Skocz do zawartości

Contest of Graphical Effects


PsichiX

Rekomendowane odpowiedzi

nie prawda, ja traktuje ten konkurs jako motywacje dla siebie i dla Was, szczerze nie interesuje mnie miano zwyciezcy czy tym podobne. moim celem jest sprawic aby ktos wykazal sie w GMLu, aby inni mogli poznawac jak mozna wykonac dany efekt teoretycznie niemozliwy do uzyskania w GML (jak to dawidds idzie w dobrym kierunku) :P no ktos musi czuwac nad Waszym rozwojem wiec sie prosze nie lenic tylko robta Panowie :D z reszta, nikt nie zabronil uzyc U3D, jesli by sie zrobilo efekt wlasnorecznie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne że darmowy, jedynie wersje mocno rozszerzone modułów kontroli czasu i sztucznej inteligencji myślę zrobić odpłatnie ale do zrobnienia dobrej gierki i bez tych bajerów się da :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche nie w temacie ale jak robisz tą sztuczną inteligencje? Uniwersalną do kązdego rodzaju gier? jak to działa bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić :P (przynajmniej ja pisząc AI w każdej grze, w zależności od rodzaju korzystam z wielu zupełnie innych tricków i zaczynam od zera, a o ile się orientuje xenonowe ai mozna wpakowac zarowno do strzelanki, platformowki, wyscigowki, cholera wie czego jeszcze :P)

 

Mi się jednak najbardziej podoba black & white filtr :P ale refraction i bump też kozackie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roche nie w temacie ale jak robisz tą sztuczną inteligencje? Uniwersalną do kązdego rodzaju gier?

 

Już tłumaczę :) ja nie robie standardowego AI, ale coś na zasadzie udoskonalonej sieci neuronowej, gdzie wszystko składa się z umysłu (komórki i połączenia wewnętrzne) oraz połączeń zewnątrznych, pod które podpinamy co chcemy, jedynie co to te elementy musza odbierac i wysylac impulsy. cały proces opiera się na impulsach, dzięki czemu umysł jest zdolny do nauki zachowań oraz złożonego podejmowania decyzji. Dajmy na to prosty układ: jest umysł, oraz dwa połączenia zewnętrzne: jeden odpowiada za poruszanie, drugi za kolizje. Ten prosty umysł ma zaprogramowane aby isc przed siebie i jesli wystapi kolizja, umysl dostaje sygnal i przetwarza go, po czym wysyla sygnal do ruchu i nakazuje skrecic w lewo. To akurat bardzo prosty model. Dzięki temu możliwa jest uniwersalność, bo programujesz umysł tylko i wyłącznie na odbieranie i wysyłanie impulsów, a zależnie od typu gry możesz sobie robić dowolne elementy, które będą reagować na te sygnały po swojemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kapuję. To po prostu działa jak ludzki umysł. Idziesz i dostajesz impuls wzrokowy, ze przed tobą jest ściana, impuls idzie do mózgu analizujesz to i podejmujesz decyzję, zeby skręcić w lewo (choć ta analiza trwa ułamek sekundy). Aby skręcić umysł wysyła impulsy do odpowiednich mięśni itd. Bardzo chętnie bym zobaczył to AI ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie brzmi zbyt nierealnie

A jednak, jest realne. Wystarczy analizować jak ludzki mózg działa i jest się coraz bliżej. Mnie obecna forma którą wykombinowałem zadowala, z czasem się to udoskonali, o :P ale póki nie osiągne bardzo zacnego efektu pracy, to pozostanie to tylko dla testów. No ale Panowie, wracajmy do tematu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japońce kilkanaście lat temu rozpoczeli prace nad robotem który kilka lat temu miał już umysł pięciolatka, jak znajde artykuł o tym to napisze dokładniej.

Ale Panowie, gra to nie życie, tam nie potrzeba milionów neuronów :P

 

I dzięki że się Wam efekty podobają, teraz poczekam aż Dawidds lub ktoś inny wykombinuje to w GML :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja jeszcze jedno offtopowe pytanie apropo AI bo czaje mniej wiecej juz jak działa,a nie wiem jak można to wykorzystać, więc czym się właściwie będzie różnić w działającej ukonczonej grze xenonowe AI od zwyklego rzetelnie napisanego AI na kilku zmiennych i paru randomach? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim uniwersalnością. Możesz mieć jeden model umysłu i nadać go różnym bohaterom, którzy mają różne elementy, ale obsługują te same impulsy, lecz mogą je obsłużyć w inny sposób, bo umysł dla obiektu jest jak chmury dla ziemi - coś zupełnie odciętego od niej jednak możemy "zasmakować" deszczu, niezależnie czy jesteśmy w afryce czy też na drugim krańcu świata :P

No i do tego pełny automatyzm i większy poziom chaotyczności zachowań (zależnie od złożoności sieci) i przede wszystkim automatyczna nauka nowych zachowań, co sprawia że kompletnie głupi robot potrafiący się jedynie poruszać i odróżniać "dobre" od "złe", może nauczyć się poruszać po mapie omijając niebezpieczne elementy, nie mając żadnego pojęcia o niej, sam nauczy się co jest niebezpieczne, a co pożądane, wyłącznie na podstawie impulsów odebranych ze świata, bo umysł podejmuje decyzje na podstawie tego co poznał, co sie nauczył. Oj, dużo wyjaśnień potrzeba aby jak najlepiej zrozumieć zalety takiego AI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mielibyśmy, bo nauczanie też da się wyprofilować, to na co ma zwracać uwagę. Zawsze można też nauczanie wyłączyć i bot będzie działał dokładnie w obrębie tego co mu zaprogramowaliśmy. Ale koniec offtopu Panowie, to jest temat o efektach, o xenonie jest inny stosowny topic ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...