Ray14 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 mam pytanko. mam dwa obiekty , i jeden z nich kontroluje menu a drugi inventory. i jest taki problem bo nie moge dodać jednego drugiemu do parentów ani nie mogę przenieść skryptów z jednego do drugiego, bo wyskakuje błąd. ten od menu zawsze jest z prawej strony ekranu ale ten od inv jest zawsze w tym samym miejscu mapy mimo że użyłem view_xview i view_yview. pomocy!! z góry thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 W jakim evencie masz view_xview i view_yview? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray14 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 W jakim evencie masz view_xview i view_yview? w kontolerze menu w draw bo on rysuje kilkadziesiąt spritów i danych a a kontrolerze inv mam wpisane aby rysowało obiekt kratka na kordynatach xp,yp ( xp=view_xview+80 yp=view_yview+80), aha i to jest pentla do tworzenia (jeśli to coś zmienia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 bo wyskakuje błąd Pytanie jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray14 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Pytanie jaki? bo nie znajduje indexu odnośnie pętli a wszystko wygląda na to że jest dobrze. (tak naprawdę to moja gra to masa tutoriali pomieszana razem i pozmieniana. EDIT sorki już go znajduje ale nadal się przesuwa awięc co to może być za problem?? z tym view Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 sorki już go znajduje ale nadal się przesuwa awięc co to może być za problem?? Wyjaśnij co się przesuwa. Najpierw piszesz coś o parentach i skryptach a teraz, że się nadal przesuwa. Za nic nie można zrozumieć Twojego problemu;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 moze powinien byc kod GML (xp = view_xview[0]+80 yp = view_yview[0]+80) Zwróć uwagę na to [0] po xview i yview... moze o to chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray14 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Na początku chcialem to zrobić z parentami , albo przenieść do jednego kontrolera, ale to nie dzialalo bo mi wyskakiwał błąd, ale teraz już je przeniosłem (mam to w create) ale nadal zostaje w tym samym miejscu mapy, nie podąża za ekranem tylko stoi w miejscu. problem w tym że to [0] nie dziala, a ja niewiem jak to rozwiązać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 ale teraz już je przeniosłem (mam to w create) ale nadal zostaje w tym samym miejscu mapy Wszystko co masz w create wykonuje się tylko przy tworzeniu obiektu;/ Wrzuć to do stepa lub draw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray14 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Wszystko co masz w create wykonuje się tylko przy tworzeniu obiektu;/ Wrzuć to do stepa lub draw ale w obydwóch robi mi całkowicie inną rzecz niż ta o którą mi chodzi. To jest ten script GML xa = view_xview[0]+501-16 ya = view_yview[0]+284-16 i = 0; for (xx=0; xx<4; xx+=1) { for(yy=0; yy<4; yy+=1) { icell = instance_create(view_xview+(xa+4+36*xx),view_yview+(ya+4+36*yy), objCell) icell.idx = i // index for the invertory objects array inventory= objCell // initialize to empty i += 1; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 GML icell = instance_create(view_xview+(xa+4+36*xx),view_yview+(ya+4+36*yy), objCell)zamień na:GML icell = instance_create((xa+4+36*xx),(ya+4+36*yy), objCell) I w Step/End Step/Draw objCell: GML x = view_xview[0] + xstart; y = view_yview[0] + ystart; Brzydkie rozwizanie, ale chyba o to chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray14 Opublikowano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 działa ale niestety gdy ekran się rusza to ma jakby opóżnienie o jakieś 0.4s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się