Skocz do zawartości

Tworzenie pokoju 3D, import modeli *gmmod


QWERTYN94

2D i 3D  

19 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jak trudno jest zacząć pracę w 3D komuś, kto zna GM z tworzenia gier 2D?

    • Nie będzie większego problemu!
      4
    • Na początku będą trudności, ale nabyte doświadczenie wiele załatwi!
      5
    • Bedzie się musiał jeszcze wiele nauczyć
      5
    • Będzie mu bardzo cieżko!
      1
    • Może lepiej niech się zastanowi czy w ogóle warto...
      1
    • Nie ma szans!
      3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Znam się na obsłudze GM, pracowałem z nim od wersji 6.0, ale nigdy z grafiką 3D. Teraz mam 8.0 Pro, a ponieważ wszyscy mówią, że tworzenie grafiki 3D na czystym GM w mija się z celem ściągnąłem silnik GMOgre 3D. W archiwum [WinRAR] dostałem folder "media" [wkleiłem do foldera głównego GM8], 2 pliki dll [też wkleiłem do głównego], i pliki projektu GM [otworzyłem i kliknąłem w nich "Export all scripts" i dodałem skrypty z każdego do mojego projektu]. Potem zająłem się modelowaniem. Posłużyłem się do tego celu programem "Game Maker Model Creator".

Na początek zrobiłem sobie drabinę:

e5313b38fb6d0015.jpg

i zapisałem ją. program zrobił plik ladder1.gmmod [W tym miejscu przy okazji dodam, że jeżeli ktoś może mi powiedzieć jak zrobić, żeby to dodać do sekcji "Sprites" to byłoby to bardzo miłe, bo pomysł z klockami bardzo mi się podobał i chciałbym ograniczyć GML jak tylko się da.]

Tworzę pokój w GM i wchodzę z Creation code. Próbowałem różnych formułek np.

GML
d3d_start();

model = createFromObj(ladder1.gmmod);

tex = background_get_texture(wood.jpg);

i innych dziwactw :) ale po uruchomieniu pokoju jest tylko szary ekran.

W ogóle to ja jak już mówiłem się na 3D nie znam, ale wg mnie to dziwne, że zrobiłem model z teksturą a ostatnia linijka wygląda na wskazanie tekstury.

TAK - szukałem w Google!

TAK - szukałem na forum!

TAK - to moja pierwsza gra w 3D co widać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model = createFromObj(ladder1.gmmod);

 

Wydaje mi się że model powinien być w formacie .obj jeśli używasz tej funkcji, ale mogę się mylić, nie używałem nigdy tego gmogre

W tym miejscu przy okazji dodam, że jeżeli ktoś może mi powiedzieć jak zrobić, żeby to dodać do sekcji "Sprites" to byłoby to bardzo miłe, bo pomysł z klockami bardzo mi się podobał i chciałbym ograniczyć GML jak tylko się da.

 

Zapomnij. Aby używać 3d należy znać gml, na klockach tego nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Edytor skryptu nie pozwala mi tego zrobić

model = createFromObj(ladder1.gmmod);

2. Wiem, że w klockach da się zrobić skrypty i zastanawiałem się czy da się odwrotnie. Jeżeli to całkowicie niemożliwe trudno przeżyję.

3. Ja już sam nie wiem w czym to robię, chyba zrezygnuje z GMOgre

4. Ja robię cRPG

5. Dziękuję wszystkim za tak szybką odpowiedź

6. No i nie żebym był marudny :), ale chciałbym, żeby wypowiedział się ktoś, kto robił modele właśnie TYM programem, ablo innym ale chodzi o to, że format modelu musi być *.gmmod, ew może znacie jakiś konwerter? Dla mnie to dziwne, że program powstaje specjalnie pod GM, a nikt o nim nic nie wie, szczególnie, że jesgo obsługa jest prosta jak w Paincie [no, prawie :)]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie załapałem tego ogre3d. radze zrobić to w d3d. a aby wczytać model potrzeba:

GML
d3d_start()

create:

GML
global.model_modelik = d3d_model_create();

d3d_model_load(global.model_modelik,'modelik.gmmod');

 

draw

GML
draw_set_color(c_white);

d3d_model_draw(global.model_modelik,x,y,argument2,-1);

 

gdzie modelik jest nazwą modelu, a "model" jest funkcją nie pomyl tego.

 

jak na "kurczaka" to nie radze zaczynać z tym :D sam teraz pracuje nad 3D.

jak byś miał problem z kolizją to maska, widok modelu z góry. w końcu do tego dojdziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model = createFromObj("ladder1.gmmod");

nie pozwalał bo nie wziełeś nazwy w cudzysłów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CTRL: Po zrobieniu wszystkiego tak jak opisujesz mam szary ekran, czyli po prostu kolor tła

@PsihiX: Edytor kodu podkresla na czerwono model = createFromObj("ladder1.gmmod");

@Makary155: Nie mam pojęcia. Zdaje mi się, że modele importowane są bezpośrednio z poziomu kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki CTRL! Na stówę masz te Credits'y :) Tylko nie wiem za ile lat wyjdzie gra :-) Ściągnąłem "d3d_game_for_kurczak.rar" i kod z pliku "3D game for kurczak.gmk" z miejsca rozwalił połowę moich problemów! Ale jest problem. A nawet dwa :) Po pierwsze drabina jest biała, mimo że w Model Creator'ze ma teksturę [drewnianą], nawet po usunięciu tej linijki która koloruje obiekt na biało. Druga sprawa to to, że po ustawieniu kolizji postaci z drabiną i tak przelatuje przez nią jak duch. Doradzi mi ktoś jak zrobić perspektywę trzeciej osoby? [no wiem, że potrzebuję model postaci :)] Dzięki jesteście wszyscy ######ści! :)

 

EDIT: No i oprócz tego każdy kolejny obiekt, który chcę wkleić do pokoju pojawia się w tym samym miejscu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodem jest:

textura: nie wiem ale możliwe że w draw na końcy usuń -1 i wstaw liczbę. lub zamiast -1 daj set_background_texture(bg) (chyba dobrze napisałem?)

i po prostu daj texture z innego pliku (jednego) a texturowaniem sie nie bawie. sprawdź też ty w ustawieniach modelu w model creatorze jest za Znaczone zapisywanie textur modelu.

kolizja: Hah. wspomniałem o tym na górze... musisz zrobić spritea który odwzorowuje widok modelu z góry, koniecznie tej samej wielkości...

 

powodem jest w create linijka:

[...]argument1,argument2,argument3[...]

[...]x,y,argument3[...] - tak tam daj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...