Jaklub Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 lepsza wersja przykładu stąd screenów już nie ma (ktoś wywalił), więc zadowólcie się tym filmem z waszej tuby. gra 8 botów, ai zostało lekko (bardzo lekko) podszlifowane po nakręceniu filmu. macie już właściwie cały szablon gry. dla 4 graczy (2 sterowani klawiaturą, 2 padami). ficzery: - 11 rodzajów itemów (właściwie 12, ale czaszka nic nie robi) w tym kopanie bomb, rzucanie nimi itp. - 4 rodzaje bomb (normalna, odbijająca się (galareta), czerwona i pomarańczowa - połączenie czerwonej i glutowej) - 4 przykładowe plansze - ai (w najnowszej wersji 2.3) - i inne. to tylko 195kb, sekundę wam zajmie sprawdzenie tego gówna. kangury są, w wersji 2.1 wersje 2.3 i 2.4, które są do ściągnięcia, nie są stworzone pod niezarejestrowanego GMa. ktoś wykasował 2.2 z uploadera. jeśli ktoś ma te wersję, niech prześle. WERSJA 2.3 WERSJA 2.4 czejndżlog: 2.4 - AI potrafi używać rzucania i walenia bomb - nowe kangury - nowe przykładowe areny - muzyka spc wywalona 2.3 - AI - dodane areny - do 16 bombermenów na planszy - proste menu do obejrzenia przykładu - bug związany z złym wyglądem jajek w 2.2 usnięty - nowa, zripowana grafika areny 2.2 - bug związany ze zbieraniem powerupów spod murków za pomocą powerupa przechodzenia przez ściany usunięty - żeby przykład działał pod niezarejestrowaną wersją GMa trzeba samemu zrobić poprawki (ale jeśli nawet po nich nie działa, DAJCIE ZNAĆ) - muzyka w spc - "bug" wspomniany przez ZeroXbota usunięty - załączyłem 4 midy gdyby ktoś nie chciał używać muzyki spc 2.1 - bugi związane z waleniem bomb (bez skojarzeń =/) usunięte - bugi związane z kopaniem bomb usunięte - odbijające się bomby losowo odbijają się także na murach - wyżej wymieniony bug usunięty (bomby zgniatają itemy, zapomniałem tego zrobić) - kangury dodane (1 rodzaj - niebieski) - można łatwiej zmieniać wielkości spritów - chwilowe nieśmiertelności dodane (na początku gry i przy zdobyciu kangura lub jego straceniu) - pomoc poprawiona (nie ma już polskich wstawek ;p) - remis dodany komentarze i opis po angielsku, byłem zbyt leniwy żeby to wszystko wklejać z notatnika, a poza tym planuję publikację na GMC. sugestie miło widziane. jedno jest pewne - nowy CtC to nie będzie, zbyt ciężki dla n00bków w modyfikacji (ale newbie nie powinny mieć większych problemów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Bardzo fajny przykład. Jedynie czego mu brakuje to komentarze po polsku ale tak też idzie coś zrozumieć ;p -5/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Jest mały błąd z niszczeniem itemów przez ogień bomby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 13 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 właśnie go poprawiłem. nowa wersja - 2.1 - bugi związane z waleniem bomb (bez skojarzeń =/) usunięte - bugi związane z kopaniem bomb usunięte - odbijające się bomby losowo odbijają się także na murach - wyżej wymieniony bug usunięty (bomby zgniatają itemy, zapomniałem tego zrobić) - kangury dodane (1 rodzaj - niebieski) - można łatwiej zmieniać wielkości spritów - chwilowe nieśmiertelności dodane (na początku gry i przy zdobyciu kangura lub jego straceniu) - pomoc poprawiona (nie ma już polskich wstawek ;p) i jeszcze jedno (niewymienione w helpie) - remis dodany link niezmieniony. http://www.gmclan.org/up444_11_bomberman.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 przykład fajny, ale to w sumie kawałek gry a nie przykład 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 To jest przykład gry. Kawałek też, co nie znaczy, że nie jest przykładem. Mam nadzieję, że nie oceniłeś 4/5 z ww. powodu. Ja oceniam 5-/5, bo przykład bardzo dobrze odwzorowywuje prawdziwego bombermana. Jednakże znalazłem: -jak zatrzymasz się przy łączeniu ścian to idąc w kierunku tego łączenia przesuwa cię na stronę jednej ze ścian (domyślam się, że to po to, żeby elegancko między ścianami się przechodziło, ale brzy obramowaniu to denerwuje trochę. -to nie bug, ale bomba dziwnie się odbija po ścianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 13 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 -jak zatrzymasz się przy łączeniu ścian to idąc w kierunku tego łączenia przesuwa cię na stronę jednej ze ścian (domyślam się, że to po to, żeby elegancko między ścianami się przechodziło, ale brzy obramowaniu to denerwuje trochę. może jakiś schemat, bo nie zrozumiałem? chodzenie to o dziwo rzecz najgorzej zrobiona w tym przykładzie (działa, ale jak się w kod zajrzy to tragedia - aż tego nie komentowałem). -to nie bug, ale bomba dziwnie się odbija po ścianie która bomba i w jaki sposób (po rzuceniu/walnięciu lub kopnięciu)? dla mnie wszystko jest bardzo dobrze (tylko przyspieszę rzuconą lub walniętą bombę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Źle wytłumaczyłem :P Bomba ja się ją podrzuci i spadnie na ściane to zaczyna się odbijać po nich dalej, co nie? No i właśnie to odbijanie ze ściany na ścianę jest dziwne. (klocek rozbijalny też zaliczam do ścian) Do chodzenia zaraz screena zapodam i pokaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 13 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 No i właśnie to odbijanie ze ściany na ścianę jest dziwne. (klocek rozbijalny też zaliczam do ścian) tak ma być. zagraj sobie np. w bombermana na SNESie, Saturnie albo PS1 - tam jest podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Hmmm... grałem, ale wydawało mi się, że to inaczej wyglądało ;/ no nic skoro tak mówisz to nie podstaw żeby się czepiać :P Co do tamtego: Naciskam strzałkę w dół (u niego akrat jest 's'), a gostek przesuwa się w prawo, tak samo przy innych ścianach. (domyślam się, że to po to, żeby elegancko między ścianami się przechodziło, ale przy obramowaniu to denerwuje trochę.