Mihi Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Witam. Robię platformówkę. 1.Chcę aby "macka" jakiegoś robota (podczas gry widać tylko mackę)leciała za graczem. No i mam tak, że podąża, ale cały sprite. A chcę, żeby końcówka macki podążała za graczem, obracała się w jego stronę. Coś w tym stylu: --------E - "E" to jest to ta końcówka (macki) "---" to kabel który ciągnie się za "E". Gracz porusza się za pomocą strzałek. I jeszcze czy dało by się jakoś zrobić aby kabel był "przyczepiony" do góry, (której nie widać) jak końcówka macki leci w lewo to kabel się zgina w lewo itp. 2.Chcę aby po uderzeniu w ten kabel, zrywał się od końcówki (nie wiem jak to nazwać)i wciągał do góry (a po uderzeniu w końcówkę przegrywa się), a ta końcówka spada na dół i tam leży, ew. może znikać. Dodam, że to jest tylko jeden room, jest tylko jeden kwadrat w którym cały czas trwa rozgrywka. Za wszelką pomoc dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 ło chłopie ale namieszałeś... Może narysuj to jakoś? Mniej więcej wiem jak ma to wyglądać tylko nie wiem czy ten gracz leci prosto czy przez coś i nie mogę ci zapodać kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qanaroo Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Chyba chodzi o mackę, która się wygina, i rozwija w kierunku gracza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mihi Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 @qanaroo właśnie tak Mniej więcej tak to ma wyglądać. robot - (czerwone kółko) nie musi go być nawet bo go i tak nie widać view - granica, dokąd widzi osoba grająca w grę. kabel - to co się ciągnie za końcówką, po kolizji z graczem ma się zrywać końcówka (i po zerwaniu jak będzie kolizja z graczem to nic się nie dzieje) i reszta wciągać do góry "końcówka" - (to zielone) po kolizji jej z graczem jest koniec gry, ma się ona obracać w stronę gracza i za nim lecieć gracz - chodzi w lewo, prawo i skacze (jest grawitacja) ziemia - chyba oczywiste, gracz na tym stoi Nie da się wyjść poza view, cała akcja rozgrywa się w tym samym miejscu. Mam nadzieje że teraz jest lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 GML draw_line(o_robot.x,o_robot.y,o_koncowka.x,o_koncowka.y) Dajesz to w Draw robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 w obj końcówce step: GML Dir = point_direction(objRobot.xobjRobot.y,Hero.x,Hero.y) x = lenghtdir_x( OdległóśćMacki, Dir ) y = lenghtdir_y( OdległóśćMacki, Dir ) image_angle = Dir w objRobicie draw: GML draw_line(x,y,objKońcówka.x,objKońcówka.y) Tak na szybko ale powinno działać E: Już poprawiłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 No raczej nie będzie. Nawiasy nie podomykane, jakieś dziwne argumenty. Po co Ci tu lenghtdiry jak ich nie używasz? Popraw ten kod trochę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mihi Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Co tu zmenić? GML x = lenghtdir_x( OdległóśćMacki, Dir ) y = lenghtdir_y( OdległóśćMacki, Dir ) Ja zrobiłem GML x = lenghtdir_x( 2, Dir ) y = lenghtdir_y( 2, Dir ) I coś nie działa. Co trzeba zmienić? I jak policzyć tą odległość? Proszę o pomoc bo nie rozumiem tego za bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Nie działa w sensie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 2 to za mało daj ze sto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mihi Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 dałem 100 i nadal coś nie tak, a tych x,y nie trzeba zastąpić? " Error in code at line 2: x = lenghtdir_x( 100, Dir ) at position 6: Unknown function or script: lenghtdir_x " Co w tym lenghtdir_x zmienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Moja wina, analfabeta ze mnie. Literówka, powinno być lengthdir_x nie lenghtdir_x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mihi Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Nie miałem czasu wcześniej odpisać więc teraz pisze. Mam takie głupie pytanie, jak dodać kod który jest o czymś innym do tego samego klocka z kodem? Bo jak dodaje żeby podążało za graczem w osobnym klocku to nie działa. A sam kod (bez tego kodu z podążaniem) który podał Matyxon nie działa. I ponawiam 2 pytanie: 2.Chcę aby po uderzeniu w ten kabel, zrywał się od końcówki (nie wiem jak to nazwać)i wciągał do góry (a po uderzeniu w końcówkę przegrywa się), a ta końcówka spada na dół i tam leży, ew. może znikać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 po ucięciu potraktuj końcówkę jak ludka, gdy skacze (chodzi o grawitację), "kabel" tak samo, tylko w górę, nie w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się