Skocz do zawartości

!Teraz z AI! Nowy PRZYKŁAD Bombermana


Rekomendowane odpowiedzi

lepsza wersja przykładu stąd

screenów już nie ma (ktoś wywalił), więc zadowólcie się tym filmem z waszej tuby. gra 8 botów, ai zostało lekko (bardzo lekko) podszlifowane po nakręceniu filmu.

macie już właściwie cały szablon gry.

dla 4 graczy (2 sterowani klawiaturą, 2 padami).

ficzery:

- 11 rodzajów itemów (właściwie 12, ale czaszka nic nie robi) w tym kopanie bomb, rzucanie nimi itp.

- 4 rodzaje bomb (normalna, odbijająca się (galareta), czerwona i pomarańczowa - połączenie czerwonej i glutowej)

- 4 przykładowe plansze

- ai (w najnowszej wersji 2.3)

- i inne. to tylko 195kb, sekundę wam zajmie sprawdzenie tego gówna.

kangury są, w wersji 2.1

wersje 2.3 i 2.4, które są do ściągnięcia, nie są stworzone pod niezarejestrowanego GMa. ktoś wykasował 2.2 z uploadera. jeśli ktoś ma te wersję, niech prześle.

WERSJA 2.3

WERSJA 2.4

 

czejndżlog:

2.4

- AI potrafi używać rzucania i walenia bomb

- nowe kangury

- nowe przykładowe areny

- muzyka spc wywalona

2.3

- AI

- dodane areny

- do 16 bombermenów na planszy

- proste menu do obejrzenia przykładu

- bug związany z złym wyglądem jajek w 2.2 usnięty

- nowa, zripowana grafika areny

2.2

- bug związany ze zbieraniem powerupów spod murków za pomocą powerupa przechodzenia przez ściany usunięty

- żeby przykład działał pod niezarejestrowaną wersją GMa trzeba samemu zrobić poprawki (ale jeśli nawet po nich nie działa, DAJCIE ZNAĆ)

- muzyka w spc

- "bug" wspomniany przez ZeroXbota usunięty

- załączyłem 4 midy gdyby ktoś nie chciał używać muzyki spc

2.1

- bugi związane z waleniem bomb (bez skojarzeń =/) usunięte

- bugi związane z kopaniem bomb usunięte

- odbijające się bomby losowo odbijają się także na murach

- wyżej wymieniony bug usunięty (bomby zgniatają itemy, zapomniałem tego zrobić)

- kangury dodane (1 rodzaj - niebieski)

- można łatwiej zmieniać wielkości spritów

- chwilowe nieśmiertelności dodane (na początku gry i przy zdobyciu kangura lub jego straceniu)

- pomoc poprawiona (nie ma już polskich wstawek ;p)

- remis dodany

 

komentarze i opis po angielsku, byłem zbyt leniwy żeby to wszystko wklejać z notatnika, a poza tym planuję publikację na GMC.

 

sugestie miło widziane. jedno jest pewne - nowy CtC to nie będzie, zbyt ciężki dla n00bków w modyfikacji (ale newbie nie powinny mieć większych problemów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie go poprawiłem.

 

nowa wersja - 2.1

- bugi związane z waleniem bomb (bez skojarzeń =/) usunięte

- bugi związane z kopaniem bomb usunięte

- odbijające się bomby losowo odbijają się także na murach

- wyżej wymieniony bug usunięty (bomby zgniatają itemy, zapomniałem tego zrobić)

- kangury dodane (1 rodzaj - niebieski)

- można łatwiej zmieniać wielkości spritów

- chwilowe nieśmiertelności dodane (na początku gry i przy zdobyciu kangura lub jego straceniu)

- pomoc poprawiona (nie ma już polskich wstawek ;p)

i jeszcze jedno (niewymienione w helpie)

- remis dodany

 

link niezmieniony.