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Przecież o to właśnie chodzi aby postać chodziła po gridzie. Według mnie tak jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Jasne, że oto chodzi, ale niech ona się ustawia między ścianki tylko wtedy kiedy jest jakaś szpara między nimi, a nie przy krawędzi na ścianę napierając. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 13 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 spokojnie, właśnie to naprawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 I przy okazji niech się dorównuje do najbliższej szpary. Bo np biały na początku jak przesuniemy się odrobinę w prawo i wciśniemy w górę to przesunie się zawsze w lewo nawet jeśli bliżej ma dorównać się do pola w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 13 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 I przy okazji niech się dorównuje do najbliższej szpary. Bo np biały na początku jak przesuniemy się odrobinę w prawo i wciśniemy w górę to przesunie się zawsze w lewo nawet jeśli bliżej ma dorównać się do pola w prawo. imo akurat tak ma być (można to łatwo zmienić - w skrypcie bomber_move2 pozamieniać cztery 32 na 16), bo inaczej jakbyś np. chciał uciec przed eksplozją mogłoby cię dorównać do ściany zamiast do szpary i byłby klops. ale może coś wykombinuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 No i bardzo dobrze. Jak jesteś bliżej pola obok którego jest ściana niż tego obok którego jest szpara to cię ma dorównać do ściany. Albo raczej w tym przypadku w ogóle ma nie dorównywać. Powinno być trzeba się samemu przesunąć trochę bliżej szpary i wtedy w nią napierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 14 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 nowa wersja miała wyjść po zrobieniu AI, ale znalazłem takiego wielkiego buga, że musiał zostać usunięty. Szybko. nowości w wersji 2.2: - bug związany ze zbieraniem powerupów spod murków za pomocą powerupa przechodzenia przez ściany usunięty - żeby przykład działał pod niezarejestrowaną wersją GMa trzeba samemu zrobić poprawki (ale jeśli nawet po nich nie działa, DAJCIE ZNAĆ) - muzyka w spc - "bug" wspomniany przez ZeroXbota usunięty - załączyłem 4 midy gdyby ktoś nie chciał używać muzyki spc a, i "nowy" wygląd itemów był już w wersji 2.0, tylko wymagał zajrzenia w kod drawu pewnego obiektu i zrobienia pewnej drobnej modyfikacji. tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 21 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 jeszcze nowsza wersja wyszła. changelog i link w pierwszym poście. jest AI, w to moje dzieło można jakoś grać. ściągać i oceniać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 To wyskoczyło prawdopodobnie w momencie kiedy zaznaczona bomba wybuchła. To była bomba tego bota na którego wskazałem. Po paru ignorach przestało wyskakiwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 21 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 dzięki za info. bug poprawiony. http://www.gmclan.org/up444_3_bomberman.html testujcie dalej :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Fajne Ai. Lecz czy przeciwnicy nie są za inteligentni xD ? Np. Koleś wie jaki jest zasięg wybuchu bomby i odsuwa się tak aby go nie dotkła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 O to chodzi :D Trzeba więc stosować różne triki jak np. blokowanie w rogu i mieć trochę szczęścia (bo jak ma popychanie bomb to na pewno łatwo pokonać nie jest) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 22 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 prawdopodobnie ostatnia wersja przykładu, teraz biorę się za grę. Link: Gee, it sure is boring around here. zmiany: - AI potrafi używać rzucania i walenia bomb - nowe kangury - nowe przykładowe areny (w tym klasyczna z 5 graczami) - muzyka spc wywalona gdyby były bugi - robić screeny i pisać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 hmm dobre :D tylko czemu można chodzić po murkach :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 23 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 bo zdobyłeś stosowny powerup? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 aha :D :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 dobry przykład, chodź nie wiem jaki jest sens dawanie prawie całą grę. Chcesz żeby się halpy rzuciły na to? Ode mnie 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 4 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 mogę się założyć, że nikt z tym gry nie zrobi. ten przykład zrobiłem tak trochę przy okazji, więc i tak niewiele mnie to obchodzi, co kto będzie z tym robił, a komuś kiedyśtam może się jednak przydać. prawdopodobnie wydam jeszcze wersję z ulepszonym AI i odbugowanym fioletowym kangurem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoNcEr Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 no niezłe 5/5 fajna giera przygierze na 4 jak rodzeństwo wróci;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Nie podoba mi się, są lepsze przykłady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się