Adriann Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Mam 2 pytanka,zrobiłem obrazki pomocnicze jakby ktoś nie zrozumiał moich chaotycznie zapisanych pytań :D Proszę o pomoc. 1.Jak zrobić by view poruszał się za myszką w Top downie,ruszymy w prawo kursorem view obraca się itp,chyba każdy wie o co mi chodzi.:) 2.Więc tak,chcę zrobić by postać poruszała się na boki przy obrocie również,wg takiego kodu. GML //Obrót. image_angle=direction; direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y); //Chodzenie. if (keyboard_check(klawiszgora) ) speed=3; else if (keyboard_check(klawiszdol) ) speed=-2; else speed=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 1. Proste. Stwórz obiekt i ustaw aby view za nim chodził, a dany obiekt za myszką.(ważne aby dany obiekt szedł za myszką z pewną prędkością w zależności od odległości myszki od obiektu). 2.Chodzi oto jaką nazwę ma strzałka w skrypcie (vk_up, vk_down). :unsure: Napisz dokładniej. EDIT: Mam obrazek, zaraz dam skrypt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 1. sądzę, że chodziło o view_angle. 2. sprawdź lengthdiry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 motion_add(0.5,view_angle+90) - popróbuj z tym :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 1.Bez przesady,to wiem;p Chodzi mi o to żeby view obracał się o 360 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 view_xview[0]=x-640/2 view_yview[0]=y-480/2 view_angle[0]=-image_angle+90 image_angle+=( (view_wport[0]/2 ) -window_mouse_get_x())*0.1 window_mouse_set( (view_wport[0]/2 ) ,0) if keyboard_check(ord('A')) {motion_add(image_angle+90,2 ) } if keyboard_check(ord('D')) {motion_add(image_angle-90,2) } if keyboard_check(ord('W')) {motion_add(image_angle,2) } if keyboard_check(ord('S')) {motion_add(image_angle-180,2)} if speed>=5 speed=5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się