kubal09 Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Cześc. Mam problem - zmiksowałem 2 przykłady - tworzenia postaci radSuna i rzut warzywem Jakluba. Tylko że po odpaleniu pojawiają sie błędy. Niewiem jak to pokonac. Tu macie plik: https://gmclan.org/up4475.html i O.K.gmk . Proszę o pomoc. PS: Nie patrzcie się na dział "Pomoc" . Jest jeszcze nie dokończony dlatego nie ma w nim nikogo :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anubarak Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Te błędy to mniej więcej: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object bohater: Error in code at line 1: buz = usta.image_single at position 12: Unknown variable image_single ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object bohater: Error in code at line 2: draw_sprite(ustaSpr,buz,x,y) at position 22: Unknown variable buz ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object warzywo_lezy: Error in code at line 2: if bohater.catch<>0 at position 13: Unknown variable catch No i po kolei pierwszy błąd polega na tym że zostały użyte funkcję image_single czy jakoś tak. Zmień ich nazwę żeby to nie były nazwy funkcji w bohaterze,strzałkach, ustach,nosie,i w oczach (chyba pomoże). Tam jest napisane: niewiadoma zmienna buz zmień ją na numer bo drugi argument funkcji draw_sprite przyjmuje cyfrę lub cyfrę zapisaną w zmiennej. ponieważ musi to być numer "subimidża". W trzecim pisze: niewiadoma zmienna catch czyli że jej nie ustawiłeś. Mam nadzieję że pomogłem trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 No i po kolei pierwszy błąd polega na tym że zostały użyte funkcję image_single czy jakoś tak. Zmień ich nazwę żeby to nie były nazwy funkcji w bohaterze,strzałkach, ustach,nosie,i w oczach (chyba pomoże). po 1 image_single to nie jest funkcja. po 2 nie da się jej nie zdeklarować gdyż jest wbudowana i zawsze jest zdeklarowana. po 3 ten błąd się pojawił prawdopodobnie dlatego że zasoby się duplikują a konkretnie zasób usta. Pewnie masz object usta i sprit usta albo coś innego. Tam jest napisane: niewiadoma zmienna buz zmień ją na numer bo drugi argument funkcji draw_sprite przyjmuje cyfrę lub cyfrę zapisaną w zmiennej. ponieważ musi to być numer "subimidża". nie zmieniaj nic to jest dobrze a błąd wyniknął tylko i wyłącznie z tego że wyskoczył ten pierwszy. Poprawisz 1 błąd to drugi też się naprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 30 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Aha a moglibyście dac mi poprawioną wersję mojej gry? Bo coś mi nie wychodzi :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 omg W 1 kolejności Usuń te wszytskie błędy . Sprite name "strza?kaSpr" is invalid. Sprite name "96x32" is invalid. Sprite name "start" is equal to an object name. Sprite name "pomoc" is equal to an object name. Sprite name "koniec" is equal to an object name. Sprite name "t2" is equal to an object name. Sprite name "t3" is equal to an object name. Sprite name "t4" is equal to an object name. Sprite name "manekin" is equal to an object name. Object name "strza?kaUstaLewa" is invalid. Object name "strza?kaUstaPrawa" is invalid. Object name "strza?kaOczyLewa" is invalid. Object name "strza?kaOczyPrawa" is invalid. Object name "strza?kaW?osyLewa" is invalid. Object name "strza?kaW?osyPrawa" is invalid. Object name "strza?kaNosyLewa" is invalid. Object name "strza?kaNosyPrawa" is invalid. Object name "start" is equal to a sprite name. Object name "pomoc" is equal to a sprite name. Object name "koniec" is equal to a sprite name. Object name "t2" is equal to a sprite name. Object name "t3" is equal to a sprite name. Object name "t4" is equal to a sprite name. Object name "manekin" is equal to a sprite name. Room name "Tworzenie Postaci" is invalid. Room name "Ogolna rozpiska" is invalid. - Nazwy zasobów nie mogą zaczynać się od cyfry - Nazwy zasobów nie mogą zawierać polskich znaków - Nazwy zasobów nie mogą zawierać spacji - Nazwy zasobów nie mogą się powtarzać EDIT: pierwszy błąd wyskakiwał dlatego że chciałeś się odwołać do zmiennej image_single nie istniejącego w roomie obiektu. Po naciśnięciu na button "dalej" przeskakiwałeś do next rooma a w nim nie ma obiektu usta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się