Skocz do zawartości

view


Ray14

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko. mam dwa obiekty , i jeden z nich kontroluje menu a drugi inventory. i jest taki problem bo nie moge dodać jednego drugiemu do parentów ani nie mogę przenieść skryptów z jednego do drugiego, bo wyskakuje błąd. ten od menu zawsze jest z prawej strony ekranu ale ten od inv jest zawsze w tym samym miejscu mapy mimo że użyłem view_xview i view_yview.

 

pomocy!!

 

 

 

z góry thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim evencie masz view_xview i view_yview?

 

w kontolerze menu w draw bo on rysuje kilkadziesiąt spritów i danych a a kontrolerze inv mam wpisane aby rysowało obiekt kratka na kordynatach xp,yp

(

xp=view_xview+80

yp=view_yview+80),

aha i to jest pentla do tworzenia (jeśli to coś zmienia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jaki?

 

bo nie znajduje indexu odnośnie pętli a wszystko wygląda na to że jest dobrze. (tak naprawdę to moja gra to masa tutoriali pomieszana razem i pozmieniana.

 

EDIT

 

sorki już go znajduje ale nadal się przesuwa awięc co to może być za problem?? z tym view

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki już go znajduje ale nadal się przesuwa awięc co to może być za problem??

Wyjaśnij co się przesuwa. Najpierw piszesz coś o parentach i skryptach a teraz, że się nadal przesuwa.

Za nic nie można zrozumieć Twojego problemu;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku chcialem to zrobić z parentami , albo przenieść do jednego kontrolera, ale to nie dzialalo bo mi wyskakiwał błąd, ale teraz już je przeniosłem (mam to w create) ale nadal zostaje w tym samym miejscu mapy, nie podąża za ekranem tylko stoi w miejscu. problem w tym że to [0] nie dziala, a ja niewiem jak to rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co masz w create wykonuje się tylko przy tworzeniu obiektu;/

Wrzuć to do stepa lub draw

 

ale w obydwóch robi mi całkowicie inną rzecz niż ta o którą mi chodzi.

 

To jest ten script

 

GML
xa = view_xview[0]+501-16

ya = view_yview[0]+284-16

 

i = 0;

for (xx=0; xx<4; xx+=1)

{

for(yy=0; yy<4; yy+=1)

{

icell = instance_create(view_xview+(xa+4+36*xx),view_yview+(ya+4+36*yy), objCell)

icell.idx = i // index for the invertory objects array

inventory= objCell // initialize to empty

i += 1;

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
icell = instance_create(view_xview+(xa+4+36*xx),view_yview+(ya+4+36*yy), objCell)
zamień na:
GML
icell = instance_create((xa+4+36*xx),(ya+4+36*yy), objCell)

 

I w Step/End Step/Draw objCell:

GML
x = view_xview[0] + xstart;

y = view_yview[0] + ystart;

 

Brzydkie rozwizanie, ale chyba o to chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...