Skocz do zawartości

Strzalnie na planszach,skrzynki


Lidzet

Rekomendowane odpowiedzi

teraz pora na drugie pytanie :D :

Bohater:

GML (Create)
global.pociskirodzaj=0

GML (Step)
if global.pociskirodzaj=0 and mouse_check_button(mb_left)

{

instance_create(x,y,obj_pocisk0)

}

 

if global.pociskirodzaj=1 and mouse_check_button(mb_left)

{

instance_create(x,y,obj_pocisk1)

}

 

Skrzynka:

GML (Collision with bohater)
global.pociskirodzaj=1

instance_destroy();

 

obj_pocisk0 i obj_pocisk1:

GML (Create)
speed=20

direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)+random(10)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traker, nie badz glupi

GML
if room=obj_pocisk{instance_create(x,y,obj_pocisk)}

Jesli pokoj rowna sie obj_pocisk? Nie ma sensu : O

if room=jakitamroomchceszabysprawdzal{instance_create(x,y,obj_pocisk)}

Jesli nazwales rooma obj_pocisk, to i tak by bylo zle, bo 2 rzeczy nie moga sie tak samo nazywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam Ci taką techniczną radę Lidzet. Pisz ten kod przejrzyście, bo jak będziesz pisał jakieś wieksze skrypty to sie nie połapiesz!

GML
if (room=room1)

{

instance_create(x,y,obj_pocisk);

}

else

{

instance_create(x,y,obj_granat);

}

Tak to powinno wyglądać. Jakbyś tak napisał to napewno byś zauważył błędy które wczesniej Ci koledzy wskazali :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co dał matyxon jest OK

chodzi mi o ten

GML (step)
If room = r_Pocisk1 { strzelanie posickiem nr 1 } else { strzelanie pociskiem nr 2 }

 

tylko lidzet nie myśli i według tego co napisał wynika to, że zamiast r_pocisk1 czyli nazwa rooma, dał nazwę obiektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku co to za pytania? Masz dwa obiekty: player1 i player2. Player1 strzela innymi pociskami a Player2 innymi. W pierwszym roomie dajesz Player1 a w drugim Player2... Jak nie wiesz jak się robi strzelanie to zajrzyj do przykładu 1945. Jest w folderze "Examples".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...