Skocz do zawartości

Spadek Fps


LRostalski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tworzę grę RPG i mam poważny problem otóż stworzyłem ekwipunek który jest wywoływany za pomocą kliknięcia przyscisku 'E'

GML
instance_create(x,y,ekwipunek)

 

po prostu wyświetla mi się objekt ekwipunek, gdy zbierzemy np. jabłko to w ekwipunku wyświetli się obiekt jabłko.

Za pomocą tego oto kodu:

 

GML
if bohater.jablko>0

{

instance_create(x+1,y+420,obj_jablko)

draw_sprite(jab,0,x+1,y+420)

draw_set_font(font_ekwipunek)

draw_set_color(c_black)

draw_text(x+24,y+416,''+string(bohater.jablko))

 

}

 

Tak samo jest gdy zbieramy inne przedmioty. Wszystko bardzo fajnie wygląda i poprawnie działa tyle że gdy uruchamiam ekwipunek drastycznie szybko spada FPS , spada do poziomu 2 i gra totalnie się zacina.

 

Wydaje mi się że dzieje się to przez Instance_Create i gdy jest tych obiektów dużo w ekwipunku to coraz szybciej spadają FPS-y. Chciał bym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość zatapienia funkcji Instance_Create albo jak usprawnić grę by przy włączaniu ekwipunku FPS nie spadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tak ciągle tworzysz te obj_jablko, fps musi w końcu spaść.

 

najlepiej zamiast ciągle tworzyć przycisk (no, domyślam się, że to przycisk), sprawdzaj pozycję x i y myszki przy kliknięciu (eventy dotyczące myszki z global w nazwie) i gdy będzie odpowiednie, rób coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poradnikach, jest jak napisać inventory :P

A co do problemu, to możesz przecież cały czas mieć inventory na mapie, ale zdeaktywowane i niewidoczne, a po kliknieciu E aktywowalo by sie, i wyswietlalo.

e.w. tak jak mówie, no ten poradnik, tam jest lepszy system szczerze mówiąc, bo to takie troche...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze śpię więc mogę bzdury gadać, ale stawiam, że on zrobił tak:

GML
if(keyboard_check(...))

{

instance_create(.., ekwipunek);

}

 

W każdym razie, choćbyś cały ekran urypał itemkami, fps nie powinien drastycznie spadać, a już na pewno nie CAŁY CZAS.

Pokombinuj, żeby tworzyć te itemki tylko raz, i powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...