Skocz do zawartości

Powrót do rooma


uzu13

Rekomendowane odpowiedzi

musisz utworzyć zmienną globalną która bedzie przetrzymywała jaki room był przed tym w którym aktualnie jesteś.

np.

przy przejściu do następnego pokoju wpisujesz do globalnej dany room aby potem można było do niego wrócic.

 

[akcja wychodzenia z rooma]

GML
global.roomp = room;//zapisywanie w globalnej indeksu danego pokoju

room_goto(numer_rooma);//przechodzenia do danego rooma</span>

 

potem jeśli chcesz wrócić do poprzedniego rooma wystaczy ze w akcji po której ma to nastąpić dasz:

 

GML
room_goto(global.roomp);

 

i masz powrót do poprzedniego rooma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wychodzi mi...

Może tak:

-Mam room_1,room_2,ROOM_MENU

 

-Mam obiekt OBJ.GRACZ

-OBJ.MENU ( przy wciśnięciu ESC idzie do ROOM_MENU )

-obiekt MENU.END ( wciśnięcie ESC ma powodować powrót do ostatniego rooma )

 

 

I teraz jakby ktoś cierpliwy, mógł mi napisać co mam wpisywać w jaki obiekt i jaki event.

 

HELP!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obiekt OBJ.GRACZ

-OBJ.MENU ( przy wciśnięciu ESC idzie do ROOM_MENU )

-obiekt MENU.END ( wciśnięcie ESC ma powodować powrót do ostatniego rooma )

 

w OBJ.MENU przy wciśnięciu ESC przed kodem goto_room daj global.LastRoom = room

a w obj MENU.END po wciśnięciu ESC dajesz room_goto(global.LastRoom)

 

Nie zapomnij dać gdzieś do create global.LastRoom = 0 obiekt w którym to będzie musi być w obu romach.

 

E: Marek podał ci już wcześniej dobry kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...