Skocz do zawartości

2 małe pytanka


ziomekkamil

Rekomendowane odpowiedzi

1 Pytanie

Chodzi o to że np. postać strzela

GML
alarm[0]=40
i chce zrobić żeby po zebraniu ak47postać strzelała cześciej nie 40 ale 10.

 

 

2 Pytanie

Jak zrobić tablice punktów że przy podzielonym ekranie np 1 gracz zabije 2 i to pokazuje sie ze ma 1 punkt ale zeby te punkty chodzily w lewym górnym rogu za graczem

 

 

 

 

z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno Dzialac

Tak a przy 10 broniach będziesz ustawiał 10 różnych alarmów?

 

Możesz to zrobić w różny sposób, zależy jak masz zrobioną zmiane broni, zresztą miałeś już podany jeden sposób w temacie z grą.

GML
//create

szybkoscSTR=0

//gdzieś tam przy zmianie broni

szybkoscSTR=10 //przy zmianie na ak, przy zmianie na inną broń znowu ustawiasz na np. 40

//przy strzale:

alarm[0]=szybkoscSTR

 

2.

GML
//draw

draw_text(x-50,y-100,PUNKTY)

O ile dobrze zrozumiałem, bo o co Ci chodzi z tą tablicą punktów to nei wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile zrozumiałem, to chodzi o to, że jeśli nie masz ak47, to nie możesz zmienić broni na ak47 - dopiero, gdy zbierzesz.

Innymi słowy, chodzi Ci o to, żeby jak masz pistolet i ak47, to móc przełączać między tymi brońmi.

To proste. Zrób zmienną "bron" i na początku niech będzie to "pistolet".

Jak zbierzesz ak47, to zmień ją na "ak47". I zrób w Stepie, że jeśli "bron" = "pistolet", to bierzesz statystyki i dane pistoletu, a jak "bron" = "ak47" - to ustaw dane i statystyki ak47.

Przy czym mówiąc o danych broni, mam na myśli częstotliwość, siła itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//create

for(i=0; i<ilosc_broni; i+=1) //zamiast ilosc_broni wpisujesz liczbe broni którą można zebrać

{

bron=0

}

//przy zebraniu pistoletu:

bron[0]=1

//przy zebraniu ak

bron[1]=1

//itd.

//przy zmianie broni na ak(nie wiem jak to tam masz zrobione)

if bron[1]=1

{

sprite_index=s_hero_ak //ustawiasz sprita lub nie na wybraną broń

szybkoscSTR=10

}

Ciężko mi dokładny kod Ci podać, bo nie wiem jak to już masz tam porobione, ale zarys już masz więc powinieneś sobie poradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...