Skocz do zawartości

Wróg


Ignis

Rekomendowane odpowiedzi

Problem który tu opisze może być nieco skomplikowany, więc proszę o szczegółową odpowiedź. Własciwie, wcale nie wiem jak zaprogramować wroga, oczywiscie mam sprity itp. Lecz chodzi o to żeby:

- wróg uderzał (nawet pięscią) po zbliżeniu się na dobrą odległosc

- w mojej grze ma być cos w rodzaju Combosów (np. Ctrl + góra = Shield-standing) i chciałbym by przeciwnik też je czasem wykonywał

- W większosci gier widziałem dosc ładne animacje (np. ruchu/upadku/uderzenia), co mam w klockach nacisnąć by włączyła się animacja? Gdzies tam widziałem change sprite, ale wtedy zmieni się Jednorazowo i nie wiem co zrobić by sprity następowały po sobie.

 

Jeżeli ktos opisze mi zrozumiale przynajmniej dwa z tych punktów będę dozgonnie wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekaj, nie zrozumiałem twojej wypowiedzi, Każda klatka, scena jest w odrębnym spricie? Klatka, to część animacji, taki obrazek, z klatek złożona jest animacja. Jeżeli każda klatka jest w odrębnym spricie, to tego nie zrobisz, znaczy zrobisz, ale będzie mnóstwo roboty, zrób sprit o nazwie przykładowo Animacja i tam dodawaj poszczególne klatki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, mam już animację, teraz, jak to umiescić i co dac w klockach by przy przytrzymaniu np. prawego klawisza on zaczął się poruszać i przy puszczeniu, przestał

 

I po co się tak bulwersować? Można powiedzieć że żartowałem ^^ Czyli mam zrobić gifa i wgrać do sprite'a?

 

 

Doublepost w 2 minuty. Warn

Platyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, działa, teraz już wystarczy Backgroundy do aren, udoskonalenie ludzika, wróg (potem kilku), bronie i będę miał wersję 1.0 [uff... Dobrze że mam kolegę do pomocy, ale w każdym razie dzięki], A skoro poruszyłem temat wroga, zna ktos odpowiedź na pozostałe 2 pytania? (mipo57, już nie musisz odpowiadać jak nie chcesz, i tak wielce mi pomogłes :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Musi być na klockach? Możesz to zrobić tak. Dla każdej akcji (ruch, bieg, atak) masz oddzielny sprite z kilkoma klatkami animacji. Podczas aktywacji akcji wpisujesz w GMLu

GML
sprite_index=nazwaspritea;

image_speed=iles;

Potem w zależności od sytuacji trzeba zmienić spowrotem na postój. Jezeli dotyczy to chodu to sprawdzasz czy żaden klawisz ruchu nie jest wciskany. Dla ataku musisz sobie pomóc eventem "animation end". Nastepuje on wtedy kiedy sprite wróci do pierwszej klatki. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...