Skocz do zawartości

Obrót viewa i chodzenie w tdsie.


Adriann

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 2 pytanka,zrobiłem obrazki pomocnicze jakby ktoś nie zrozumiał moich chaotycznie zapisanych pytań :D Proszę o pomoc.

1.Jak zrobić by view poruszał się za myszką w Top downie,ruszymy w prawo kursorem view obraca się itp,chyba każdy wie o co mi chodzi.:)

2.Więc tak,chcę zrobić by postać poruszała się na boki przy obrocie również,wg takiego kodu.

GML
//Obrót.

image_angle=direction;

direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y);

//Chodzenie.

if (keyboard_check(klawiszgora) )

speed=3;

else

if (keyboard_check(klawiszdol) )

speed=-2;

else

speed=0;

 

test3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Proste. Stwórz obiekt i ustaw aby view za nim chodził, a dany obiekt za myszką.(ważne aby dany obiekt szedł za myszką z pewną prędkością w zależności od odległości myszki od obiektu).

 

2.Chodzi oto jaką nazwę ma strzałka w skrypcie (vk_up, vk_down). :unsure: Napisz dokładniej.

 

EDIT: Mam obrazek, zaraz dam skrypt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

view_xview[0]=x-640/2

view_yview[0]=y-480/2

view_angle[0]=-image_angle+90

 

image_angle+=( (view_wport[0]/2 ) -window_mouse_get_x())*0.1

window_mouse_set( (view_wport[0]/2 ) ,0)

 

if keyboard_check(ord('A')) {motion_add(image_angle+90,2 ) }

if keyboard_check(ord('D')) {motion_add(image_angle-90,2) }

if keyboard_check(ord('W')) {motion_add(image_angle,2) }

if keyboard_check(ord('S')) {motion_add(image_angle-180,2)}

if speed>=5 speed=5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...