Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Problem który tu opisze może być nieco skomplikowany, więc proszę o szczegółową odpowiedź. Własciwie, wcale nie wiem jak zaprogramować wroga, oczywiscie mam sprity itp. Lecz chodzi o to żeby: - wróg uderzał (nawet pięscią) po zbliżeniu się na dobrą odległosc - w mojej grze ma być cos w rodzaju Combosów (np. Ctrl + góra = Shield-standing) i chciałbym by przeciwnik też je czasem wykonywał - W większosci gier widziałem dosc ładne animacje (np. ruchu/upadku/uderzenia), co mam w klockach nacisnąć by włączyła się animacja? Gdzies tam widziałem change sprite, ale wtedy zmieni się Jednorazowo i nie wiem co zrobić by sprity następowały po sobie. Jeżeli ktos opisze mi zrozumiale przynajmniej dwa z tych punktów będę dozgonnie wdzięczny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 a ty każdą klatkę masz osobno? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Znaczy że Sprite? Jeżeli o to chodzi to tak, dotąd nic więcej nie było potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 czekaj, nie zrozumiałem twojej wypowiedzi, Każda klatka, scena jest w odrębnym spricie? Klatka, to część animacji, taki obrazek, z klatek złożona jest animacja. Jeżeli każda klatka jest w odrębnym spricie, to tego nie zrobisz, znaczy zrobisz, ale będzie mnóstwo roboty, zrób sprit o nazwie przykładowo Animacja i tam dodawaj poszczególne klatki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Zaraz, mam program do robienia animacji, jeżeli zrobię animację mam wgrać do spritów ją? Aha, chyba cię zrozumiałem, Tak jak jest np. w grze Little Fighter? http://www.fototube.pl/obraz,firen.0.bmp-575912.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 klikasz na edit sprite/animation/set lenght wpisujesz ilość klatek i później wklejasz do każdej klatkę animacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 NIEEEEEEEE!!! Czy inteligencja w tym kraju zanika?!!! Sprity robisz wklejajac klatke po klatce do edytora spritów, tam ma być wiele klatek!! Nie na takiej planszy jak w LF, tylko... inaczej, zrób gifa i wgraj do sprita <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Dobrze, mam już animację, teraz, jak to umiescić i co dac w klockach by przy przytrzymaniu np. prawego klawisza on zaczął się poruszać i przy puszczeniu, przestał I po co się tak bulwersować? Można powiedzieć że żartowałem ^^ Czyli mam zrobić gifa i wgrać do sprite'a? Doublepost w 2 minuty. Warn Platyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 jakiego masz gm-a jeśli gm7/8 to ci mogę zrobić przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Tak, mam Gm 8 i będę wdzięczny jesli zrobisz od razu przykłady do 3 punktów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 masz -->klik sory że tak długo ale dawno nie robiłem na klockach edit: jeśli pobrałeś od razu to pobierz jeszcze raz bo zrobiłem małą pomyłkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Bardzo ci dziękuję ^^, A, zrobisz też przykłady do innych punktów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 dobra ale nie dzisiaj :bye1: edit1: a nie odzyskałem dostęp do komputera w edit 2 dam gotowy przykład z wszystkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Ok, do tego czasu zrobię już parę dobrych klatek Sam nie wiem dlaczego, by poruszać Postacią muszę co chwila naciskać zamiast przytrzymać, bo jak przytrzymam to postać poruszy się o parę pikseli i stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 masz gm pro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 widocznie ci coś przerywa bo mi działa dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Wiesz co? Mógłbym wysłać ci moją wersję beta "Corny" i naprawiłbys problem, jeszcze raz podkreslam że to wersja beta :) http://www.sendspace.pl/file/86343d9761c94961859ca1d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 dałeś press<no key> zamiast same <no key> co do przykładu jeszcze się robi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Hehe, działa, teraz już wystarczy Backgroundy do aren, udoskonalenie ludzika, wróg (potem kilku), bronie i będę miał wersję 1.0 [uff... Dobrze że mam kolegę do pomocy, ale w każdym razie dzięki], A skoro poruszyłem temat wroga, zna ktos odpowiedź na pozostałe 2 pytania? (mipo57, już nie musisz odpowiadać jak nie chcesz, i tak wielce mi pomogłes :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 heh przykład jest w 70% więc go dokończę, a wbrew pozorom si wroga na klockach łatwo nie jest zrobić :construction: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 3. Musi być na klockach? Możesz to zrobić tak. Dla każdej akcji (ruch, bieg, atak) masz oddzielny sprite z kilkoma klatkami animacji. Podczas aktywacji akcji wpisujesz w GMLu GML sprite_index=nazwaspritea; image_speed=iles; Potem w zależności od sytuacji trzeba zmienić spowrotem na postój. Jezeli dotyczy to chodu to sprawdzasz czy żaden klawisz ruchu nie jest wciskany. Dla ataku musisz sobie pomóc eventem "animation end". Nastepuje on wtedy kiedy sprite wróci do pierwszej klatki. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Dziękuję, jednak jeszcze czekam na Przykład Mipa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 będziesz miał w sowiej grze skakanie albo inny sposób na ominięcie wrogów jeśli nie to by było o wiele łatwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Na razie nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 klik jak chcesz to mogę dodać upadki życie itp a jak czegoś nie rozumiesz to pisz na gg: 13469714 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Dzięki! Ale właśnie o to mi głównie chodzi.. Jak zrobić te spadki życia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 masz tu z życiem edit: poczekaj zaraz poprawie coś edit2: już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się