Lidzet Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 GML image_angle=direction if distance_to_object(obj_japonczyk) < 50 { move_towards_point(obj_bohater.x,obj_bohater.y,3) image_angle=direction direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y); } To wpisałem w step obiektu japonczyk który jest wrogiem obiektu bohater. Podchodze 50 pixeli do obiektu japonczyk a on stoi w miejscu. co zrobić że szedł w strone obiektu bohater? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 ... if distance_to_object(obj_bohater) < 50 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 A przy okazji. Zrobiłem osłony z drewna. Po dostaniu 4 razy taka osłona się niszczy. Problem jest taki że umieściłem kilka obj_osłona a mimo tego jeżeli zniszczy się jedna osłona niszczą się wszystkie. Tak jak to był tylko jeden obiekt. Zna ktoś rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Powiedzmy, że w każdym obiekcie osłony sałes zmienną pancerz=4; Przy kolizji z obiektem atakującym (np.pocisk pistoletu) odejmujesz kodem pancerz-=1; W warunku: if(pancerz==0) { instance_destroy();//usuwasz obiekt } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anubarak Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Dajesz w osłonie GML //create uderzony=4 //w kolizji z pociskiem uderzony-=1 //step if uderzony==0 instance_destroy() @up szybszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Dobra dzięki wszystko wporzo przy okazji nauczyłem się już dokładnie robić zmienne. A teraz mam idiotyczny błąd. obj osłona ma zaznaczone solid. A mimo tego bohater przechodzi sobię przez nią. Co zrobić żeby się sią zatrzymywał przy zderzeniu z nia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 x=xprevious y=yprevious daj do kolizji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Wszystko okej. Prawie. Tylko po zderzeniu gościu stoi w miejscu i nie można go ruszyć i jak obraca się w strone myszki to jego tył i reszta ciała oprócz początku lufy wnika w przeszkody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Masz krzywego bohatera :D . Wchodzi tyłem w przeszkodę i przez x=xprevious y=yprevious już nie wychodzi. Dodam, że previousy to bardzo głupi sposób na kolizje. Przynajmniej ja tak uważam :) . Spróbuj poprawić origina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Próbowałem poprawić ale mi za bardzo nie wychodzi :crying: . Jest jakiś inny sposób na kolizje oprócz previousuw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Spróbuj poprawić origina. A tego próbowałeś ? Właściwości sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 A tego próbowałeś ? Właściwości sprita. yyyyyyyy? Co dokładnie mam zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoRd DaVeR Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 jak masz sprity to dajesz na sprita swojego obiektu i masz obrazek jego jak naciśniesz na niego to zmieniają się orginy zależy gdzie naciśniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Jak można o tym nie wiedzieć : OOO . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Jak można o tym nie wiedzieć : OOO . To mówcie że mam zmienić centrum sprita :jezor: A teraz coś takiego. To będzie ciężki kod. Dobra wiem co zrobić żeby jak coś się stanie to obiekt szedł w stronę drugiego obiektu. Ale co na ten przykład zrobić że wróg żedł w stronę osłony chował się za nią, wychylał się co 3-4 sekundy i losowo strzelał w strone gracza od 5-10 pocisków i spowrotem się chował. To dla mnie będzie coś nowego :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Taki byle jaki ale zawsze jakis kod if distance_to_object(instance_nearest(x,y,o_przeszkoda)<10 { move_towards_point(o_przeszkoda.x,o_przeszkoda.y, 3) } else { if collision_line(x,y,o_Hero.x,o_Hero.y,all,0,0) { direction = point_direction(x,y,o_Hero.x,o_Hero.y)-90 speed = 3 } } step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Up. Niezły kod. Ja zrobiłem to tak: GML if distance_to_object(instance_nearest(x,y,obj_bohater)<50) { move_towards_point(obj_drewoslona.x,obj_drewoslona.y, 3) } else { if collision_line(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y,all,0,0) { direction = point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y)-90 speed = 3 } A teraz co zrobić że on wychylał się cojakiś czas i strzelał losową ilość pocisków. Myślałem o alarmach ale wtedy nie wiem jak zrobić żeby wrócił za osłony i strzalał w ogóle trudne to. Ze strzelaniem bym sobię poradził ale z wracaniem za osłone nie. Da ktoś kod albo radę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Sory za double post ale muszę odświeżyc temat. Może ktoś odpisze bo ja utchnołem w martwej strefie. Pleas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się