Skocz do zawartości

3 dość proste zadania na kolokwium ;p


Pieter

Rekomendowane odpowiedzi

11. Ja zrobiłbym to tak:

Zrób pętle for która będzie n razy wykonywać działanie suma:=suma+(1/i) gdzie i to iloczyn pętli for, a potem przyrównać do 10 i jeżeli prawda, to wyświetlić n. Najlepiej dać to w jeszcze jedną pętle for, która będzie określać wartość liczby n dla danego powtórzenia i zakres pewien ustanawiasz z góry, bądź podany przez użytkownika. No i n koniecznie musi być zmienną typu word, skoro tylko naturalne.

 

10. Również pętla for. Użytkownik najpierw podaje a,b które są zmiennymi typu real. I zaczyna się pętla for i:=ceil(a) to trunc( b ). Ceil dlatego, żeby w przypadku np. 1,1 brał od najbliższej liczby całkowitej, czyli 2, a trunc dlatego, żeby brał do ostatniej liczby całkowitej jaka się pojawiła czyli np. dla 3,9 będzie to 3. Z tego co pamiętam, ceil jest bodajże w bibliotece math. Następnie robisz dwie zmienne, np. suma i iloczyn, gdzie w każdej wykonujesz operację, np.

suma:=suma+i;
iloczyn:=iloczyn*i;

Oczywiście przed pętlą musisz przypisać sumie wartość 0, a iloczynowi wartość 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze:
Zwykła pętla?
//pisze pseudokodem
for(i=0->10)
{
writeln(3*pow(i,7)+pow(i-4)-i);
}

Drugie:
number a=getnum();
number b=getnum();
number sum=0;
number il=1;
for(i=>a->b)
{
sum+=i;
}
for(j=a->b)
{
il*=j;
}

//trzecie
const num=10;
number current=0;
number n=1;
while(current<10)
{
current+=1/n;
++n;
}

writeln("for number equal or greater than"+tostring(n));

 

Pisane na szybko coś mogłem przeoczyć.

 

edit: Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego ta błyskotliwa odp została usunięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...mp;#entry275265 ?

 

Tak btw.

Nie chce kodu... chce, żebyście mi to wytłumaczyli łapotologicznie, proszę.

Tłumaczenie raczej nie ma sensu jak widać więc niech będzie. Przepraszam, że użyłem pseudokodu nie zdawałem sobie sprawy z tego jak to zostanie odebrane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...