Mokrad Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Jak w temacie. chciałbym żeby moja "ręka" obracała się w kierunku myszki i żeby była "przyczepiona" do sprite'a. coś w tym stylu: http://img233.imageshack.us/i/beztytuuuv.png/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 (edytowane) Rysuj rękę i ustawiaj image_angle na kierunek myszki. E: GML draw_sprite_ext(spr_tulow, 0, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha); //chyba dobrze arg :P draw_sprite_ext(spr_reka, 0, x, y, image_xscale, image_yscale, kierunek_myszki, image_blend, image_alpha); @down: Pominąłem te wartości do X i Y ;) Edytowałem, poprawiałem tagi. Edytowane 12 Listopada 2009 przez Bedi Punkt 10. Regulaminu. Warn. Mimek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 GML //step rekadir=point_direction(x+ileśx,y+ileśy,mouse_x,mouse_y); //draw draw_sprite(sprite_index,image)index,x,y); draw_sprite_ext(sręka,0,x+ileśx,y+ileśy,1,1,rekadir,c_white,image_alpha); Za ileśx i ileśy musisz podstawić wartość, tak żeby ręka dobrze pasowała. Ewentualnie jeśli dobrze ustawisz originy wystarczą same x i y ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Może troszeczkę jaśniej bo jastem w GM zielony :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Wszystko jest przecież wyjaśnione :) E: Originy to X i Y obrazka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 :wacko: :wacko: :wacko: originy originy rany julek . Jest inny sposób? próbowałem z FAQ ale nie pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Jak nie na originach, to Zero Ci napisał, że trzeba dodać wartości do X i Y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borubarartur Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 jeżeli jesteś aż tak mało zaawansowany w GM to może zacznij od czegoś prostszego co? GML to podstawa by zrobić dobrą grę jednak żeby się go nauczyć trzeba znać podstawy programowania i poświęcić trochę czasu na ogarnięcie GML'a, koledzy powyżej podali świetne sposoby, chyba łatwiej nie mozna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 to nie musi się obracac. jak zrobic zeby strzelal w kierunku myszki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borubarartur Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 w instance create pocisku musisz dać GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) speed=szybkosc tylko trochę to takie dla mało zaawansowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Tylko w takim przypadku, pocisk nie będzie skierowany (dosłownie) do myszki. GML o = instance_create(x, y, obj_pocisk); o.direction = point_direction(o.x, o.y, mouse_x, mouse_y); o.image_angle = o.direction; o.speed = 5; ;) E: To w obiekcie, który tworzy ten pocisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borubarartur Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 no tak ale pamietajmy że kolega jest mało zaawansowany a ty tu operujesz id :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolaran Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Masz tu jest dobry przykład na to co chcesz zrobić http://www.gmclan.org/uploader/1167/MSP.gm6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 dolaran świetny przyład. Może pomoże. Dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 dolaran ten przykładwiele mi pomógł tylko nie w jednym. co trzeba zrobic by jak bede mial 0 HP to zeby byl restart roomu Człowieku, jak chcesz coś dopisać po godzinie, a nikt nic nie napisał, to zedytuj posta. Teraz masz warna za doubleposta. Marmot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 GML if hp<=0 room_restart() ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 nie poszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 do k. źle gdzieś coś masz w kodzie. Zrób sobie nowy projekt i daj tak: GML //create hp=100 //step hp-=1 if hp<=0 room_restart() Działa? działa, tylko widocznie nie potrafisz wykorzystać tego, co inni Ci podają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Nie możliwe, żeby nie poszło. Po pierwsze nie doublepostuj. Po drugie sprawdź, czy jest to napewno zmienna hp, a nie HP, bo to jest różnica! (w przykład nie zaglądałem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 zapomnieliście że to ma być w stepie. domyślam się, że Mokrad mógł dać to w create Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolaran Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Mokrad Zadaj sobie pytanie co chcesz zrobić? Jeżeli nie potrafisz sobie na nie odpowiedzieć to znaczy, że potrzeba ci więcej praktyki i przykładów. Na początek zacznij robić nawet nie gierki tylko proste działania np. odbijanie piłki, przemieszczanie się obiektów, znikanie obiektów, programuj ruch obiektów itd. Ściągnij sobie kilka przykładów (gierek) z Internetu i się pobaw w przerabianie ich i analizę (dlaczego to tak działa a nie inaczej co autor przykładu zrobił, że ten obiekt robi tak a nie inaczej itd.). Ja sam tak zaczynałem oszczędziło mi to wiele niepotrzebnych pytań na forum a co ważniejsze zrobienie tego co chcę zajmuje mi o wiele mniej czasu. Masz tu przerobiony przykład znajdź w nim obiekt o nazwie kalkulator i zobacz co ja tam zrobiłem i jak to działa. https://gmclan.org/up1167_12_MSP.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Słuchajcie musiałem wrócić do tego tematu. Mam ogromny problem. bo gdy ustawiałem mask to mój gość w dodatku że lewitował to jeszcze nie ruszał się. Natomiast gdy wyłączyłem mask to gostek już chodził, ale ścinając sie tak jakby zachaczając o ziemię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizam7 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 może najpierw podaj kod na chodzenie? z powietrza wody nie zrobisz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się