Skocz do zawartości

Przypisywanie zmiennej drugiemu obiektowi


PoxiPol

Rekomendowane odpowiedzi

GML
if global.ammountred < 2

{

a=instance_create(random(room_width),random(room_height),obj_Kropek);

with (a)

{

variable_local_set(type, c_red);

variable_local_set(colour, string('red'));

}

}

GML
if global.ammountred < 2

{

a=instance_create(random(room_width),random(room_height),obj_Kropek);

a.type = c_red;

a.colour = string('red');

}

 

 

Obj_system wlada wszechswiatem, sprawdza, czy kropki pewnego koloru nie gina, i tworzy nowa, jesli tak jest. Gdy tworzy kropke, musi jej powiedziec jakiego jest coloru, i jak ma sie ubarwic, jednak ani droga a, ani droga b, nie dochodzi do naszej kropki ta informacja, unknown variable type, unknown variale colour. Jesli stworze te zmienne w obiekcie kropek, pierw obiekt system przypisuje zmienne, a potem obiekt kropek je tworzy, zerujac je. Wiec kurde co mam robic : /?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

w variable_local_set(); nazwa zmiennej jest w apostrofach z tego co wiem :)

Do tego w kazdym obiekcie jest wykonywany kod create w momencie stworzenia, a nadane kodem zmienne są do odczytu dopiero od następnego stepa z tego co kojarzę, ew od End Step.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka może nie odpowiedź, ale pytanie? Czy type to nie powinien być string, a colour wartością koloru (bo tak na logikę mi się wydaje)? Po co 'red' dawać jeszcze w string, skoro już nim jest? U siebie sprawdzając (przez wypisywanie zmiennych) działa. :|

 

PS: To piszę na temat drugiego sposobu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego sie nie mieszaj, Xbot, akurat jest okej, wykorzystuje to w swoj sposob.

W apostrofach tez juz probowalem, tez dalej unknown.

Eh bo zaraz zrobie na 8 obiektach : /

Chce po prostu aby przy tworzeniu obiektu innym obiektem ustawic mu nowe zmienne, nie robiac tego w create tamtego obiektu : /

 

image_blend = type;

execute_string('global.ammount'+colour+' += 1');

mam w create kropka, dlatego potrzebuje c_red i stringa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...