Rafik01 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam! Mam taki problem iż w grze zrobiłem zbieranie kluczy. Chcę, aby po wzięciu klucza pojawiła się jego ikonka w rogu viewa powtórzona i przesunięta o tyle razy ile zebranych jest kluczy. Chwilowo mam taki kod: GML (Draw)//rysowanie kluczy if (global.keys != 0 ) { for(i=1;i=3;i+=1) { draw_sprite(spr_key_icon,0,view_xview+20*i,view_yview+20); } } global.keys - zmienna, która przechowuje ilość zebranych kluczy. Wartość domyślna - 0, spr_key_icon - obrazek, który jest ikoną klucza ( rozmiar 16*16 ), Całość jest w "obj_control". Dodatkowo mam viewa ustawionego na 320*240 pix. Edit: Dzięki. Nawet nie znałem pętli "repeat" :D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 GML xx=20 repeat(global.keys) { draw_sprite(spr_key_icon,-1,view_xview+xx,view_yview+20) xx+=3 } Najprościej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 czyż nie po to jest pętla for? GML for ( n = 0; n < global.keys; n += 1 ) { draw_sprite( spr_key_icon, 0 , view_xview + 20 * i, view_yview + 20 ); } twoim błędem jest: for(i=1;i=3;i+=1) jak już to <= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 jak już to : for ( n = 0; n < global.keys; n += 1 ) { draw_sprite( spr_key_icon, 0 , view_xview + 20 * n, view_yview + 20 ); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się