Sentel Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Witam was jestem tu nowy na tym forum. I mam do was na początek zapytanie. Otóż jak zrobić drzwi w 3D kture się mogą otwierć i zamykać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 1: Jesteś nowy to zakładaj tematy w "Pytaniach początkujących" 2: Jesteś nowy to zabieraj się za 2D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 masz w przykładach: np.ultimate 3d, albo przykady Marka Overmarsa tam to wszystko jest, wystarczy poszukać ;) @4tk: nie demotywuj biednego padawana ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentel Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Napisałem że jestem nowy na tym forum nie w gm. Dzięki za otpowieć wykożystam drzwi z przykładu Mark'a Overmars'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Ile siedzisz w gm że uważasz się za nie nowego? Niektórzy mają gma rok czy więcej a wciąż nie potrafią wykonać banalnych rzeczy. Jak chcesz dostać odpowiedź na twoje pytanie to musisz podać więcej szczegółów. Choć by to w jaki sposób mają się otwierać, jaki masz rzut kamery? Po za tym przyda ci się słownik ortograficzny. Najprostszy sposób to osuwane drzwi w ziemię: GML (create) z=0; zStart=z; zDown=-128; state=0; state=0 to bezczynność drzwi state=1 to otwieranie drzwi state=2 to zamykanie GML (step) if state=1 { if z>zDown z-=1 else state=0; } if state=2 { if z<zStart z+=1 else state=0; } GML (draw) d3d_draw_block(x,y,z,x+16,y+128,z+128,-1,1,1); oczywiście brakuje tu elementu którym chcesz te drzwi otworzyć. Zmieniaj tylko zmienna state do wywoływania procedury zamykania czy otwierania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentel Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Siedze w gm około 3 lat z przerwami do tej pory bawiłem sie 2D teraz w 3D. Jeżeli chodzi o drzwi to osuwanie w duł w boki itp. to zrobie sam, ale mi chodzi o to aby otwierały sie jak w rl każdym domu tzn"kątem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 użyj d3d_transform_set_rotation_ jest to obracanie modelu 3D. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 skorzystam z okazji, i zapytam gdzie jest ten przykład? miałem na kompie gre 3D, (zaczątki) ale spalił sie procesor i nie mam okazji podłączyć dysku w innego PC'eta. podacie przykład 3D? thx też za ten temat bo mi sie przyda... (chodzi mi o podłoge, rozglądanie sie kamery poprzez ruch myszką, chodzenie bo podłodze) THX :D już mam naprawiony komputer... są ale na upach ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentel Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 użyj d3d_transform_set_rotation_ jest to obracanie modelu 3D. :thumbsup: No to jest to. (chodzi mi o podłoge, rozglądanie sie kamery poprzez ruch myszką, chodzenie bo podłodze) THX :D Na forum pełno jest takich przykładów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się