ziomekkamil Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Robie gre top down i jak zrobic ze jak sie zbliże do potwora to mnie goni???? wiem że były juz przykłady ale ja niemam zarejestrowanie wersji gm da sie to zrobic bez zarejestrowaniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 GML //step wroga if distance_to_object(o_hero)<200 { direction=point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y) speed=5 } else speed=0 Tylko, że w tym przypadku wróg nie będzie omijał przeszkód i sam byś musiał jakąś ładną funkcję napisać. A to trochę roboty jest. Uzbieraj parę zł i zarejestruj GMa, będzie Ci łatwiej w przyszłości :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomekkamil Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 mam jescze kod na strzelanie jak zrobić że strzela wtedy kiedy mni goni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 GML if distance_to_object(o_hero)<200 { direction=point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y) speed=5 //TUTAJ UMIESZCZASZ WSZYSTKO, GDY CIE GONI } else { //A TUTAJ GDY CIE NIE GONI } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomekkamil Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 jest jescze problem bo wcezsniej strzelał o czestotliwosci 100 a teraz 0 tak wyglada mój kod cos jest żle? GML if distance_to_object(obj_bohater)<200 { direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) speed=2 direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) image_single = direction * image_number/360; instance_create(x+16,y+16,obj_pocisk_wroga) alarm[1]=100 //TUTAJ UMIESZCZASZ WSZYSTKO, GDY CIE GONI } else { direction=random(360) speed=2 alarm[0]=200 alarm[1]=random(100) //A TUTAJ GDY CIE NIE GONI } niekolorowalem skrypt gml mi niedziala Myślałem, że wypowiedziałem się dość jasno. Na kija ty to sam kolorujesz?! Wszystko ci działa, nie ma prawa nie działać! Poprawiłem. Weź edycję posta i zobacz jak to sie robi... Po prostu umieszczasz kod między tagi GML. Nie musisz niczego sam kolorować -_- Platyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Wywal stąd instance_create(x+16,y+16,obj_pocisk_wroga) bo wtedy tworzy Ci pocisk co stepa co nie? GML if distance_to_object(obj_bohater)<200 { direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) speed=2 direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) image_single = direction * image_number/360; if alarm[1]=-1 alarm[1]=100 } else { direction=random(360) speed=2 if alarm[0]=-1 alarm[0]=200 if alarm[1]=-1 alarm[1]=random(100) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomekkamil Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 tylko teraz jest problem bo strzela nawt jeśli mnie ie widzi co zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 to ten alarm, w którym masz tworzenie pocisku wywal z tego kodu po 'else' GML else { direction=random(360) speed=2 if alarm[0]=-1 alarm[0]=200 //ten if alarm[1]=-1 alarm[1]=random(100) //albo ten } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomekkamil Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 alarm[1] tu mam strzelanie wywaliłem jesdne z ich pozniej 2 i dalej strzela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 to gdzieś indziej musisz mieć w kodzie strzelanie poszukaj trochę. Ale znając życie to w create masz alarm[1]=iles_tam więc wywal to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomekkamil Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 ok działa a jak zrobic jescez żeby sobie chodził po mapie bo przy mojim kodzie sie trzesie i że jak mój pocisk leci to po dystansie np 300 znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Trzęsie tzn? Co masz jeszcze w stepie? A ten alarm[0] za co odpowiada? że jak mój pocisk leci to po dystansie np 300 GML //create pocisku alarm[0]=300/speed //300 to dystans po jakim obiekt się niszczy //alarm 0 instance_destroy() Pomyśl troszku czasami :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomekkamil Opublikowano 19 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 w create direction=random(360) speed=2 alarm[0]=200 alarm 0 direction=random(360) alarm[0]=200 step if distance_to_object(obj_bohater)<300 { direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) speed=2 direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) image_single = direction * image_number/360; if alarm[1]=-1 alarm[1]=100} else { direction=random(360) speed=2 if alarm[0]=-1 alarm[0]=200 } trzesi sie to znaczy że idzie i zaraz ie wraca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 poprawka do jednej linijki: if (distance_to_object(obj_bohater)<300 and point_distance(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) > 3) i wszystko powinno grać @edit eh... ale wtedy ciągle zmienia kierunek przez alarmy. Dopisz jeszcze linijkę if (point_distance(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) <= 3) speed = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomekkamil Opublikowano 19 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 podaj jakis kod żeby chodził normalnie w różn kierunki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Sobie zrób. I nie 'podaj jakiś kod' bo pomagamy Ci tylko z własnych chęci a nie dlatego, że musimy... Przecież masz normalnie chodzenie w różne kierunki: GML //create direction=random(360) alarm[0]=200 //alarm 0 direction=random(360) alarm[0]=200 Co Ci w tym nie pasuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomekkamil Opublikowano 19 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 bo on niechodzi w różne kierunki idzie dystans 1 i sei wraca on nawet nieprzejdzie 5 klatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 To zamiast alarm[0]=200 daj 1000. Jak nadal będzie tak robił, to znaczy, że gdzieś w innym miejscu któryś kod zmienia mu kierunek. Poszukaj, przeanalizuj kod, tylko Ty najlepiej wiesz, gdzie i co masz w kodzie. A tworzenie gier - nawet w GMie - mimo wszystko proste nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomekkamil Opublikowano 19 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 niedziała a da sie zrobic chociarz aby stał w miejscu i nierobil animacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 niedziała !