład, a potem go zjedziecie równo, że zgapił przykład. Niech sam się uczy, a my mu troche pomożemy. Co prawda, wielu rzeczy można się domyślić po nazwach klocków w parenaście sekund, ale nie odganiajcie użytkowników od forum. Tak gadając, to tylko ich zniechęcacie. Nie uważajcie się za jakichś mastah co wszystko "umią" (napisane specjalnie) i mogą dyrygować sobie wszystkim, odsyłając gościa do przykładu, a potem go opieprzając. Przykłady są po to, żeby przejrzeć, jak coś jest zrobione, różne akcje jak się robi, nie po to by je przerabiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Zgadzam się z BP Ultimatem.Kasmilus większość użytkowników robi gry samemu.Ty przerabiesz przykłady tak jak Crezzy (niby) przerobił silnik FoxEngine i podpisał sie jako autor.Ja zaglądam do przykładów jak czegoś nie wiem. p.s ostatnio przegladałem przykład FPS ze strony gamemaker.nl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Ale ja przerabiam przykład i go nie publikuje chyba że dodam tam pare przydatnych rzeczy jeszcze mi się nie zdażyło opublikować czyjegoś przykładu tak samemu bo niby z kim?? ja też robie gry samemu a przykłady lepiej jest mi sie z nich uczyć przerabiając je w ten sposób wiem gdzie sie coś zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi