Skocz do zawartości

jak w prosty sposób zrobić menu


dyzmaken

Rekomendowane odpowiedzi

Albo na klockach... Chyba że wolisz w kodzie

 

Zrób obj_guzik1 i spr_guzik1 (najlepiej jakieś ciemne tło tego przycisku)

Ustaw sprite...

W Mouse Enter kod

GML
image_alpha = 0.5

W Mouse Leave

GML
image_alpha = 1

W Mouse Left Pressed

GML
room_goto(numer pokoju)

/* ewentualnie

sound_play(dzwięk)

image_alpha = 0.25 */

 

Jeśli w menu ma być więcej przycisków, to tworzysz więcej - obj_guzik2, obj_guzik3 itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klockach:

spr_start_m - sprite z napisem start

spr_opcje_m - sprite z napisem opcje

spr_exit_m - sprite z napisem koniec

 

obj_start_M

 

Mouse Enter >>

GML
image_alpha = 0.5

Mouse Leave >>

GML
image_alpha = 1

Mouse Left Pressed >>

GML
room_goto(numer pokoju)

//ewentualnie sound_play(dzwięk) and image_alpha=0.25</span>

 

i robisz to samo z obiektami obj_opcje i obj_exit (tylko ze w left pressed wpisujesz game_end()

 

E: image_alpha jest chyba dostepne tylko w PRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym sposobem jest Obiekt. tworzysz obiekt z obrazkiem np NOWA GRA. w evencie np. mouse left pressed (lewy przycisk myszy) klocek który przechodzi do następnego roomu. :D kapujesz?

czyli tworzysz room0 a tam tworzysz obiekt NOWA GRA. po kliknięciu przechodzi do room1 gdzie rozpoczyna się twoja gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...