uzu13 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam Robię w grze strategicznej coś takiego jak punkty ( rosną drzewa, wysyłam drwala, ścina drzewo przynosi do zamku i ma się dodać drzewo ) Próbowałem z draw_score ale nic nie ma. Chcę aby było wyświetlane ile mam drzewa na składzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Pomyśl trochę. Potrzebujesz wyświetlić ilość drewna. Wyświetlanie to będzie coś z rysowaniem, czyli draw. Następnie dopatrujemy się, że to co chcemy wyświetlić ma być tekstem. A jak funkcja jest za to odpowiedzialna? draw_text(x,y,text) oczywiście. Następnym razem dobrze poszukaj nim zadasz takie pytanie. Jeszce dam CI przykład użycia na wszelki wypadek: GML draw_text(10,20,"Drewno: " + string(iloscdrewna)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Taki kod MIAŁEM: GML draw_text(11,11,"Drzewo"+string(score)) I się nic nie wyswietlalo, teraz zmienilem kod i jest to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Moze score to 0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 20 Listopada 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 wrzuć zamiast score zmienną opowiedzialną za ilość drewna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Czyli?? Nie miejcie mi za złe tego, że jeszcze nie umiem tego co wy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Ale zadając takie pytanie pokazujesz, że ty kompletnie nic nie umiesz (chodzi o GML). Przecież wystarczy utworzyć zmienną globlaną i na niej operować zamiast tego score. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Zmienna to wartość liczbowa zapisana jak chcesz,potem dzięki temu możesz robić wiele fajnych rzeczy np: CREATE: GML zycie=100 //zycie to zmienna a 100 to jej wartość.</span> Kolizja z obiektem potforek GML zycie-=20 //Zabiera 20 od zmiennej zycie</span> Steep GML if zycie=0 instance_destroy();//Jeżeli zmienna zycie=0 obiekt się niszczy..</span> Czyli o to mniej więcej w zmiennych chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 W create musisz stworzyć global.drewno = 0, Przy zbieraniu drwna np. global.drewno +=1 A rysowanie tego masz wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 ok mam ale mi tego nie wyświetla wcale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 A dałeś draw_text ? GML draw_text(10,20,"Drewno: " + string(iloscdrewna)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 tak EDIT: JUZ dziala :D dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Ale co Ci tu może nie działać :P Masz zmienną global.drewno = 0, przy zbieraniu drewna dajesz global.drewno += 1, w Draw dajesz GML draw_text(11, 11, "Drewno " + string(global.drewno));Te wszystkie podane przykłady na 100% działają :) E: Pisałem akurat posta :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się