Skocz do zawartości

x = obiekt.x


pan123

Rekomendowane odpowiedzi

Myślisz, że to, czym w tej chwili oddychasz, to powietrze...? Mmm?

-czyli robienie gry to nie odwzorowywanie rzeczywistosci...

 

Po kiego grzyba robisz karabin osobno zamiast drawowac i zolnierza i karabin w jednym obiekcie? Mmm? Zaraz zaczniesz robic osobno mundury ( zeby mieli rozne rodzaje kamuflarzu), i osobne czapki i buty i plecaki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W create żołnierza tworzysz karabin

 

GML
abc= instance_create(x,y,obj_karabin);

 

a w step

 

GML
abc.x = x;

abc.y = y;

 

i kazdy żołnierz ma swój karabin :) Nie odwołuj się poprzez obj_karabin, bo odwołasz się do wszystkich na raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietajmy ze mnozenie obiektow mnozy tez rzeczy o ktorych nalezy pamietac...

 

na przyklad o kasowaniu wszystkich obiektow z ktorych sklada sie cos w grze - skasujesz zolnierza, karabin zostanie...

 

wiec nalezy dopisac w odpowiednim miejscu w obiekcie zolnierza:

GML
with(abc)

{

instance_destroy();

}

 

czego niema jesli rysujemy wszystkie grafiki w jednym obiekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietajmy ze mnozenie obiektow mnozy tez rzeczy o ktorych nalezy pamietac...

 

na przyklad o kasowaniu wszystkich obiektow z ktorych sklada sie cos w grze - skasujesz zolnierza, karabin zostanie...

 

wiec nalezy dopisac w odpowiednim miejscu w obiekcie zolnierza:

GML
with(abc)

{

instance_destroy();

}

 

czego niema jesli rysujemy wszystkie grafiki w jednym obiekcie.

 

 

Ej nie działa włącza mi sie na 1 minisekunde i rzołnieże pozostają bez karabinów ktoś poradzi coś?

Użyłeś kodu Copo? A dobrze go wstawiłeś, czy normalnie w stepa walnąłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...