PoxiPol Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 GML if global.ammountred < 2 { a=instance_create(random(room_width),random(room_height),obj_Kropek); with (a) { variable_local_set(type, c_red); variable_local_set(colour, string('red')); } } GML if global.ammountred < 2 { a=instance_create(random(room_width),random(room_height),obj_Kropek); a.type = c_red; a.colour = string('red'); } Obj_system wlada wszechswiatem, sprawdza, czy kropki pewnego koloru nie gina, i tworzy nowa, jesli tak jest. Gdy tworzy kropke, musi jej powiedziec jakiego jest coloru, i jak ma sie ubarwic, jednak ani droga a, ani droga b, nie dochodzi do naszej kropki ta informacja, unknown variable type, unknown variale colour. Jesli stworze te zmienne w obiekcie kropek, pierw obiekt system przypisuje zmienne, a potem obiekt kropek je tworzy, zerujac je. Wiec kurde co mam robic : /? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Listopada 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 w variable_local_set(); nazwa zmiennej jest w apostrofach z tego co wiem :) Do tego w kazdym obiekcie jest wykonywany kod create w momencie stworzenia, a nadane kodem zmienne są do odczytu dopiero od następnego stepa z tego co kojarzę, ew od End Step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Taka może nie odpowiedź, ale pytanie? Czy type to nie powinien być string, a colour wartością koloru (bo tak na logikę mi się wydaje)? Po co 'red' dawać jeszcze w string, skoro już nim jest? U siebie sprawdzając (przez wypisywanie zmiennych) działa. :| PS: To piszę na temat drugiego sposobu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 do tego sie nie mieszaj, Xbot, akurat jest okej, wykorzystuje to w swoj sposob. W apostrofach tez juz probowalem, tez dalej unknown. Eh bo zaraz zrobie na 8 obiektach : / Chce po prostu aby przy tworzeniu obiektu innym obiektem ustawic mu nowe zmienne, nie robiac tego w create tamtego obiektu : / image_blend = type; execute_string('global.ammount'+colour+' += 1'); mam w create kropka, dlatego potrzebuje c_red i stringa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 No dobrze, ale ja zastosowałem twój drugi sposób i normalnie mi drawuje obj_kropka te dwie zmienne deklarowane zewnątrz :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Listopada 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 to dodaj if variable_local_exists('color') przed execute :) A zmienne powinny być zawsze zdefiniowane w create :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 https://gmclan.org/up2845_4_OMGWTFBBQ.html Wez mi ktos pomoz, bo zaraz kogos zabije. Nie jest to pelna moja gra, ale o ten blad chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Choćby tak można to zrobić: (według rady gnyska) https://gmclan.org/up4454_12_OMGWTFBBQ2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 O, moze byc. Dzieks. Troche ctr c ctrl v bedzie, ale ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się