uzu13 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Jaki kod jest na wrócenie do poprzedniego rooma? nie chodzi mi o jeden wstecz, ale o ten który był ostatnio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 przed przeniesieniem zapisz index rooma do jakiejś zmiennej globalnej. np. GML global.roomprevious = room room_goto_next() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Nie rozumiem... gdzie to wstawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 w jakimś obiekcie który jest cały czas w roomie. Global. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Dalej nie rozumiem... w obiekcie ktory na kazdym roomie jest, czy na tym ostatnim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 W każdym roomie z którego chcesz wrócić do poprzedniego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 musisz utworzyć zmienną globalną która bedzie przetrzymywała jaki room był przed tym w którym aktualnie jesteś. np. przy przejściu do następnego pokoju wpisujesz do globalnej dany room aby potem można było do niego wrócic. [akcja wychodzenia z rooma] GML global.roomp = room;//zapisywanie w globalnej indeksu danego pokoju room_goto(numer_rooma);//przechodzenia do danego rooma</span> potem jeśli chcesz wrócić do poprzedniego rooma wystaczy ze w akcji po której ma to nastąpić dasz: GML room_goto(global.roomp); i masz powrót do poprzedniego rooma . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Nie wychodzi mi... Może tak: -Mam room_1,room_2,ROOM_MENU -Mam obiekt OBJ.GRACZ -OBJ.MENU ( przy wciśnięciu ESC idzie do ROOM_MENU ) -obiekt MENU.END ( wciśnięcie ESC ma powodować powrót do ostatniego rooma ) I teraz jakby ktoś cierpliwy, mógł mi napisać co mam wpisywać w jaki obiekt i jaki event. HELP!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Może to: GML room_last W help'ie widziałem taki kod :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Może to: GML room_last W help'ie widziałem taki kod biggrin.gif . Mu nie chodzi o ostatni room w sensie ostatni w kolejce tylko ostatni room w sensie w którym poprzednio był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Mam obiekt OBJ.GRACZ -OBJ.MENU ( przy wciśnięciu ESC idzie do ROOM_MENU ) -obiekt MENU.END ( wciśnięcie ESC ma powodować powrót do ostatniego rooma ) w OBJ.MENU przy wciśnięciu ESC przed kodem goto_room daj global.LastRoom = room a w obj MENU.END po wciśnięciu ESC dajesz room_goto(global.LastRoom) Nie zapomnij dać gdzieś do create global.LastRoom = 0 obiekt w którym to będzie musi być w obu romach. E: Marek podał ci już wcześniej dobry kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 19 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 DZIAŁA!! WRESZCIE :thumbsup: Dzięki za cierpliwość :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się