Skocz do zawartości

QWERTYN94

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia QWERTYN94

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Dzięki CTRL! Na stówę masz te Credits'y :) Tylko nie wiem za ile lat wyjdzie gra :-) Ściągnąłem "d3d_game_for_kurczak.rar" i kod z pliku "3D game for kurczak.gmk" z miejsca rozwalił połowę moich problemów! Ale jest problem. A nawet dwa :) Po pierwsze drabina jest biała, mimo że w Model Creator'ze ma teksturę [drewnianą], nawet po usunięciu tej linijki która koloruje obiekt na biało. Druga sprawa to to, że po ustawieniu kolizji postaci z drabiną i tak przelatuje przez nią jak duch. Doradzi mi ktoś jak zrobić perspektywę trzeciej osoby? [no wiem, że potrzebuję model postaci :)] Dzięki jesteście wszyscy ######ści! :) EDIT: No i oprócz tego każdy kolejny obiekt, który chcę wkleić do pokoju pojawia się w tym samym miejscu!
  2. @CTRL: Po zrobieniu wszystkiego tak jak opisujesz mam szary ekran, czyli po prostu kolor tła @PsihiX: Edytor kodu podkresla na czerwono model = createFromObj("ladder1.gmmod"); @Makary155: Nie mam pojęcia. Zdaje mi się, że modele importowane są bezpośrednio z poziomu kodu.
  3. 1. Edytor skryptu nie pozwala mi tego zrobić model = createFromObj(ladder1.gmmod); 2. Wiem, że w klockach da się zrobić skrypty i zastanawiałem się czy da się odwrotnie. Jeżeli to całkowicie niemożliwe trudno przeżyję. 3. Ja już sam nie wiem w czym to robię, chyba zrezygnuje z GMOgre 4. Ja robię cRPG 5. Dziękuję wszystkim za tak szybką odpowiedź 6. No i nie żebym był marudny :), ale chciałbym, żeby wypowiedział się ktoś, kto robił modele właśnie TYM programem, ablo innym ale chodzi o to, że format modelu musi być *.gmmod, ew może znacie jakiś konwerter? Dla mnie to dziwne, że program powstaje specjalnie pod GM, a nikt o nim nic nie wie, szczególnie, że jesgo obsługa jest prosta jak w Paincie [no, prawie :)]
  4. Witam! Znam się na obsłudze GM, pracowałem z nim od wersji 6.0, ale nigdy z grafiką 3D. Teraz mam 8.0 Pro, a ponieważ wszyscy mówią, że tworzenie grafiki 3D na czystym GM w mija się z celem ściągnąłem silnik GMOgre 3D. W archiwum [WinRAR] dostałem folder "media" [wkleiłem do foldera głównego GM8], 2 pliki dll [też wkleiłem do głównego], i pliki projektu GM [otworzyłem i kliknąłem w nich "Export all scripts" i dodałem skrypty z każdego do mojego projektu]. Potem zająłem się modelowaniem. Posłużyłem się do tego celu programem "Game Maker Model Creator". Na początek zrobiłem sobie drabinę: i zapisałem ją. program zrobił plik ladder1.gmmod [W tym miejscu przy okazji dodam, że jeżeli ktoś może mi powiedzieć jak zrobić, żeby to dodać do sekcji "Sprites" to byłoby to bardzo miłe, bo pomysł z klockami bardzo mi się podobał i chciałbym ograniczyć GML jak tylko się da.] Tworzę pokój w GM i wchodzę z Creation code. Próbowałem różnych formułek np. GML d3d_start(); model = createFromObj(ladder1.gmmod); tex = background_get_texture(wood.jpg); i innych dziwactw :) ale po uruchomieniu pokoju jest tylko szary ekran. W ogóle to ja jak już mówiłem się na 3D nie znam, ale wg mnie to dziwne, że zrobiłem model z teksturą a ostatnia linijka wygląda na wskazanie tekstury. TAK - szukałem w Google! TAK - szukałem na forum! TAK - to moja pierwsza gra w 3D co widać ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...