LRostalski Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Witam Tworzę grę RPG i mam poważny problem otóż stworzyłem ekwipunek który jest wywoływany za pomocą kliknięcia przyscisku 'E' GML instance_create(x,y,ekwipunek) po prostu wyświetla mi się objekt ekwipunek, gdy zbierzemy np. jabłko to w ekwipunku wyświetli się obiekt jabłko. Za pomocą tego oto kodu: GML if bohater.jablko>0 { instance_create(x+1,y+420,obj_jablko) draw_sprite(jab,0,x+1,y+420) draw_set_font(font_ekwipunek) draw_set_color(c_black) draw_text(x+24,y+416,''+string(bohater.jablko)) } Tak samo jest gdy zbieramy inne przedmioty. Wszystko bardzo fajnie wygląda i poprawnie działa tyle że gdy uruchamiam ekwipunek drastycznie szybko spada FPS , spada do poziomu 2 i gra totalnie się zacina. Wydaje mi się że dzieje się to przez Instance_Create i gdy jest tych obiektów dużo w ekwipunku to coraz szybciej spadają FPS-y. Chciał bym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość zatapienia funkcji Instance_Create albo jak usprawnić grę by przy włączaniu ekwipunku FPS nie spadał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 jak tak ciągle tworzysz te obj_jablko, fps musi w końcu spaść. najlepiej zamiast ciągle tworzyć przycisk (no, domyślam się, że to przycisk), sprawdzaj pozycję x i y myszki przy kliknięciu (eventy dotyczące myszki z global w nazwie) i gdy będzie odpowiednie, rób coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 W poradnikach, jest jak napisać inventory :P A co do problemu, to możesz przecież cały czas mieć inventory na mapie, ale zdeaktywowane i niewidoczne, a po kliknieciu E aktywowalo by sie, i wyswietlalo. e.w. tak jak mówie, no ten poradnik, tam jest lepszy system szczerze mówiąc, bo to takie troche... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Jeszcze śpię więc mogę bzdury gadać, ale stawiam, że on zrobił tak: GML if(keyboard_check(...)) { instance_create(.., ekwipunek); } W każdym razie, choćbyś cały ekran urypał itemkami, fps nie powinien drastycznie spadać, a już na pewno nie CAŁY CZAS. Pokombinuj, żeby tworzyć te itemki tylko raz, i powinno być dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się