Ignis Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Nie złośćcie się jeżeli taki temat już był, po prostu nie wiedziałem co napisać w wyszukiwarce. Otóż problem dotyczy tego: Mam już prawie skończoną wersję 1.0 gry w której chodzi o łapanie spadających przedmiotów za pomocą paletki, jednak nie wiem co włączyć żeby ów przedmioty generowały się same. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 GML //create: alarm[0]=1 //alarm 0: instance_create(random(room_width), 0,obiekt) alarm[0]=room_speed*5 hmm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Daj np. obiekt "tworz" i daj mu w Create: GML alarm[0]=30 A w Alarm: GML instance_create(random(room_width),0,obiekt) //instance_create - funkcja tworząca obiekt w pozycji x i y //random - funkcja losująca wartość między 0 a liczbą/zmienną, //room_width - szerokość rooma alarm[0]=30 EDIT: za późno :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Mam wersję 8 GameCreatora. Daję Objects -> Create Object i tam nie ma tabeli ani pola ,,Create" ani ,Alarm" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 To jest forum Game Makera, a nie GameCreatora. Tutaj nic na ten temat (chyba) nie znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Cholera, sorry, zamiast Gamemaker napisałem gamecreator. Mam Gamemakera i nie udaje mi się znaleźć miejsca do wpisania kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Problem wałkowany tysiące razy ;) . Zakłada main -> grupa code -> klocek Execute a piece of code. Polecam przeanalizować FAQ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 w ustawieniach obiektu masz zakładkę control i tam klocek 'execute code' Mam już prawie skończoną wersję 1.0 gry tylko tego nie pokazuj, serio :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Spoko, ja dopiero zaczynam ^^ A właśnie, do jakiego eventu mam to wkleić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 PPM i przeciągasz lub LPM aghhhhhh pomyliłem fora... siedze jeszcze na innym xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Koledzy podali. Jeden w create, drugi w alarm0 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Cholera, nie działa, error. Tam podaliście co w niektórych miejscach wpisać, ale ja nie wiem w jakich jednostkach mam podać długość rooma i to instance create, no i przy tym random, to ja mam wpisać normalnie 5 czy z jakąś końcówką tzn. nawiasem/ łamaną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 ehh;/ GML //create: alarm[0]=1 //alarm 0: instance_create(random(room_width), 0,obiekt) alarm[0]=room_speed*5 instance_create(random(room_width), 0,obiekt) wszystko zostawiasz tak jak jest, jedynie zamiast 'obiekt' na końcu dajesz nazwę obiektu, który ma być tworzony alarm[0]=room_speed*5 Oznacza to co ile wykonywać ma się alarm, czyli w tym przypadku co ile ma się tworzyć dany obiekt. room_speed czyli ilość klatek na sekundę, to poprostu jedna sekunda. Tak więc room_speed*5 to jest nic innego jak 5 sekund Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Już idzie bez bugów ale niestety idzie ,,aż za bardzo" Co mam zmienić żeby tak nie było: http://fototube.pl/pix/img6/org/d41d80148a...483ae822a03.jpg EDIT: Miałem nie pokazywać tej gry zanim nie wyjdzie z 1.0 ale to było potrzebne ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Wykonuj rzadziej alarm tj GML alarm[0]=room_speed*20 Po prostu tą liczbą na końcu operujesz, jak często mają się pojawiać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Ciągle to samo, nawet jak tam dałem 9999 nic się nie zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Kod jest w porządku, gdzieś w projekcie musisz mieć coś zrąbane. Musisz albo sam znaleźć błąd albo na PW prześlij projekt, bo inaczej ciężko pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Ok. W projekcie czyli sam plik w Game Maker? Bez zmieniania do .exe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Tak, w końcu co mi po exe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się