Skocz do zawartości

Problem po zmiksowniu przykładów.


kubal09

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc. Mam problem - zmiksowałem 2 przykłady - tworzenia postaci radSuna i rzut warzywem Jakluba. Tylko że po odpaleniu pojawiają sie błędy. Niewiem jak to pokonac. Tu macie plik: https://gmclan.org/up4475.html i O.K.gmk . Proszę o pomoc.

 

 

PS: Nie patrzcie się na dział "Pomoc" . Jest jeszcze nie dokończony dlatego nie ma w nim nikogo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te błędy to mniej więcej:

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Create Event

for object bohater:

 

Error in code at line 1:

buz = usta.image_single

 

at position 12: Unknown variable image_single

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object bohater:

 

Error in code at line 2:

draw_sprite(ustaSpr,buz,x,y)

 

at position 22: Unknown variable buz

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object warzywo_lezy:

 

Error in code at line 2:

if bohater.catch<>0

 

at position 13: Unknown variable catch

 

 

No i po kolei pierwszy błąd polega na tym że zostały użyte funkcję image_single czy jakoś tak. Zmień ich nazwę żeby to nie były nazwy funkcji w bohaterze,strzałkach, ustach,nosie,i w oczach (chyba pomoże).

 

Tam jest napisane: niewiadoma zmienna buz zmień ją na numer bo drugi argument funkcji draw_sprite przyjmuje

cyfrę lub cyfrę zapisaną w zmiennej.

ponieważ musi to być numer "subimidża".

 

W trzecim pisze: niewiadoma zmienna catch czyli że jej nie ustawiłeś.

 

Mam nadzieję że pomogłem trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po kolei pierwszy błąd polega na tym że zostały użyte funkcję image_single czy jakoś tak. Zmień ich nazwę żeby to nie były nazwy funkcji w bohaterze,strzałkach, ustach,nosie,i w oczach (chyba pomoże).

po 1 image_single to nie jest funkcja.

po 2 nie da się jej nie zdeklarować gdyż jest wbudowana i zawsze jest zdeklarowana.

po 3 ten błąd się pojawił prawdopodobnie dlatego że zasoby się duplikują a konkretnie zasób usta. Pewnie masz object usta i sprit usta albo coś innego.

 

Tam jest napisane: niewiadoma zmienna buz zmień ją na numer bo drugi argument funkcji draw_sprite przyjmuje

cyfrę lub cyfrę zapisaną w zmiennej.

ponieważ musi to być numer "subimidża".

nie zmieniaj nic to jest dobrze a błąd wyniknął tylko i wyłącznie z tego że wyskoczył ten pierwszy. Poprawisz 1 błąd to drugi też się naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omg

 

W 1 kolejności Usuń te wszytskie błędy .

Sprite name "strza?kaSpr" is invalid.

Sprite name "96x32" is invalid.

Sprite name "start" is equal to an object name.

Sprite name "pomoc" is equal to an object name.

Sprite name "koniec" is equal to an object name.

Sprite name "t2" is equal to an object name.

Sprite name "t3" is equal to an object name.

Sprite name "t4" is equal to an object name.

Sprite name "manekin" is equal to an object name.

Object name "strza?kaUstaLewa" is invalid.

Object name "strza?kaUstaPrawa" is invalid.

Object name "strza?kaOczyLewa" is invalid.

Object name "strza?kaOczyPrawa" is invalid.

Object name "strza?kaW?osyLewa" is invalid.

Object name "strza?kaW?osyPrawa" is invalid.

Object name "strza?kaNosyLewa" is invalid.

Object name "strza?kaNosyPrawa" is invalid.

Object name "start" is equal to a sprite name.

Object name "pomoc" is equal to a sprite name.

Object name "koniec" is equal to a sprite name.

Object name "t2" is equal to a sprite name.

Object name "t3" is equal to a sprite name.

Object name "t4" is equal to a sprite name.

Object name "manekin" is equal to a sprite name.

Room name "Tworzenie Postaci" is invalid.

Room name "Ogolna rozpiska" is invalid.

 

- Nazwy zasobów nie mogą zaczynać się od cyfry

- Nazwy zasobów nie mogą zawierać polskich znaków

- Nazwy zasobów nie mogą zawierać spacji

- Nazwy zasobów nie mogą się powtarzać

 

EDIT: pierwszy błąd wyskakiwał dlatego że chciałeś się odwołać do zmiennej image_single nie istniejącego w roomie obiektu. Po naciśnięciu na button "dalej" przeskakiwałeś do next rooma a w nim nie ma obiektu usta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...