Skocz do zawartości

Scripts


uzu13

Rekomendowane odpowiedzi

Może masz problemy ze zrozumieniem, co to jest argument0, argument1, argument2?

Najłatwiej wyjaśnić to tak:

Masz funkcję:

GML
draw_point(x,y)

x to jest argument0, a y - to argument1.

Napisz teraz skrypt o nazwie "rysuj_punkt" i wpisz w nim:

GML
draw_point(argument0,argument1)

i to jest dokładnie to samo.

A "return" trzeba pisać, gdy chce się, żeby funkcja (czyli skrypt) zwróciła jakąś wartość, czyli dała wynik jakiegoś działania itp.

Przykład:

Napisz sobie skrypt "srednia_dwa", a w nim:

GML
return (argument0+argument1)/2

Funkcja zwróci liczbę, która jest wynikiem podzielenia sumy dwóch argumentów przez 2. Innymi słowy, średnią tych argumentów.

Możesz teraz wpisać:

GML
draw_point(50,srednia_dwa(100,0))

co spowoduje narysowanie punktu w pozycji x=50,y=(100+0)/2=100/2=50.

Proste, prawda? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muczek żeś mu nakręcił, jakbym był nowy i zielony to po przeczytaniu tego byłbym różowy. Marek najjaśniej chyba napisał, prościej się nie da. tu nie ma co tłumaczyć, tu trzeba po prostu myśleć trochę. ale w zakładce scripts jeszcze możesz dać kod np.

GML
doswiadczenie+=30
a skrypt nazwać dodaj_doswiadczenie i później gdy zabijesz wroga czy coś możesz napisać: dodaj_doświadczenie() i Ci wtedy doda 30 ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...