Klimo Opublikowano 19 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Witam- moj problem jest taki. Zabralem sie za robienie gierki 3d. (Widze bohatera zza plecow i moge sie poruszac w prawo i lewo) I nie wiem jak przy strzelaniu do zblizajacego się wroga zrobic pocisk, który będzie leciał na wprost. :crying: :crying: pomożcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 http://www.home.deds.nl/~dvdheijden/tgg/examples.html tutaj masz przyklady na 3d, ale nie wiem czy sie pokapujesz o co tam chodzi. Ja probowalem i zostalem przy 2d :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klimo Opublikowano 26 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Ale mi chodzi troche o cos innego. Gra wygląda tak jak przykład z tej strony (6 od góry) http://www.gamemaker.nl/tutorial.html (tam gdzie się chodzi między drzewami) :lol: Zrobilem pare bajerków ale brakuje mi najwazniejszego- strzelania. JAK TO ZROBIC? :crying: (to moje początki w tego typu 3d ).... :death: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Nie jeste pewien ale widzialem chyba gdzies podobny temat... Poszukaj dobrze po forum :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Wiem o co ci chodzi. Ale zmartwię cię. To nie jest 3D. To tylko złudzenie optyczne przypominające 3D. Strzelanie możesz zrobić tylko i wyłącznie prowizoryczne (brak widocznego pocisku, wszystko oparte na obliczeniach). Ewentualnie przejdź na normalny tryb 3D. EDIT: Możesz też zrobić pomniejszający się pocisk do zera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klimo Opublikowano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 W zasadzie racja, ale jak zrobic strzelanie prowizoryczne? :blink: (jest jakis inny sposób niz mój?) Bo ja probowalem sklecic cos takiego ze zamiast kursora myszki jest celownik i nim rozwalam wrogów. (bez pocisku niestety :crying: ) Tylko nie wiem jak zrobic zeby dopiero po kliknięciu myszką celownik zniszczył wroga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Tylko nie wiem jak zrobic zeby dopiero po kliknięciu myszką celownik zniszczył wroga? Poszukaj na forum tematu o grze w stylu Kurki Wodnej, było to dokładnie opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klimo Opublikowano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Patrzałem i tam jest tylko jak celownik zrobic itp. ale nie ma nic o strzelaniu do wroga..... zresztą na całym forum tego nie znalazłem.. :crying: (sory ze sie naprzykrzam jakby co) Juz jest ok - udało mi sie zrobic strzelanie na klockach :lol2: :lol2: :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Patrzałem i tam jest tylko jak celownik zrobic itp. ale nie ma nic o strzelaniu do wroga..... zresztą na całym forum tego nie znalazłem.. (sory ze sie naprzykrzam jakby co) Tam było jak strzelać z celownika po jego naciśnięciu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Klimo jest to napisane tu:https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=1695. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klimo Opublikowano 29 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Aaaaa dzieki- okazało się że ja patrzylem na inny temat o kurce wodnej, jednak BP Ultimate mial racje- sorki, zwracam honor :D Mam jeszcze jedno OSTATNIE pytanko- zrobilem tak ,ze przy kliknięciu myszką z celownika idzie wybuch. Ale nie umiem zrobic zeby ten wybuch byl dopieo jak trafie we wroga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Strzelanie Obiekt o_gracz w Step: direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); if reload<=0 { if mouse_check_button(mb_left) { i.instance_create(x,y,o_pocisk) i.direction=direction; i.speed=10; reload=10; } } else { reload-=1; } Kolizja kuli z przeciwnikiem Obiekt o_pocisk w Collision (o_przeciwnik) with (other) { instance_destroy(); } instance_destroy(); Generator przeciwników Obiekt o_generator w Step: if count<=0 { instance_create(x,y,o_przeciwnik); count=50; } else { count-=1; } Jeżeli się wzorowałeś na powyższym, to zrób tak: Kolizja kuli z przeciwnikiem Obiekt o_pocisk w Collision (o_przeciwnik) with (other) { instance_destroy(); instance_create(mouse_x,mouse_y,wybuch); } instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klimo Opublikowano 30 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 eeee.....wyskoczyl mi bląd - GM nie rozumie slowa WYBUCH..... (explosion też nie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 No pewnie, że nie rozumie, bo prawdopodobnie nie utworzyłeś takiego obiektu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Musisz zrobic obiekt wybuch lub inaczej go nazwac i jego spritem bedzie ten wybuch :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klimo Opublikowano 30 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Ahaaaaaa :lol: a jamyslalem ze on zrobi jakis wybuch, ktory jest w efektach w gm......... czasami moja głupota mnie przeraże, dzięki za oświecenie :D O nie....i znowu klapa- teraz jest wybuch ale powtarza się w kółko, a ma tylko raz wybuchnąć.............(kiedy sie skoncza moje lamerskie problemy...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 W evencie Animation End w objekcie wybuch daj: instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się