ussnimitz Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 jak przerobić przykład znajdowanie drogi z tąd: https://gmclan.org/index.php?pliki=4&s1...=DESC&s4=id Chcę żeby w jednej turze mógł poruszać się tylko na odległość 20 ImgPoint a reszta były szare i dopiero w następnej turze były zielone i dopiero wtedy można byłoby iść dalej. W każdym razie jak ktoś nie rozumie to chcę zrobić takie poruszanie jak na mapie w heroes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Nie pamiętam dokładnie tego przykładu ale chyba on tworzył pętlą for te znaczniki. Najprosciej będzie zrobic 2 taki znacznik(szary) Teraz tworzysz sobie zmienna ktora bedzie oznaczala o ile znacznikow moze sie bohater przesunac np. zmienna=20; teraz ta petle for zmieniasz tak by robila tyle zielonych ile jest w zmiennej. a gdy dojdzie do tych 20 to zeby reszte robila szarych. potem dajesz w kolizji z zielonymi zeby zmiennasie zmniejszala o 1 i jak bedzie 0 to żeby sie bohater zatrzymywal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Przerobiłem trochę ten przykład ;p Dodaj skrypt GML (Skrypt scrSnap) // scrSnap( grid_w, grid _h ) x = floor(x/argument[0])*argument[0]+sprite_xoffset; y = floor(y/argument[1])*argument[1]+sprite_yoffset; Dodaj nową zmienną playerowi GML Move = 20; Znajdź w Player - Global Left Pressed pętle for ( linia 39 ) i zamień na: GML (Player Global Left Pressed) //pokaż znaczniki ścieżki for(n=1;n<PathWidth;n+=1) { var i, s; i = instance_create(path_get_point_x(Path,n),path_get_point_y(Path,n),Point); i.image_speed = 0; if( n <= Move ) i.image_index = 0; else i.image_index = 1; } Zamień kod w Player - Global Right Pressed na: GML //RUCH { if(Ready && Move > 0)//jak sobie klikniesz i już znaleziono ścieżkę to... { path_start(Path,2,0,true); //jazda! Ready = false; } } Kolizję Point - Player, usuń z niej klocek i dodaj kod GML (Point Collision with Player) if( image_index == 0 ) { instance_destroy(); with(other)Move -= 1; } else with(other) { path_end(); //stop! scrSnap( 16, 16 ); } Btw. Dodaj imgPointowi nową klatkę, ta druga klatka ( o indeksie 1 ) będzie pokazywać niedostępną ścieżkę E: Obiektowi Goal w evencie Collision with player usuń klocek i daj kod: GML if( other.Move > 0 ) { instance_destroy(); with(other)Move -= 1; } else with(other) { path_end(); //stop! scrSnap( 16, 16 ); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ussnimitz Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Przepraszam, wielkie dzięki to moja wina była że nie chciał iść. Tylko proszę o odpowiedź czemu przeskakuje w inne miejsce jak się zderzy z szarymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 zapewne skasowales sobie ustawianie zmienna ready na true. dopisz sobie w global left pressed gdy znajdzie sciezke: GML Ready=true; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ussnimitz Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Tamto to była moja wina bo kod jakoś źle się skopiował. chodzi mi teraz o to aby nie przeskakiwał przy zderzeniu z szarymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 przeskakiwac? możesz powiedziec cos wiecej bo trudno zgadywac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ussnimitz Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 jak szare są po jego prawej stronie to przeskakuje pod nie a jak w dół to obok nich przeskakuje itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 chodzi Ci o to że hero kryje się pod kropkami? daj w create obiektu Point: GML depth=obj_hero.depth+1; zamiast obj_hero wstawiasz nazwe swojego bohatera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ussnimitz Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 nie chowa się pod nimi tylko jest dajmy po lewej stronie od kropki a zaraz jest pod nią (w sensie nie wchodzi pod nią tylko jest u dołu ekranu trochę niżej niż kropka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 pewnie originy spirta masz zle ustawione^^ wejdz sobie do sprita i ustaw originy na srodku( kliknij na srodek obrazka) i potem sprawdzaj ja nadal zle to przesun originy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ussnimitz Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 mam idealnie ustawione on ma waymiary 40 na 40 a jego środek to x-20 y-20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Masz źle ustawione parametry w skrypcie scrSnap GML (Ustaw na ten skrypt) scrSnap( 20, 20 ); Albo usuń go kompletnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ussnimitz Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 usunięcie pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Odświeżę temat bo po co nowy zakładać;p Więc tak,wg tego co powyżej wszystko śmiga,tylko że jak się powiększy rooma to już nie.. :< Kiedy się go powiększy można poruszać się jedynie na jakąś odległość od brzegu rooma,myślę że to ma związek z wielkością Patha,ale nie wiem jak go powiększyć\przesuwać xD Proszę o odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się