 

http://www.gmclan.org/up444_11_bomberman.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przykład gry. Kawałek też, co nie znaczy, że nie jest przykładem. Mam nadzieję, że nie oceniłeś 4/5 z ww. powodu. Ja oceniam 5-/5, bo przykład bardzo dobrze odwzorowywuje prawdziwego bombermana. Jednakże znalazłem:

-jak zatrzymasz się przy łączeniu ścian to idąc w kierunku tego łączenia przesuwa cię na stronę jednej ze ścian (domyślam się, że to po to, żeby elegancko między ścianami się przechodziło, ale brzy obramowaniu to denerwuje trochę.

-to nie bug, ale bomba dziwnie się odbija po ścianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-jak zatrzymasz się przy łączeniu ścian to idąc w kierunku tego łączenia przesuwa cię na stronę jednej ze ścian (domyślam się, że to po to, żeby elegancko między ścianami się przechodziło, ale brzy obramowaniu to denerwuje trochę.

może jakiś schemat, bo nie zrozumiałem? chodzenie to o dziwo rzecz najgorzej zrobiona w tym przykładzie (działa, ale jak się w kod zajrzy to tragedia - aż tego nie komentowałem).

-to nie bug, ale bomba dziwnie się odbija po ścianie

która bomba i w jaki sposób (po rzuceniu/walnięciu lub kopnięciu)? dla mnie wszystko jest bardzo dobrze (tylko przyspieszę rzuconą lub walniętą bombę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... grałem, ale wydawało mi się, że to inaczej wyglądało ;/ no nic skoro tak mówisz to nie podstaw żeby się czepiać :P Co do tamtego:

scr35.png

Naciskam strzałkę w dół (u niego akrat jest 's'), a gostek przesuwa się w prawo, tak samo przy innych ścianach.

(domyślam się, że to po to, żeby elegancko między ścianami się przechodziło, ale przy obramowaniu to denerwuje trochę.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przy okazji niech się dorównuje do najbliższej szpary. Bo np biały na początku jak przesuniemy się odrobinę w prawo i wciśniemy w górę to przesunie się zawsze w lewo nawet jeśli bliżej ma dorównać się do pola w prawo.

imo akurat tak ma być (można to łatwo zmienić - w skrypcie bomber_move2 pozamieniać cztery 32 na 16), bo inaczej jakbyś np. chciał uciec przed eksplozją mogłoby cię dorównać do ściany zamiast do szpary i byłby klops. ale może coś wykombinuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo dobrze. Jak jesteś bliżej pola obok którego jest ściana niż tego obok którego jest szpara to cię ma dorównać do ściany. Albo raczej w tym przypadku w ogóle ma nie dorównywać. Powinno być trzeba się samemu przesunąć trochę bliżej szpary i wtedy w nią napierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa wersja miała wyjść po zrobieniu AI, ale znalazłem takiego wielkiego buga, że musiał zostać usunięty. Szybko.

 

nowości w wersji 2.2:

- bug związany ze zbieraniem powerupów spod murków za pomocą powerupa przechodzenia przez ściany usunięty

- żeby przykład działał pod niezarejestrowaną wersją GMa trzeba samemu zrobić poprawki (ale jeśli nawet po nich nie działa, DAJCIE ZNAĆ)

- muzyka w spc

- "bug" wspomniany przez ZeroXbota usunięty

- załączyłem 4 midy gdyby ktoś nie chciał używać muzyki spc

 

a, i "nowy" wygląd itemów był już w wersji 2.0, tylko wymagał zajrzenia w kod drawu pewnego obiektu i zrobienia pewnej drobnej modyfikacji.

 

tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie ostatnia wersja przykładu, teraz biorę się za grę.

Link: Gee, it sure is boring around here.

zmiany:

- AI potrafi używać rzucania i walenia bomb

- nowe kangury

- nowe przykładowe areny (w tym klasyczna z 5 graczami)

- muzyka spc wywalona

 

gdyby były bugi - robić screeny i pisać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mogę się założyć, że nikt z tym gry nie zrobi. ten przykład zrobiłem tak trochę przy okazji, więc i tak niewiele mnie to obchodzi, co kto będzie z tym robił, a komuś kiedyśtam może się jednak przydać.

 

prawdopodobnie wydam jeszcze wersję z ulepszonym AI i odbugowanym fioletowym kangurem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...