Skocz do zawartości

Kladka


Kargul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Otóż robię grę platformową na podstawie skoku z faq no i tej podłogi. No i wszystko jest okej, jednak mam pewien problem. Mianowicie zrobiłem kładkę i wyznaczyłem jej path po którym ma latać. I chcę żeby jak się na nią wskoczyło, no żeby cie niosła. Jednak gdy ustalam jej taki sam kod co do podłogi z FAQ to nie działa. Dlaczego? Ponieważ obiekt ma byś solid. Ale ja chcę żeby kładka była widoczna! :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) Otóż robię grę platformową na podstawie skoku z faq no i tej podłogi. No i wszystko jest okej, jednak mam pewien problem. Mianowicie zrobiłem kładkę i wyznaczyłem jej path po którym ma latać. I chcę żeby jak się na nią wskoczyło, no żeby cie niosła. Jednak gdy ustalam jej taki sam kod co do podłogi z FAQ to nie działa. Dlaczego? Ponieważ obiekt ma byś solid. Ale ja chcę żeby kładka była widoczna! :crying:

po pierwsze, przestań ryczeć, bo nikt ci nie pali żywcem matki/ojca/dziewczyny/kota/lub czego tam jeszcze. to tylko GM.

po drugie, co ma solid do visible? zaznacz visible i tyle.

po trzecie, solid i visible nie wystarczą, bo inaczej kładka zablokuje się w bohaterze przy locie w górę lub nie będzie go nieść.

 

jeśli twój bohater nie ma żadnych akcji w Begin Step, bardzo dobrze.

spróbuj wtedy użyć tego kodu:

GML (Create kladki)
xprev=x;

yprev=y;

GML (Begin Step kladki)
if place_meeting(x,y-1-(y-yprev)+hero.vspeed,hero)

{

hero.x+=x-xprev;

hero.y+=y-yprev;

hero.vspeed=0;

}

xprev=x;

yprev=y;

to może (a nawet prawdopodobnie) nie będzie działać bez poprawek, ale spróbuj. trzeba też będzie zabezpieczyć platformę przed blokowaniem się, ale to już zrobisz sam

 

edit: poprawka 1.

edit2: poprawka 2, kod działa, choć nie jest idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze, przestań ryczeć, bo nikt ci nie pali żywcem matki/ojca/dziewczyny/kota/lub czego tam jeszcze. to tylko GM.

po drugie, co ma solid do visible? zaznacz visible i tyle.

po trzecie, solid i visible nie wystarczą, bo inaczej kładka zablokuje się w bohaterze przy locie w górę lub nie będzie go nieść.

 

jeśli twój bohater nie ma żadnych akcji w Begin Step, bardzo dobrze.

spróbuj wtedy użyć tego kodu:

GML (Begin Step kladki)if place_meeting(x,y-1,hero)

{

hero.x=x-xprevious;

hero.y=y-yprevious;

}

to może (a nawet prawdopodobnie) nie będzie działać bez poprawek, ale spróbuj.

 

Po pierwsze nie ryczę z tego powodu. Po drugie twój kod nie działa. Wskakuję na kładkę, kładka leci na prawo a ja spadam. A po trzecie chodzi mi dokładnie aby chodził obiekt wall, który jest podłogą, tylko żeby nadal był "podłogą" jednak chodzącą. Jednak z tego co przeczytałem podłoga ma być solid. A co do solid to kod Zero czy tam ksero bota nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on ci nawet kodu nie podał. ty naprawdę to potraktowałeś jako kod?! O.o po prostu napisał, żebyś zaznaczenie visible to włączenie widoczności obiektu i że visible TO NIE solid i przy solidzie może być visible. ale już masz widoczną tę kładkę? ten kod jeszcze nie działa, musisz na razie sam zastanowić się nad poprawkami (choć pewnie wpadnie tu jakiś dobroczyńca lepiej obeznany z GMem niż ja i poda lepszy kod).

 

poza tym, daj kładce solid i ścianę za parenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już znalazłem rozwiązanie (zanim napisałeś). Stworzyłem dwa obiekty oba o spricie kładki i oba mają ten sam path. Po prostu jedna z nich jest soild. I dałem jej parametry podłogi :)

 

Edit: Aha potrzebował bym jeszcze kodu, który przykleja piłkę do tej kładki. Bo kładka idzie a hero stoi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże, coś ty za rozwiązanie wymyślił. wystarczy, że kładce dasz odpowiedni sprite (jakieś ozdobne gówno), maskę (powinien być czarny kształt) i zaznaczysz visible i solid i za parenta dasz podłogę.

 

kod na przyklejenie już ci dałem, ale nie działa. właśnie pracuję nad poprawką (cholerne niedziałające xprevious i yprevious).

 

edit: jest działający kod w poprzednim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób, że jak stoi na niej to porusza się z tą samą prędkością w tą samą stronę

 

No i tak zrobiłem. A co jak chcę się poruszyć w prawo? Podwaja mi się szybkość. A co jak zmieniam formę na kwadrat który ma zero speeda? Wypadam z kładki. A co jak chce wylądować? Wypadam z mapy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem twojego kodu i nie działa. Jednak znowu znalazłem rozwiązanie :) Jak hero wskakuje na kładkę to ustala mu path taki sam co kładce. Jednak jak chcę skoczyć strzałką w górę wyskakuję tylko na centymetr a nie na większą odległość. Dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo path go w następnym stepie z powrotem cofa.

 

Nic z tego nie rozumiem. Wyobraź sobie że masz kwadrat i on jak naciśniesz strzałkę do góry skacze. I kiedy skaczę w tym pathu to skaczę na tyle:

|

A powinienem skakać tyle:

|

|

|

|

|

|

Ale czemu tak nie skacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z tego nie rozumiem. Wyobraź sobie że masz kwadrat i on jak naciśniesz strzałkę do góry skacze. I kiedy skaczę w tym pathu to skaczę na tyle:

|

A powinienem skakać tyle:

|

|

|

|

|

|

Ale czemu tak nie skacze?

Bo path go w następnym stepie z powrotem cofa.

tak poza tym, a dobrze mój kod przepisałeś? MUSI działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...