Skocz do zawartości

path


Rekomendowane odpowiedzi

O, teraz dziala dzieki wielkie a jescze jak chce zrobic zeby bohater mial 3 zycia na początku i po kolizji z innym chopkiem tracił jedno zycie i zeby pojawial sie na tym miejscu gdzie stal na początku to jak?? bo wklockach tego nie idzie za bardzo zrobic a na kodach sie niezbyt znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xstart i ystart przechowują początkową pozycję obiektu.

Więc by go ustawić na początku dajesz:

GML
x=xstart;

y=ystart;

 

Żeby miał 3 życia to mu tworzysz w Create zmienną:

GML
zycia=3;

 

Teraz przy kolizji z chopkiem odejmujesz mu życie:

GML
zycie=zycie-1; //Przypisujemy zmiennej zycie wartość o 1 mniejszą od aktualnej</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ERROR in

action number 1

of Collision Event with object menel

for object krol_heniu:

 

Error in code at line 1:

zycie=zycie-1; //Przypisujemy zmiennej zycie wartość o 1 mniejszą od aktualnej

 

at position 7: Unknown variable zycie

takie cuś mi wyskoczylo jak dobilem w hopka :mellow: czy muglby mi ktoś powiedzieć jak to naprawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stepy to jakby klatki gry.

Podczas każdego stepa sprawdzane jest naciśnięcie klawiszy, wykonywane są wszystkie kody i klocki i rysowane są wszystkie obiekty na nowych miejscach. Potem przechodzi sie do następnego stepa. Standardowo jest 30 stepów na sekundę. Od tego zależy płynność gry.

 

Nie wiem czemu może znikać. Zapodaj pliczek to sprawdzę co nie styka.

Chyba, że w GM8 to robisz. To wtedy nie sprawdzę : P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

step to jakby prawie wszystko co się dzieje w jednej klatce, czyli jak gra ma 30FPSów to co sekundę wykonuje się 30 klatek i równocześnie stepów. Znikanie musi być spowodowane jakimś innym kodem, bo to co podał Platyna nie może powodować takich anomalii :/

 

@Ed: Spóźnienie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak już teraz jest dobrze dzieki wszystkim ja juz koncze na dzisiaj a mógłby mi ktoś jeszcze powiedziec jak zrobic zeby muzyczka leciala od początku do końca bo jak se skuje to przerywa i już dalej nie leci i jescze jak zrobić zeby po zużyciu wszystkich żyć pisało na ekranie game over :jezor:

Byłbym bardzo wdzieczny za te info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jak se skuje to przerywa

se skuje?

Nie rozumiem.

Jeżeli ma się powtarzać cały czas to

GML (create)
sound_loop(nazwa_dźwięku)

lub

GML (step)
if !sound_isplaying(nazwa_dźwięku) sound_play(nazwa_dźwięku)

A jeżeli się ma nie powtarzać to poprostu w create daj sound_play

2.

GML (step)
if zycia<1

{

draw_text(room_width/2,room_height/2,'GAME OVER')

}

Zresztą spróbuj trochę zrobić coś samemu. Po prostu spróbuj

 

 

E: Sorry wcisnąłem coś i drugi post wyskoczył mi przy edycji poprzedniego;/ Jak można to prosiłbym o usunięcie tego wcześniejszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...