@!*^ GML //step if speed=0 image_speed=0 I gdzie tam sobie tylko chcesz dajesz speed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos85 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 witam a pomogłby mi ktos zrobic by moj przeciwnik poruszal sie w taki sam sposob jak ja ja poruszam sie wg takiego kodu(oczywiscie kazdy kierunek to odpowiednia strzalka: LEWO -obraca w lewo direction += 4; obj.direction +=4; PRAWO-obraca w prawo direction -= 4; obj.direction -=4; GÓRA speed = 2; obj.x = x; obj.y = y; DÓŁ speed = -2; End Step: image_angle = direction; obj.x = x; obj.y = y; speed = 0; no i jeszcze gdyby był ktoś łaskawy chciałbym by przeciwnik chodził sobie od punktu do punktu gdy ja zbliżę na odpowiednią odległość zareagował czyli oddawał strzały i zaczął isc do mnie + omijał przeszkody z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Tylko musisz mieć zarejestrowaną wersję (mp_potential_step) GML //create speed=2 dir=random(360) alarm[0]=room_speed*4 direction=dir strzela=false //alarm 0 dir=random(360) alarm[0]=room_speed*4 //alarm 1 strzela=false //step if distance_to_object(hero)<=200 { alarm[0]=-1 mp_potential_step(hero.x,hero.y,3,false) if strzela=false { poc=instance_create(x,y,pocisk) poc.speed=15 poc.direction=point_direction(x,y,hero.x,hero.y) strzela=true alarm[1]=room_speed*2 } } else { speed=2 if alarm[0]=-1 alarm[0]=room_speed*4 } if direction<dir-5 direction+=5 if direction>dir+5 direction-=5 image_angle=direction Mniej więcej coś takiego. Może działać albo i nie (nie sprawdzałem) ale już powinieneś wiedzieć, jak to ma mniej więcej wyglądać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 @lenin Zarejestrowana wersja nie jest potrzebna do mp_potential_step (przynajmniej w gm 7.0). Jest potrzebna do image_angle. @markos85 Ja proponuję taki kod: Create: GML prz = 1 speed = 2 direction = random(360) alarm[0]=/ile chcesz/ Alarm 0: GML if(distance_to_object(bohater) > 300)&&(collision_line(x,y,bohater.x,bohater.y,przeszkoda,true,true)) direction = random(360) alarm[0]=/ile chcesz/ Step: GML if(distance_to_object(bohater) < 300)&&(!collision_line(x,y,bohater.x,bohater.y,przeszkoda,true,true)) { mp_potential_step(bohater.x,bohater.y,2,true) if(prz = 1) { i = instance_create(x,y,pocisk) i.speed = 16 i.direction = (instance_nearest(x,y,bot)).direction alarm[1]=/ile chcesz/ prz = 0 } } image_angle = direction Alarm 1: GML prz = 1 A jeśli chodzi o kod, żeby wróg poruszał się w tym samym kierunku, co ty, to wystarczy wpisać w Stepie: obj.direction = direction obj.speed = speed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos85 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Muuuuczek567 wstawiłem twoj kod choc mam zarejestrowana wersje i wyskakuje mi "ERROR in action number 1 of Step Event for object wrog: Error in code at line 19: if direction<dir-5 direction+=5 at position 15: Unknown variable dir" Wybaczcie moja ciemnote ale jak to wpisac w tym samyk kodzie do stepu? "...A jeśli chodzi o kod, żeby wróg poruszał się w tym samym kierunku, co ty, to wystarczy wpisać w Stepie: obj.direction = direction obj.speed = speed..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos85 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 a w tym kodzie to jak wklejilem go do wroga to jak podjade to telepie go na boki jakos strzeli cos pojedziue za mna a potem sam znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Muuuuczek567 wstawiłem twoj kod choc mam zarejestrowana wersje i wyskakuje mi "ERROR in action number 1 of Step Event for object wrog: Error in code at line 19: if direction<dir-5 direction+=5 at position 15: Unknown variable dir" To jest akurat część mojego kodu. Połączyłeś oba czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos85 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 w obu kodach cos wrog jedzie telepie go strzeli i znika... hm hm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Raczej nie powinien się telepać, a już napewno nie znikać. Masz coś jeszcze ustawione w tym obiekcie? Ew. jakiś inny obiekt odnosi się do tego (hmm, np. ma ustawioną kolizję z pociskiem i ginie) Kody są mniej więcej w porządku, więc gdzieś indziej masz błąd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos85 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Po pierwsze to co dałeś nic nikomu nie da... Ale zauważyłem jedno: obiekt pocisk -> kolizja z obiektem wrog -> dwa razy instance destroy Pewnie jedno niszczy wroga? Ale jak wcześniej napisałem taki screen nic nikomu nie pomoże. Możesz na PW wysłać mi projekt to go przejrze i poprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się