IamTheLaw Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Witam mam taki skrypt na podążanie za ludkiem GML move_towards_point(ludek.x,ludek.y,4) Jak zrobić by objekt omijał ściany i podążał za ludkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 mp_potential_step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 mp_potential_step najpierw zrobilem tak: GML mp_potential_step(ludek.x,ludek.y,4) pokazało mi błąd w okienku to pisania kodu było cos checkall, wiec ustawilem GML mp_potential_step(ludek.x,ludek.y,4,solid) przez 1 sek szedł w kierunku ludka a potem zaczął slalomem niczym po pijaku iść do góry co zrobiłem źle? pomoże ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 mp_potential_step(ludek.x,ludek.y,4, false) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 mp_potential_step(ludek.x,ludek.y,4, false) niestety to samo, ale dopiero jak styknie się z pierwszym lepszym obiektem nie koniecznie oznaczonym solid (nie tyczy się ludka) <_< edit: sory, nawet nie musi mieć z niczym kolizji, nadal to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 STEP: GML mp_potential_step_object(x,y,4,o_ludek); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 STEP: GMLmp_potential_step_object(x,y,4,o_ludek); lol teraz losowo chodzi w prawo, lewo, górę i dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 W Create: GML mp_potential_settings(15,10,32,true) //przykładowo, u mnie działało</span> W Step: GML mp_potential_step(ludek.x,ludek.y,4,false) //false, jeśli ma omijać tylko solidy, true - wszystkie obiekty</span> Powinno działać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Powinno działać :) działa, wiem czemu wcześniej nie działało, inny skrypt przeszkadzał w działaniu, thx :thumbsup: jeszcze jest taki mały problem, mało inteligentnie omija przeszkody, jak np mam sciane która odgradza mnei od objektu to obiekt nie idzie w strone przejscia tylko tam gdzie go nie ma, a na otwartej przestrzeni normalnie dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 https://gmclan.org/up5655_12_znajdowaniedrogimoje.html W godzinkę udało mi się napaćkać coś takiego. Znajdowanie drogi nie jest łatwe, nie da się tego załatwić całkowicie tylko "mp_potential_step", trzeba użyć siatki. No i użyłem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 gmk :/ chętnie bym oblookał. nie dasz rady w gm6 tego dać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 @up: Wiem, że jest jakiś konwerter gmk->gm6, ale nie wiem, gdzie :( W zasobach jest coś podobnego do mojego, nazywa się "Znajdowanie Drogi 2.0" i działa pod GM6, tyle że tam jest klikanie, gdzie chce się dotrzeć, a w moim przykładzie to wróg idzie do nas bez przerwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 niestety usunięte z uploadera :/ ma ktoś może na dysku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 (edytowane) przykład działa z########e, spróbuje go wrzucić do mojej gry. edit: u mnie niezbyt działa muszę go zmodywikować, btw. dzięki muuczek Edytowane 4 Grudnia 2009 przez Mimek Punkt 22. Regulaminu. Warn. Mimek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się