Lidzet Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Dwa proste pytania. Co zrobić żeby na jednej planszych jednym obiektem walić takimi pociskami, a na drugiej drugimy? I co zrobić żebyjak się zbieże skrzynki to zamiast nawalać jednym pociskiem nawalamy drugim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 1. If room = r_Pocisk1 { strzelanie posickiem nr 1 } else { strzelanie pociskiem nr 2 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 1. If room = r_Pocisk1 { strzelanie posickiem nr 1 } else { strzelanie pociskiem nr 2 } Gdzie mam to wpisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 w step, ale go najpierw dokończ ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 w step, ale go najpierw dokończ ;p To to ja wiem. Ale w jakim obiekcie? Tego gostka co strzelna? A to room to mam wpisać nazwie jeszcze dodatkowo do tego roomo? np. room_number(room0)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 omg wiadomo ze do gostka. Do kodu tam gdzie sie strzela. I po prostu sprawdzasz w jakim roomie jestes, i tworzysz pocisk. PS Matyxon, spozniles sie z sygnatura : P Taka moda juz dawno byla. I minela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 teraz pora na drugie pytanie :D : Bohater: GML (Create) global.pociskirodzaj=0 GML (Step) if global.pociskirodzaj=0 and mouse_check_button(mb_left) { instance_create(x,y,obj_pocisk0) } if global.pociskirodzaj=1 and mouse_check_button(mb_left) { instance_create(x,y,obj_pocisk1) } Skrzynka: GML (Collision with bohater) global.pociskirodzaj=1 instance_destroy(); obj_pocisk0 i obj_pocisk1: GML (Create) speed=20 direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)+random(10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Nie napisałeś jak zbierać skrzynki może tego nie wiedzieć :| //W kolizji z gościem (ten kod w skrzynce) global.pociskrodzaj=1; instance_destroy(); dla innych skrzynek robisz tak samo tylko dajesz inna wartość zmiennej pocisku. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Co wtym kodzie jest źle bo wyświetla mi się bład: GML speed=8 direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Program ends before of end the code czy jakoś tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 a masz pro wersję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 a masz pro wersję? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Program ends before of end the code to chyba oznacza, że program jest kończony przed końcem kodu. Może dodanie średników coś zmieni :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 CHolerka nie ten kod GML if room=obj_pocisk{instance_create(x,y,obj_pocisk)} else {instance_create(x,y,obj_granat} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Po obj_granat daj ) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Zgadnijcie co? Dalej nic. GML if room=obj_pocisk{instance_create(x,y,obj_pocisk)} else {instance_create(x,y,obj_granat)} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anubarak Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Może po room= powinna być nazwa pokoju bo z tego co wyczytałem obj_pocisk jest obiektem co widać nawet po prefiksie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 może dasz nam całą grę, to poprawimy błędy, albo powiemy co jest źle, bo z tego kodu co napisałeś to g***o wynika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Traker, nie badz glupi GML if room=obj_pocisk{instance_create(x,y,obj_pocisk)} Jesli pokoj rowna sie obj_pocisk? Nie ma sensu : O if room=jakitamroomchceszabysprawdzal{instance_create(x,y,obj_pocisk)} Jesli nazwales rooma obj_pocisk, to i tak by bylo zle, bo 2 rzeczy nie moga sie tak samo nazywac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Dam Ci taką techniczną radę Lidzet. Pisz ten kod przejrzyście, bo jak będziesz pisał jakieś wieksze skrypty to sie nie połapiesz! GML if (room=room1) { instance_create(x,y,obj_pocisk); } else { instance_create(x,y,obj_granat); } Tak to powinno wyglądać. Jakbyś tak napisał to napewno byś zauważył błędy które wczesniej Ci koledzy wskazali :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Tak na marginesie, poxi, te durnoty z 'room=objekt' to nie ja napisałem, sprawdź wszystkie moje postyw tym temacie, koniec Offtopa. moje rowiązanie działa na 100%, czemu go nie zastosujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Ja nie badz glupi pisalem do tego tekstu: może dasz nam całą grę Bo wedlug ciebie tamten kod byl poprawny. Czym nie byl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 to co dał matyxon jest OK chodzi mi o ten GML (step) If room = r_Pocisk1 { strzelanie posickiem nr 1 } else { strzelanie pociskiem nr 2 } tylko lidzet nie myśli i według tego co napisał wynika to, że zamiast r_pocisk1 czyli nazwa rooma, dał nazwę obiektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Człowieku co to za pytania? Masz dwa obiekty: player1 i player2. Player1 strzela innymi pociskami a Player2 innymi. W pierwszym roomie dajesz Player1 a w drugim Player2... Jak nie wiesz jak się robi strzelanie to zajrzyj do przykładu 1945. Jest w folderze "Examples". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 A po co ma zajmować miejsce niepotrzebnymi obiektami? <_< on używa jednego gracza. (chyba :P) A nie jakieś kombinacje, ile roomów tyle obiektów gracza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się