myqwerty06 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 siemka mam pewien problem z pathem tj. jak ustawie objekt zeby po nim chodzil i zrobie co trzeba to po wlaczeniu gry objekt ten stoi w miejscu. :mellow: Bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos mi pomogl. Z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 dałeś w create? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 wiec to mialo w create byc?? :mellow: nie no dzieki juz teraz lazi po swoim torze :thumbsup: teraz mam nowy problem :crying: jak bohater walnie w kamien przechodzi przez niego i nic nie dziala zeby nie przechodzil HELP PLEASE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 GML if(!place_free(x+hspeed,y+vspeed)) speed=0; Daj to w step bohatera i ustaw kamieniowi solid. Jak masz rzut? Bo to co dałem jest dla top-down przy użyciu wbudowanych zmiennych do poruszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 jaki rzut?? a jak ustawie soild w scianie to jej nie widac :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 W obj_kamien ustawiasz pod nazwą sprita [] Solid Nastepnie w stepie bohatera, przy kolizji z tym obiektem, piszesz kod GML speed = 0 Nie wiem w jakim rzucie to masz, bo ja podałem na rzut w góry.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 O, teraz dziala dzieki wielkie a jescze jak chce zrobic zeby bohater mial 3 zycia na początku i po kolizji z innym chopkiem tracił jedno zycie i zeby pojawial sie na tym miejscu gdzie stal na początku to jak?? bo wklockach tego nie idzie za bardzo zrobic a na kodach sie niezbyt znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 xstart i ystart przechowują początkową pozycję obiektu. Więc by go ustawić na początku dajesz: GML x=xstart; y=ystart; Żeby miał 3 życia to mu tworzysz w Create zmienną: GML zycia=3; Teraz przy kolizji z chopkiem odejmujesz mu życie: GML zycie=zycie-1; //Przypisujemy zmiennej zycie wartość o 1 mniejszą od aktualnej</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 jescze jedno pytanko gdzie wpisac te wspolzedne x i y ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 w create : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Nie w create tylko przy kolizji, bo WTEDY ma się ustawić na pozycję startową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 ERROR in action number 1 of Collision Event with object menel for object krol_heniu: Error in code at line 1: zycie=zycie-1; //Przypisujemy zmiennej zycie wartość o 1 mniejszą od aktualnej at position 7: Unknown variable zycie takie cuś mi wyskoczylo jak dobilem w hopka :mellow: czy muglby mi ktoś powiedzieć jak to naprawić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Kopiujesz nawet nie patrzysz :P Platyna napisał deklarację zmiennej zyciA a później napisał działanie na zmiennej zyciE. Tak więc albo zamień wszystko na zycia albo na zycie, bo obecnie program nie widzi takiej zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 wiem juz sie skaplem ale nastąpił kolejny problem :unsure: a mianowicie nigdzie nie pisze ile mam życia i chopek nie powraca na start po dobiciu do wrogiego menela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Create: GML zycia=3; Kolizja z chopkiem: GML x=xstart; y=ystart; zycia-=1; Draw GML draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); draw_text(x,y-20,zycia); Musi działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 zycia juz są ale mój żul dalej znika po spotkaniu z menelem :((( :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 A jak długo trwa kolizja? Bo zycie będzie odejmowane podczas każdego stepa trwania kolizji. Wiec jeśli kolizja trwa 3 stepy to mu wszystkie życia zabierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 ja nie wiem co to stepy a jak ustawilem zycia na 1000 to tez znikał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Stepy to jakby klatki gry. Podczas każdego stepa sprawdzane jest naciśnięcie klawiszy, wykonywane są wszystkie kody i klocki i rysowane są wszystkie obiekty na nowych miejscach. Potem przechodzi sie do następnego stepa. Standardowo jest 30 stepów na sekundę. Od tego zależy płynność gry. Nie wiem czemu może znikać. Zapodaj pliczek to sprawdzę co nie styka. Chyba, że w GM8 to robisz. To wtedy nie sprawdzę : P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 step to jakby prawie wszystko co się dzieje w jednej klatce, czyli jak gra ma 30FPSów to co sekundę wykonuje się 30 klatek i równocześnie stepów. Znikanie musi być spowodowane jakimś innym kodem, bo to co podał Platyna nie może powodować takich anomalii :/ @Ed: Spóźnienie ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 najlepiej zarzuć pliczek jak jest gm8 to ktoś inny znajdzie błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 nie ja robie w gm 7.0 :rolleyes: a to link (chyba) http://www.gmclan.org/up6325_12_gra_heniek.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 dałeś przy kolizji menela żeby zniszczył henia a nie odebrał życie powinno być tak (klik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 a teraz juz jest dobrze a znaczy nie bo treaz cały czas som 3 życia :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 jakie 3 życia??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 no 3 życia przed tem mialem ustawione 2000 ;P a teraz zmienilem na 3 i jak dobijam w meneli to dalej mam 3 ;0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 ściągnąłeś to co podałem??? bo u mnie działa dobrze jak się zmieni na 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 tak już teraz jest dobrze dzieki wszystkim ja juz koncze na dzisiaj a mógłby mi ktoś jeszcze powiedziec jak zrobic zeby muzyczka leciala od początku do końca bo jak se skuje to przerywa i już dalej nie leci i jescze jak zrobić zeby po zużyciu wszystkich żyć pisało na ekranie game over :jezor: Byłbym bardzo wdzieczny za te info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 bo jak se skuje to przerywa se skuje? Nie rozumiem. Jeżeli ma się powtarzać cały czas to GML (create) sound_loop(nazwa_dźwięku) lub GML (step) if !sound_isplaying(nazwa_dźwięku) sound_play(nazwa_dźwięku) A jeżeli się ma nie powtarzać to poprostu w create daj sound_play 2. GML (step) if zycia<1 { draw_text(room_width/2,room_height/2,'GAME OVER') } Zresztą spróbuj trochę zrobić coś samemu. Po prostu spróbuj E: Sorry wcisnąłem coś i drugi post wyskoczył mi przy edycji poprzedniego;/ Jak można to prosiłbym o usunięcie tego wcześniejszego :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myqwerty06 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 mi chodzilo o to ze jesli najade swoim menelem na wrogiego menela muzyka przestaje grac i juz sie nie wlacza :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się