Skocz do zawartości

Podążanie za obiektem


Rekomendowane odpowiedzi

mp_potential_step

 

najpierw zrobilem tak:

GML
mp_potential_step(ludek.x,ludek.y,4)
pokazało mi błąd

 

w okienku to pisania kodu było cos checkall, wiec ustawilem

GML
mp_potential_step(ludek.x,ludek.y,4,solid)
przez 1 sek szedł w kierunku ludka a potem zaczął slalomem niczym po pijaku iść do góry

 

co zrobiłem źle? pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Create:

GML
mp_potential_settings(15,10,32,true) //przykładowo, u mnie działało</span>

W Step:

GML
mp_potential_step(ludek.x,ludek.y,4,false) //false, jeśli ma omijać tylko solidy, true - wszystkie obiekty</span>

 

Powinno działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno działać :)

 

działa, wiem czemu wcześniej nie działało, inny skrypt przeszkadzał w działaniu, thx :thumbsup:

 

jeszcze jest taki mały problem, mało inteligentnie omija przeszkody, jak np mam sciane która odgradza mnei od objektu to obiekt nie idzie w strone przejscia tylko tam gdzie go nie ma, a na otwartej przestrzeni normalnie dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://gmclan.org/up5655_12_znajdowaniedrogimoje.html

W godzinkę udało mi się napaćkać coś takiego. Znajdowanie drogi nie jest łatwe, nie da się tego załatwić całkowicie tylko "mp_potential_step", trzeba użyć siatki. No i użyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: Wiem, że jest jakiś konwerter gmk->gm6, ale nie wiem, gdzie :( W zasobach jest coś podobnego do mojego, nazywa się "Znajdowanie Drogi 2.0" i działa pod GM6, tyle że tam jest klikanie, gdzie chce się dotrzeć, a w moim przykładzie to wróg idzie do nas bez przerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...