Skocz do zawartości

ai wroga


Lidzet

Rekomendowane odpowiedzi

GML
image_angle=direction

if distance_to_object(obj_japonczyk) < 50

{

move_towards_point(obj_bohater.x,obj_bohater.y,3)

image_angle=direction

direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y);

}

To wpisałem w step obiektu japonczyk który jest wrogiem obiektu bohater. Podchodze 50 pixeli do obiektu japonczyk a on stoi w miejscu. co zrobić że szedł w strone obiektu bohater?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji. Zrobiłem osłony z drewna. Po dostaniu 4 razy taka osłona się niszczy. Problem jest taki że umieściłem kilka obj_osłona a mimo tego jeżeli zniszczy się jedna osłona niszczą się wszystkie. Tak jak to był tylko jeden obiekt. Zna ktoś rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki wszystko wporzo przy okazji nauczyłem się już dokładnie robić zmienne. A teraz mam idiotyczny błąd. obj osłona ma zaznaczone solid. A mimo tego bohater przechodzi sobię przez nią. Co zrobić żeby się sią zatrzymywał przy zderzeniu z nia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abcw.png

Jak można o tym nie wiedzieć : OOO .

 

To mówcie że mam zmienić centrum sprita :jezor:

A teraz coś takiego. To będzie ciężki kod. Dobra wiem co zrobić żeby jak coś się stanie to obiekt szedł w stronę drugiego obiektu. Ale co na ten przykład zrobić że wróg żedł w stronę osłony chował się za nią, wychylał się co 3-4 sekundy i losowo strzelał w strone gracza od 5-10 pocisków i spowrotem się chował.

To dla mnie będzie coś nowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki byle jaki ale zawsze jakis kod

 

if distance_to_object(instance_nearest(x,y,o_przeszkoda)<10 { move_towards_point(o_przeszkoda.x,o_przeszkoda.y, 3) }

else

{

if collision_line(x,y,o_Hero.x,o_Hero.y,all,0,0) { direction = point_direction(x,y,o_Hero.x,o_Hero.y)-90 speed = 3 }

}

 

step

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up. Niezły kod. Ja zrobiłem to tak:

GML
if distance_to_object(instance_nearest(x,y,obj_bohater)<50) { move_towards_point(obj_drewoslona.x,obj_drewoslona.y, 3) }

else

{

if collision_line(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y,all,0,0) { direction = point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y)-90 speed = 3 }

 

A teraz co zrobić że on wychylał się cojakiś czas i strzelał losową ilość pocisków. Myślałem o alarmach ale wtedy nie wiem jak zrobić żeby wrócił za osłony i strzalał w ogóle trudne to. Ze strzelaniem bym sobię poradził ale z wracaniem za osłone nie. Da ktoś kod albo radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...