Harv Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 https://gmclan.org/uploader/3751/sss.png Jak obliczyć kąt oznaczony '?' ? Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Chodzi ci o kąt między tym ramieniem a podstawą czy o co, bo strzałką pokazałeś na ramię, a nie na kąt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Mam piłkę która leci z kątem 10 stopni. Uderza o ścianę, zmienia kąt na 170 stopni (ja to wiem, komputer nie). I chodzi o to jak to obliczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 10 -> 170 20 -> 160 45 -> 135 90 -> 90 a -> 180-a Bądź dla GMowych kątów 0 -> 0 10 -> 350 20 -> 340 a -> 360-a A jak pomyślisz to dojdziesz jeszcze, że można zrobić na to uniwersalny "wzór", pobierający kąt wyjściowy piłki i kąt ściany, a zwracający kąt wyjściowy. No. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 10 -> 170 20 -> 160 45 -> 135 90 -> 90 chyba 270? Tyle to ja wiem, ale jak to komputer ma obliczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Napisał Ci a -> 180-a Bądź dla GMowych kątów a -> 360-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 180 - x. o lol. x to pierwotny kat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Poxi/Nobody: Piłka uderza pod kątem 90 stopni: 180 - 90 = 90, wiec kąt się nie zmienia tylko jest taki sam... A powinno być 270 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 a niby dlaczego? Rysunek jest nieporcjonalny wiem : P Ah w8, zrozumialem twoj problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Piłka leci w prawo (90 stopni), odbija się i powinna lecieć w lewo (270 stopni) a z Twojego wzoru wynika że znów będzie lecieć w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarfron Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Piłka leci w prawo (90 stopni), odbija się i powinna lecieć w lewo (270 stopni) a z Twojego wzoru wynika że znów będzie lecieć w prawo. W tym rzecz że kąt jest ten sam a siła się zmienia Czyli z hspeed+5 robi się hspeed-5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Vec Odb=vPad-2*vNor(vNor*vPad) o ile dobrze pamiętam taki był wzór na obliczanie wektorów odbicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Xarfon jakbym korzystał z gm to bym zamieścił w dziale o gm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 dla jasności, "vNor*vPad" to dot-product (will to wie, pewnie tylko pomylil znaki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarfron Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Xarfon jakbym korzystał z gm to bym zamieścił w dziale o gm. Dałem ci tylko przykład byś zrozumiał o co mi chodzi -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Jezus, gdybym chciał robić takim sposobem to bym zrobił. Ale ja chcę się przy okazji czegoś nauczyć. Skraca to bardzo kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarfron Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Jezus, gdybym chciał robić takim sposobem to bym zrobił. Ale ja chcę się przy okazji czegoś nauczyć. Skraca to bardzo kod. Pytałeś więc ci odpowiedziałem . więc bez fochów mi tu teraz bo twój pierwszy post nie precyzuje jakiejś specjalnej techniki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 x [stopni] - kąt z jakim piłka leci y [stopni] - kąt po odbiciu y = 2(90 - x) + x Dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Piczer: przy kącie 90 stopni: y = 2 (90 - 90) + 90 = 90 :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Jeśli robisz kod do gry to wystarczą 2 warunki i wszystko ci będzie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Nie, po prostu chcę się czegoś nauczyć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Jeśli chcesz się czegoś nauczyć to kąt odbicia jest równy kątowi padania i skoro pada pod kątem 90 stopni to niby jak ma się odbić inaczej niż 90? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się