dyzmaken Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 stanołem w jednym momencie w produkcij moiej gry a mianowicice nie umiem zrobić aby wróg do mnie strzelał.proszę o podawanie najłatwiejszych sposobów próbowałem z kodem to wyskakiwał mi bład nie wiem jak to zrobic proszę o podawanie sposobów,szybko ucze się z gotowców no więc jak ktoś był by tak miły i zrobił dla mnie przykład strzelanie wroga był bym wdzięczny z góry dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 tutaj napisze w jednym temacie od razu rzeczy których nie umiem zrobić i proszę was szanowni użytkownicy o pomoc naj lepiej bez kodu a jak już to z jakimś łatwym dla początkujących. 1.nie wiem jak zrobić by wróg chodził w strone wyznaczoną przeze mnie np:ma iśc do tego miejsca i się wracać z powrotem i tak w kółko. 2.jak zrobić pływanie pod wodą z kączącym się tlenem. 3.jak zrobić żeby wróg do mnie strzelał jak się zbliże do niego na dany dystans. 4.jak zrobić by leżała broń i ja ją podniósł i strzelał z niej. na razie to tyle proszę o pomoc najlepiej żeby dało się to wykonać za pomocą eventów bo u mnie z kodami to ciężko,no chyba że jakiś łatwy kod. powiem ci tak, poucz sie operacji na zmiennych bo te wszystki punkty tego sie tyczą. Co do 3. pytania masz w faq wszystkie informacje i kody jakie musisz użyc Co do 1. funkcja move_towards_point(); i przełączanie dwóch zmiennich. 2. kolizja z wodą czy coś odejmujesz zmienną tlenu Jak widzisz wszystko to operacje na zmiennych więc do dzieła, kursik czytaj i sie ucz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmaken Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 dobra to zostawie na potem a jak zrobić np:że zdobędę klucz i musze włożyć go do odpowiedniego gniazda by odtworzyć dane drzwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 napisz konkretniej. tzn. chcesz tak ogólnie czy dokładnie? że klikasz na klucz i niczym drag and drop przeciągasz go do dziurki od klucza i te sie otwierają? czy poprostu jak podejdzie koleś, i będzie miał odpowiedni klucz i np. naciśnie enter i te sie otworzą? czy jeszcze inaczej. a czy musi byc to gniazdo? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmaken Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 wlasnie chodzi mi oto ze jak zdobede odpowiedni klucz do podchodze i otwieram drzwi np naciskajac enter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 np. deklarujesz zmienna w bohaterze w create: global.klucz = false. tworzysz nowy obiekt obj_klucz. dajesz mu event kolizji z bohaterem i tam : instance_destroy(); global.klucz = true. w obiekcie drzwi w create dajesz: open = false, w step dajesz kod: if distance_to_object(bohater) <= 8 and global.klucz=true and keyboard_check_pressed(vk_enter) then {open = true; sprite index= sprite_drzwi_otwarte;) cos takiego. mozna sie pobawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 tak więc, zdobywasz klucz. robisz... hm... zmienną. to jest jedno rozwiazanie. CREATE GML posiadamklucz = 0 kolizja z kluczem: GML posiadamklucz = 1 hm... step: GML if place_meeting(x,y,o_klucz) && posiadamklucz = 1 && keyboard_check_pressed(vk_enter) { //akcja otwierania drzwi } GRRR za późno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 tutaj masz na klockach jedyny kod to na wciśnięcie enter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmaken Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 dzieki wielkie udalo sie. a teraz kolejne pytanko a mianowicie jak zrobic by wróg podązał za mną chcąc mnie zabić i żeby odbierał mi energie jak będzie do mnie strzelał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 omijając przeszkody czy biegnąć jak duch (omijając będzie trudniej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 na to drugie odpowiem: w create bohatera: (lepiej kodem) GML health = 100 kolizja z pociskiem GML health-=10 step: GML if health = 0 { instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 a teraz kolejne pytanko a mianowicie jak zrobic by wróg podązał za mną chcąc mnie zabić Sporo już takich tematów było. rozumiem że widok z góry? jak nie masz pro to nie pójdzie, najwyżej zaraz Ci napiszę bez pro U przeciwnika to wszystko: GML (create) strzela=true //zmienna odpowiadająca za to czy przeciwnik może strzelać</span> GML (step) if distance_to_object(o_heros)>50 //jeżeli dystans do graca jest większy niż 50 px { mp_potential_step(o_heros.x,o_heros.y,5,false) //podążaj za nim z prędkością 5 i omijaj przeszkody direction=point_direction(x,y,o_heros.y,o_heros.y) //jego kierunek to miejsce gdzie znajduje się gracz image_angle=direction //i jest obrócony w tym kierunku if strzela=true //jeżeli może strzelać { p=instance_create(x,y,o_pocisk) //tworzy pocisk p.direction=direction //ustawia mu kierunek w stronę gracza p.speed=15 //który pędzi z prędkością 15 px strzela=false //przeciwnik nie może strzelać alarm[0]=room_speed*5 //zmienna strzela zostanie odblokowana za 5 sekund } } GML (alarm 0) strzela=true //gracz może strzelać</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 jak nie masz pro to nie pójdzie, najwyżej zaraz Ci napiszę bez pro ... image_angle=direction ... Niestety, image_angle jest tylko dla pro więc chyba jedynym rozwiązaniem jest robienie spritów kazdego obrotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 To co napisałem jest właśnie dla pro. Jakby nie miał, to mogę coś naskrobać później z pominięciem image_angle i mp_potential_step. Ale lenia mam i mi się nie chce dziś :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmaken Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 no więc robię gre 2D z boku bohatera widać a jak zrobić by obraz przesówał się wraz z bohaterem ale jak bohater jest w połowie obrazu a nie przy jego krawędzi dopiero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 ustaw view w ustawieniach rooma i jego podążanie za danym obiektem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 aby tylko... nie takie łatwe... zrób sobie obiekt viever DRAW viever GML vx=view_xview[0]; vy=view_yview[0]; create viewer GML event_perform(ev_other,ev_user0); view_object[0]=hero; view_hborder[0]=150; view_vborder[0]=150; Zamiast hero wstaw nazwe bohatera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 bo u mnie z kodami to ciężko,no chyba że jakiś łatwy kod. 1.Wejdź w room'y 2.Kliknij w zakładkę views 3.Zaznacz opcje "enable the use of Views" i "Visible when room starts" 4.Podaj tutaj nazwę twojego herosa 5.Wpisz takie wartości i masz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmaken Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 dziekuje udało się ale ciągle nie wiem jak zrobić (na klockach) żeby wróg do mnie strzelał jak mnie zobaczy proszę o podawanie najłatwiejszych sposobów czytałem faq,pobierałem różne pliki itd ale dalej nie umimem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 parę postów wyżej dostałes ode mnie kod... -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmaken Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 ale ja nie umiem kodem nie znam się na kodach :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 to się naumiej. Każdą linijkę masz kolejno opisaną więc w czym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Zaraz ci dam na wszystko odpowiedź... Robie przykładzik--dam w edicie... E: Sry ze nie GMupie czy jakos tak ale nie wiem jak tam dawać http://rapidshare.com/files/337167632/PRZYKLAD_1.gmk.html Wszystkiego nie zrobiłem ale większość tak... Wszystko na klockach raczej zrozumiałe--nie opisywałem... Teraz nie miałem czasu może poźniej dokończe albo inny user to zrobi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmaken Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 i co masz już ten przykład dla mnie jeżeli tak to daj proszę bo nie mogę ruszyć dalej z grą do póki tego nie zrobię. znalazłem jeden ale tylko dla średnio zaawansowanych i próbowałem wszystko po malutku robiłem i wyskakiwał mi fatal error proszę om pomoc w zrobieniu AI WROGA dla początkującego użytkownika tego programu naj łatwiejszy naj lepiej na klockach. to miał być przykład do Game Meaker 7 a nie 8 więc proszę jak możesz jeszcze raz tylko na gm 7. Triple Post. Warn. Marek.S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 możesz go otworzyć również na GM 7. otwórz za pomocą >> GM 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmaken Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 nie da się robiłem jak mówiłeś i dalej to samo no więc mam pytanie czy da się zrobić AI wroga na klockach ? jak tak to zrób dla mnie przyklad prosze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 masz w przykładach AI. wszystko tam jest opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmaken Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 proszę o przykłady jak zrobić to strzelanie nawet wróg może strzelać ciągle obojętnie jakie przykłady byle dla nowicjusza tego programu proszę o propozycje najlepiej na klockach byle by było łatwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Zanim zaczniesz działać: https://gmclan.org/index.php?czytajart=34 oraz https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 Naprawdę polecam :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 radzę ci jak najszybsze przerzucenie sie z klocków na kod ponieważ wiekszość przykładów jest w kodzie a w klockach nie każdy chce robić. Radze ci powolne przerzucanie sie na kod bo nawet w faq masz wszystko w kodzie a na klockach za dużo nie zrobisz chyba ze masz niezłą motywacje jak propa :D Strzelanie masz w faq w kodzie, jest prosty i zrozumialy nawet dla poczatkujących Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się