Skocz do zawartości

Lufa obracająca się przyczepiona do sprite'a.


Mokrad

Rekomendowane odpowiedzi

Rysuj rękę i ustawiaj image_angle na kierunek myszki.

 

E:

GML
draw_sprite_ext(spr_tulow, 0, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha); //chyba dobrze arg :P

draw_sprite_ext(spr_reka, 0, x, y, image_xscale, image_yscale, kierunek_myszki, image_blend, image_alpha);

 

@down: Pominąłem te wartości do X i Y ;)

 

Edytowałem, poprawiałem tagi.

Edytowane przez Bedi
Punkt 10. Regulaminu. Warn. Mimek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//step

rekadir=point_direction(x+ileśx,y+ileśy,mouse_x,mouse_y);

 

 

//draw

draw_sprite(sprite_index,image)index,x,y);

draw_sprite_ext(sręka,0,x+ileśx,y+ileśy,1,1,rekadir,c_white,image_alpha);

 

Za ileśx i ileśy musisz podstawić wartość, tak żeby ręka dobrze pasowała. Ewentualnie jeśli dobrze ustawisz originy wystarczą same x i y ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jesteś aż tak mało zaawansowany w GM to może zacznij od czegoś prostszego co? GML to podstawa by zrobić dobrą grę jednak żeby się go nauczyć trzeba znać podstawy programowania i poświęcić trochę czasu na ogarnięcie GML'a, koledzy powyżej podali świetne sposoby, chyba łatwiej nie mozna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w takim przypadku, pocisk nie będzie skierowany (dosłownie) do myszki.

GML
o = instance_create(x, y, obj_pocisk);

o.direction = point_direction(o.x, o.y, mouse_x, mouse_y);

o.image_angle = o.direction;

o.speed = 5;

;)

 

E: To w obiekcie, który tworzy ten pocisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolaran ten przykładwiele mi pomógł tylko nie w jednym. co trzeba zrobic by jak bede mial 0 HP to zeby byl restart roomu

 

Człowieku, jak chcesz coś dopisać po godzinie, a nikt nic nie napisał, to zedytuj posta. Teraz masz warna za doubleposta.

Marmot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mokrad

Zadaj sobie pytanie co chcesz zrobić? Jeżeli nie potrafisz sobie na nie odpowiedzieć to znaczy, że potrzeba ci więcej praktyki i przykładów. Na początek zacznij robić nawet nie gierki tylko proste działania np. odbijanie piłki, przemieszczanie się obiektów, znikanie obiektów, programuj ruch obiektów itd.

Ściągnij sobie kilka przykładów (gierek) z Internetu i się pobaw w przerabianie ich i analizę (dlaczego to tak działa a nie inaczej co autor przykładu zrobił, że ten obiekt robi tak a nie inaczej itd.). Ja sam tak zaczynałem oszczędziło mi to wiele niepotrzebnych pytań na forum a co ważniejsze zrobienie tego co chcę zajmuje mi o wiele mniej czasu.

 

Masz tu przerobiony przykład znajdź w nim obiekt o nazwie kalkulator i zobacz co ja tam zrobiłem i jak to działa.

 

https://gmclan.org/up1167_12_MSP.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie musiałem wrócić do tego tematu. Mam ogromny problem. bo gdy ustawiałem mask to mój gość w dodatku że lewitował to jeszcze nie ruszał się. Natomiast gdy wyłączyłem mask to gostek już chodził, ale ścinając sie tak jakby zachaczając o ziemię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...