uzu13 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Może ktoś mi wytłumaczyć do czego służy zakładka Scripts? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 do tego abyś mogł umieszczać tam swoje skrypty ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Taką nazwę jaką nadasz skryptowi, tak go będziesz używał. Argumentami funkcji są zmienne w skrypcie argument0, ..1, ...2 Przykład: GML //w skrypcie Add return(argument0+argument1) //gdzies w obiekcie jakims nowezycie=Add(zycie,bonus); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Hmmm mniej wiecej rozumiem, ale czy mogl bys mi wykonac jakis przyklad? :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Jezusie, przecież pokazał Ci przykład :0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 msuze pisac return ? a zamiast argument0+argument1 co moge wpisac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 robisz skrypt "pokaz_wiadomosc", w którym wpisujesz: GML show_message( argument0 ) wywołujesz go poprzez: GML pokaz_wiadomosc( 'blada dupka' ); i co tu więcej rozumieć? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 kurde, pozatym przecież do tego jest na głównej art! https://gmclan.org/index.php?czytajart=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Może masz problemy ze zrozumieniem, co to jest argument0, argument1, argument2? Najłatwiej wyjaśnić to tak: Masz funkcję: GML draw_point(x,y) x to jest argument0, a y - to argument1. Napisz teraz skrypt o nazwie "rysuj_punkt" i wpisz w nim: GML draw_point(argument0,argument1) i to jest dokładnie to samo. A "return" trzeba pisać, gdy chce się, żeby funkcja (czyli skrypt) zwróciła jakąś wartość, czyli dała wynik jakiegoś działania itp. Przykład: Napisz sobie skrypt "srednia_dwa", a w nim: GML return (argument0+argument1)/2 Funkcja zwróci liczbę, która jest wynikiem podzielenia sumy dwóch argumentów przez 2. Innymi słowy, średnią tych argumentów. Możesz teraz wpisać: GML draw_point(50,srednia_dwa(100,0)) co spowoduje narysowanie punktu w pozycji x=50,y=(100+0)/2=100/2=50. Proste, prawda? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Muczek żeś mu nakręcił, jakbym był nowy i zielony to po przeczytaniu tego byłbym różowy. Marek najjaśniej chyba napisał, prościej się nie da. tu nie ma co tłumaczyć, tu trzeba po prostu myśleć trochę. ale w zakładce scripts jeszcze możesz dać kod np. GML doswiadczenie+=30 a skrypt nazwać dodaj_doswiadczenie i później gdy zabijesz wroga czy coś możesz napisać: dodaj_doświadczenie() i Ci wtedy doda 30 ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 ok juz zalapalem :D dzieki za wyrozumialosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się