Skocz do zawartości

Problem z odczytywaniem danych z pliku ini


Arekadiusz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki kod w evencie create:

GML
var nick,nickpo,nicki;

nick=get_string('Haslo','')

 

ini_open('konto.ini');

ini_read_string('Konto','login',nicki)

nickpo=odszyfruj(nicki)

 

if nick=nicki

{

show_message('ok!')

}

else

{

show_message('źle!')

}

 

Co jest tu źle?

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

błąd funkcji real()

 

(...), do zamiany tekstu w liczbę służy funkcja real(), jednak tekst taki może zawierać tylko cyfry, znak minus, kropkę oddzielającą część dziesiętną oraz znak wykładniczy E (np. 1.E+1), bez liter i innych znaków.

 

skrypt odszyfruj() zapewne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,posłużyłem się twoim artykułem.

 

Jak naprawic ten błąd?

 

 

Mam jeszcze jeden problem:

 

Gdy zrobie gre,następnie utworze do niej instalator,zainstaluje,uruchomie ją ze skrutu na pulpicie i zapisze gre za pomocą funkcji save_game to zapis pojawia się na pulpicie.Co zrobić aby zapis pojawiał się w katalogu instalacji??

 

Pisałem o tym już w poprzednim moim temacie i dostałem odpowiedź:

 

working_directory* Working directory for the game. (Not including the final backslash.)

program_directory* Directory in which the game executable is stored. (Not including the final backslash.) When you run a standalone game this is normally the same as the working directory unless the game e.g. opens a file using the file selector. Note that when testing a game you are creating the program and working directory will be different. In that case the working directory is the place where the editable version is stored while the program directory is a temporary directory for testing.

temp_directory* Temporary directory created for the game. (Not including the final backslash.) You can store temporary files here. They will be removed at the end of the game.

Lecz nie wiem jak się posłużyc tymi funkcjami!

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jej użyc?

Skrypt odszyfruj wygląda tak:

GML
text=argument0;

pos=0;

len=string_count('$',text);

//zamień to $ przy zamianie innych!

szyfr='';for (i=1; i<len+1; i+=1;)

{

pos=string_pos('x',text);

szyfr+=chr(real(string_copy(text,1,pos-1)) );

/*pos - 1 -> pobiera text do pozycji o 1 mniejszej od pozycji znaku 'x' */

len2=string_length(text);

pos=string_pos('$',text);

text=string_delete(text,1,pos); /*pos - 1 -> kasuje text z pozycja znaku '$' */

szyfr+=chr(real(string_copy(text,1,pos-1))/10051900);

 

}

return szyfr;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj przepraszam niezauważyłem...

 

A co z tym drugim pytaniem:

 

Gdy zrobie gre,następnie utworze do niej instalator,zainstaluje,uruchomie ją ze skrutu na pulpicie i zapisze gre za pomocą funkcji save_game to zapis pojawia się na pulpicie.Co zrobić aby zapis pojawiał się w katalogu instalacji??

 

Pisałem o tym już w poprzednim moim temacie i dostałem odpowiedź:

 

working_directory* Working directory for the game. (Not including the final backslash.)

program_directory* Directory in which the game executable is stored. (Not including the final backslash.) When you run a standalone game this is normally the same as the working directory unless the game e.g. opens a file using the file selector. Note that when testing a game you are creating the program and working directory will be different. In that case the working directory is the place where the editable version is stored while the program directory is a temporary directory for testing.

temp_directory* Temporary directory created for the game. (Not including the final backslash.) You can store temporary files here. They will be removed at the end of the game.

Lecz nie wiem jak się posłużyc tymi funkcjami!

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

if nick=nicki zamień na if nick=nickpo

 

co do sejva, to poczytaj w helpie, że jak testujesz grę, program directory jest w tempie, zatem zamień zmienną na working directiory i wtedy zawsze będzie ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...