Skocz do zawartości

Zmienna czasowa


Kargul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Otóż chciałbym mieć zmienną "czas". I ona to jest aktualna godzina, data oraz rok. I chcę abym mógł robić na przykład takie kody:

GML
If czas = 200910151027 i jakas akcja
Ta liczba to rok, miesiąc, dzień i godzina. Aktualnie jest to dzisiejsza data - 15 października. I jak zrobić taką zmienną?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwórz obiekt z zaznaczonym persistent i wrzuc go tylko do pierwszego roomu w grze. w create poustawiaj pare zmiennych np. godzina, dzien, miesiac itd.

A w alarmie dodawaj godziny, i sprawdzaj, czy jest 24h. Jak tak to dodawaj dzień a godzine ustaw na 0. jak dzień jest 31 to to dodawaj miesiąc a dzien ustaw na 0. jak miesiąc jest 13 to dodawaj rok a miesiac ustaw na 1 itd itd.

W sumie najprostszy sposób :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodajesz, skrypt o nazwie CheckTime:p

GML (CheckTime)
var

rok, month, day, hour, minute, second, czas;

 

//rok

rok = string( current_year )

//miesiac

if ( string_length( string( current_month )) < 2 ) month = '0' + string( current_month ) else month = string( current_month )

//dzien

if ( string_length( string( current_day )) < 2 ) day = '0' + string( current_day ) else day = string( current_day )

//godzina

if ( string_length( string( current_hour )) < 2 ) hour = '0' + string( current_hour ) else hour = string( current_hour )

//minuta

if ( string_length( string( current_minute )) < 2 ) minute = '0' + string( current_minute ) else minute = string( current_minute )

//sekunda

if ( string_length( string( current_second )) < 2 ) second = '0' + string( current_second ) else second = string( current_second )

 

//czas = rok + "." + month + "." + day + "#" + hour + ":" + minute + ":" + second

czas = rok + month + day + hour + minute

czas = real( czas )

 

return czas;

 

używasz go tak:

GML
czas = CheckTime()

if ( czas = 200910151027 ) // akcja

 

//albo\\

if ( CheckTime() = 200910151027 ) //akcja</span></span></span>

 

 

E: UP LOLOLOL po co tak XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale żeś namieszał nie potrzebnie :)

 

GML
if(date_create_datetime(rok,miesiac,dzien,godzina,minuta,sekunda)=date_current_datetime())

{

<akcja>

}

 

lub z ograniczeniem tylko do daty, bez czasu:

GML
if(date_create_date(rok,miesiac,dzien)=date_current_date())

{

<akcja>

}

 

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...